Citat:
Ursprungligen postat av
ArundoDonax
Ja så är det. Du fick ingen guldsked i livet. Det går inte att ändra på. Så frågan är vad du gör nu. Med början idag.
.1 Ett val är att slå sig ner i soffan och klaga på att livet var och är orättvist. Du kan säkert sitta kvar i den soffan i 20 år till, eller kanske mer. Det är fortfarande orättvist.
.2 Eller så kan du välja att starta nu och skapa din egen framtid. Pengar är en öppnare av olika dörrar verkar du tycka. Så hur stor del av din använder du till att samla ihop de där pengarna? Letar du tomflaskor på helgen? Söker du extrajobb och försöker hitta på olika sätt att spara ihop de pengar som behövs till körkortet? Om det var orättvist är då ointressant, det enda som spelar roll är vad du själv gör åt saken nu.
Fritt val.
Tack för ett bra svar. Ja, jag vet att läget är som det är och det enda man kan göra är att blicka framåt.
Hursomhelst, om jag hade skaffat ett barn i framtiden hade jag lovat mig själv att spara pengar till det, det tillhör god moral anser jag precis som att man ser till att de får en trygg och bra uppväxtmiljö.