Citat:
Ursprungligen postat av
Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.
Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.
Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?
Vad tycker och tänker ni?
Riktigt tråkig utveckling enligt mig.
Ja det är ingen kul utveckling. Jag hade ett filmpass till Göterborgs filmfestival. Det fanns mycket film att titta på online. Men väldigt mycket woke, som jag liksom en slalomåkare fick slingra mig genom portarna.
Men som du säger Koreansk eller japansk eller kinesisk är bättre.
Hörde att von Trier är tillbaka med en fortsättning av Riget, ser fram mot den och tror den inte är förstörd.
Sedan finns det mycket gammal kvalitetsfilm som man kan njuta av.
Men den här nya trenden med Politiskt Korrekt - är äckligt. Väntar bara på att trenden ska ebba ut.