Jag har också många ggr funderat på om jag skulle vilja stanna kvar på någon plats som jag besökt som turist.
Men man märker att stannar man ett par veckor på samma plats så blir det en daglig rutin som antingen kräver god ekonomi eller att man helt enkelt inte har råd att leva som turist och då blir livet ganska tråkigt.
Jag tror att många fastnar i det. De har bränt broarna till Sverige och hemlandet, åkt till billiga Thailand och tänkt leva gott "turistliv". Märker sedan att när åren går så höjs levnadsstandarden i Thailand, det byggs, snickras och kostnaderna ökar. Thailändarna själva köper fina hus som vi bara kan drömma om i Sverige och de kör fina bilar och ja livet lunkar på.
Såsom en pensionär vars inkomst egentligen mest urholkas med tiden blir livet lite trist att bara sitta där och glo på livet runtomkring.
De märker helt enkelt att den där goa situationen att leva på pensionärsinkomsten inte räckte till riktigt.
Jag tror dock de hade gnällt lika mycket i Sverige.
Tror dock fortfarande att om man är beredd att jobba eller har andra goda inkomster så är livet gott i Thailand och även i andra länder där det mesta är billigare än i Sverige.