Jag har ocks mnga ggr funderat p om jag skulle vilja stanna kvar p ngon plats som jag beskt som turist.
Men man mrker att stannar man ett par veckor p samma plats s blir det en daglig rutin som antingen krver god ekonomi eller att man helt enkelt inte har rd att leva som turist och d blir livet ganska trkigt.
Jag tror att mnga fastnar i det. De har brnt broarna till Sverige och hemlandet, kt till billiga Thailand och tnkt leva gott "turistliv". Mrker sedan att nr ren gr s hjs levnadsstandarden i Thailand, det byggs, snickras och kostnaderna kar. Thailndarna sjlva kper fina hus som vi bara kan drmma om i Sverige och de kr fina bilar och ja livet lunkar p.
Ssom en pensionr vars inkomst egentligen mest urholkas med tiden blir livet lite trist att bara sitta dr och glo p livet runtomkring.
De mrker helt enkelt att den dr goa situationen att leva p pensionrsinkomsten inte rckte till riktigt.
Jag tror dock de hade gnllt lika mycket i Sverige.
Tror dock fortfarande att om man r beredd att jobba eller har andra goda inkomster s r livet gott i Thailand och ven i andra lnder dr det mesta r billigare n i Sverige.