2022-10-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag gav upp mitt filmintresse för säkert 20 år sedan, finns bättre verklighetsflykten.

Hade varit intressant att höra vad du anser vara bättre för dig än film. På dig låter det som att du aldrig haft en intresse för film utan du använde film för att fly verkligheten.
Det går ju att ha balans i livet och älska film. Kan hålla med om att snacket kring Woke är en fluga. Dock har woke inget med filmintresse att göra tycker jag. Har man ett intresse för film så torde man kunna avgöra vad man vill titta på och inte.
Tyvärr är filmtittande mainstream, men 99% av tittarna hade ju föredragit något roligare och man har egentligen inget intresse på det nördiga sättet. Men livet är hårt och många väljer att göra något bekvämt istället för att använda sin fritid till bättre saker. Men för att göra vettigare saker så behöver man ju jobba med sig själv.
Citera
2022-10-24, 09:11
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Hade varit intressant att höra vad du anser vara bättre för dig än film. På dig låter det som att du aldrig haft en intresse för film utan du använde film för att fly verkligheten.
Det går ju att ha balans i livet och älska film. Kan hålla med om att snacket kring Woke är en fluga. Dock har woke inget med filmintresse att göra tycker jag. Har man ett intresse för film så torde man kunna avgöra vad man vill titta på och inte.
Tyvärr är filmtittande mainstream, men 99% av tittarna hade ju föredragit något roligare och man har egentligen inget intresse på det nördiga sättet. Men livet är hårt och många väljer att göra något bekvämt istället för att använda sin fritid till bättre saker. Men för att göra vettigare saker så behöver man ju jobba med sig själv.

Allt möjligt.
Växtodling, akvariefiskar, motorer, resor, m.m det finns massor av intressen som är svårt för woke att penetrera sönder.
Citera
2022-10-30, 09:32
Avslutad
På västfronten intet nytt

Jo faktiskt...i slutet på filmen så gissa vilken hudfärg de tyska soldaterna har i skyttegravarna???

A young German soldier's terrifying experiences and distress on the western front during World War I.

https://www.imdb.com/title/tt1016150/
Senast redigerad av Honkenbonken 2022-10-30 kl. 09:37.
Citera
2022-11-03, 19:47
Medlem
SylarQQs avatar
jepp bara ge upp ens så länge iaf kanske blir bättre om några år woke-trenden är på nedgång då judarna börjat förlora pengar.
Citera
2022-11-04, 08:00
Medlem
Efter att ha kollat upp argumenten för woke så känns det som en del människor har för mycket fritid...
Det finns så mycket vettigt man kan engagera sig i under sitt korta liv. Att välja något hitta på trams är så bortkastat. Kasta inte bort ditt liv på något såhär meningslöst.
Citera
2022-11-04, 17:56
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Allt möjligt.
Växtodling, akvariefiskar, motorer, resor, m.m det finns massor av intressen som är svårt för woke att penetrera sönder.

Titta på akvariefiskar i stället för film, för att man är rädd för woke. Låter spännande
Citera
2022-11-10, 11:21
Medlem
bobo909s avatar
The Woman King var rätt schysst ändå. Skönt att slippa woke för en gångs skull
Citera
2022-11-11, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Efter att ha kollat upp argumenten för woke så känns det som en del människor har för mycket fritid...
Det finns så mycket vettigt man kan engagera sig i under sitt korta liv. Att välja något hitta på trams är så bortkastat. Kasta inte bort ditt liv på något såhär meningslöst.
Patetiskt att du spelar mjukis för kvinnor och transor när du i vanliga fall kräver att "cismän" är maskulina
Citera
2022-11-11, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Wow! Jag är inte så ofta på Flashback numera, och jag är glad att jag missat denna tråden
Om TS fortfarande undrar, take a chill pill och njut av underhållningen som film och TV erbjuder. Allt behöver inte vara blodigt allvar.
Fast det är ju bara rent fjäsk från din sida, du har ju en strikt slips med kostym attityd gentemot "cismän"
Ditt krav att en manlig karaktär skall kapa ballen och injicera hormoner om han skall bära smink och uttrycksfulla kläder skulle alltså göra dig till en speciellt tolerant och öppen person?
Citera
2022-11-11, 05:33
Medlem
Citat:
Allt möjligt.

Woke har väl redan penetrerat sönder både växtodling och akvariefiskar?
Allt detta snack om biologisk mångfald? Det ska odlas en stor mängd arter, och akvarierna är ju knappast fyllda med en fiskart, utan det är en större mängd arter som simmar omkring, och alla ska det lika.
Citera
2022-11-11, 05:36
Medlem
Merwinnas avatar
Ett annat exempel, detta med "flyktingar". Jag har sett samma historia SÅ många gånger nu: i Rederiet, i Skärgårdsdoktorn, i tyska "Der Bergdoktor" och ett par tyska advokatserier som jag följer. Det är några illegala invandrare som håller sig gömda (eller som i Rederiet åker med båten). Flyktingarna är alltid fina och goda människor med riktiga flyktingskäl, men av någon anledning kan dom trots det inte gå den vanliga vägen genom att söka asyl, utan de måste smugglas och gömmas - eller så har dom redan fått avslag på felaktiga grunder.

Och då är det alltid de GODA personerna (som skärgårdsdoktorn, bergdoktorn, den trevlige och stilige kaptenen, den rättrådige advokaten) som skyddar dem och letar efter kryphål åt dem så att de ska få stanna, och de ONDA personerna (som den elaka, aggressiva kvinnliga säkerhetschefen i Rederiet) som vill ange dem till Polisen. På så sätt piskas budskapet in - man får lära sig att om man vill vara på den GODA sidan så ska man vara positiv till "flykting"mottagning.
Citera
2022-11-11, 05:49
Medlem
Merwinnas avatar
Abortfrågan är också en sådan fråga. I svenska filmer och TV-serier, där de GODA människorna alltid för abort. I ett avsnitt i Skärgårdsdoktorn t.ex., så åker en 16-årig flicka till fastlandet och gör abort. Hennes föräldrar får inget veta. Skärgårdsdoktorn- - som är den person man ska idolisera i serien - och hans nära vänner pratar på slutet glatt om hur DUKTIG och MODIG och MOGEN flickan var, som gick bakom ryggen på sina föräldrar och gjorde abort!

I Tyskland, som har en mycket mer restriktiv juridisk hållning till abort, är detta dock annorlunda. Där finns det i filmer och TV-serier många storylines där doktorn visar sitt ogillande när en kvinna ber om abortpiller, och visar sin glädje och säger "jag visste att ni skulle göra det rätta!" när hon berättar att hon aldrig tog pillren. "Nu ska ni bli MOR - hjärtliga lyckönskningar!"

Det finns även storylines där doktorn hjälper den gravida kvinnan att komma bort från den olämplige mannen eller föräldrarna och börja ett nytt liv, så att hon kan föda och ta hand om sitt barn i stället för att göra aborten. En sådan storyline skulle vara HELT otänkbar i Sverige. Här får en kvinna som kommer till doktorn och säger att hon vill ha abort, aldrig ifrågasättas. Budskapet ska alltid vara att den abortsökande kvinnan vet bäst själv vad hon gör, och att aborten är ett helt naturligt alternativ och kvinnans självklara rättighet. Tänkte på det senast i "Tunna blåa linjen", när en kvinnlig polis gjorde abort. Läkaren frågade ingenting, bara adminstrerade pillren som om det skulle ha varit huvudvärkstabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in