2022-11-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Patetiskt att du spelar mjukis för kvinnor och transor när du i vanliga fall kräver att "cismän" är maskulina

Den som producerar en film får väl göra som den vill med sina filmer? Spenderar man tid framför TVn varje dag så kanske man ska börja hitta fler intressen...
Citera
2022-11-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Alla är ju med och betalar nu för den typen av tvserier och filmer genom sina abonnemang och tv-avgiften som numera går via skatten.

Så det finns inget behov längre från producenternas sida att göra filmer som publiken gillar.

Sa upp prenumerationen på Netflix när dom lanserade en kategori med "woke." Dessutom varningsskyltar " i denna film kan det förekomma tobaksrökning och svordomar."
Citera
2022-11-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ett annat exempel, detta med "flyktingar". Jag har sett samma historia SÅ många gånger nu: i Rederiet, i Skärgårdsdoktorn, i tyska "Der Bergdoktor" och ett par tyska advokatserier som jag följer. Det är några illegala invandrare som håller sig gömda (eller som i Rederiet åker med båten). Flyktingarna är alltid fina och goda människor med riktiga flyktingskäl, men av någon anledning kan dom trots det inte gå den vanliga vägen genom att söka asyl, utan de måste smugglas och gömmas - eller så har dom redan fått avslag på felaktiga grunder.

Och då är det alltid de GODA personerna (som skärgårdsdoktorn, bergdoktorn, den trevlige och stilige kaptenen, den rättrådige advokaten) som skyddar dem och letar efter kryphål åt dem så att de ska få stanna, och de ONDA personerna (som den elaka, aggressiva kvinnliga säkerhetschefen i Rederiet) som vill ange dem till Polisen. På så sätt piskas budskapet in - man får lära sig att om man vill vara på den GODA sidan så ska man vara positiv till "flykting"mottagning.

Är rätt kul att man kan se dåtiden speglas i gamla filmer.
Citera
2022-11-11, 23:10
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Woke har väl redan penetrerat sönder både växtodling och akvariefiskar?
Allt detta snack om biologisk mångfald? Det ska odlas en stor mängd arter, och akvarierna är ju knappast fyllda med en fiskart, utan det är en större mängd arter som simmar omkring, och alla ska det lika.

Har du sådana tvångstankar, så är det inte en hobby du behöver.
Snarare psykiatrisk vård.
Citera
2022-11-12, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Har du sådana tvångstankar, så är det inte en hobby du behöver.
Snarare psykiatrisk vård.

Jag har inga tvångstankar, utan det var mer en observation jag gjort, bland annat när jag lyssnat på Odla med P1.
Citera
2022-11-12, 09:19
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Jag har inga tvångstankar, utan det var mer en observation jag gjort, bland annat när jag lyssnat på Odla med P1.

Man behöver inte tycka som som Wokeradion heller.
Citera
2022-11-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.

Ja det är ingen kul utveckling. Jag hade ett filmpass till Göterborgs filmfestival. Det fanns mycket film att titta på online. Men väldigt mycket woke, som jag liksom en slalomåkare fick slingra mig genom portarna.
Men som du säger Koreansk eller japansk eller kinesisk är bättre.
Hörde att von Trier är tillbaka med en fortsättning av Riget, ser fram mot den och tror den inte är förstörd.
Sedan finns det mycket gammal kvalitetsfilm som man kan njuta av.
Men den här nya trenden med Politiskt Korrekt - är äckligt. Väntar bara på att trenden ska ebba ut.
Citera
2022-11-12, 10:31
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Det är i dagens läge inte det minsta svårt att vara selektiv.
Dessutom har vi bra kultur för flera livstider. Därmed kan vi strunta i att köpa woke skit i 20 år, utan att lida någon som helst brist.

Ryktet går t.ex. om nya Indiana Jones nu.
Disney skall enl. hörsägen aktivt hora sönder sagan.
Spelar det någon roll??? Är de gamla filmerna förstörda eller besudlade, när man inte har sett den aktivt woke-toxiska skiten?
Svaret är, nej.

Jag har bara sett de gamla Ghost Busters-rullarna. 2016-versionen såg jag ca. 0,5 trailers av och visste därmed allt jag behövde veta.
Inför det senaste GB-släppet lanserade Sony den kompletta GB-samlingen...2016-versionen var inte med.
Låt hororna på SFI hora, ingen bryr sig.
Citera
2022-11-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ett annat exempel, detta med "flyktingar". Jag har sett samma historia SÅ många gånger nu: i Rederiet, i Skärgårdsdoktorn, i tyska "Der Bergdoktor" och ett par tyska advokatserier som jag följer. Det är några illegala invandrare som håller sig gömda (eller som i Rederiet åker med båten). Flyktingarna är alltid fina och goda människor med riktiga flyktingskäl, men av någon anledning kan dom trots det inte gå den vanliga vägen genom att söka asyl, utan de måste smugglas och gömmas - eller så har dom redan fått avslag på felaktiga grunder.

Och då är det alltid de GODA personerna (som skärgårdsdoktorn, bergdoktorn, den trevlige och stilige kaptenen, den rättrådige advokaten) som skyddar dem och letar efter kryphål åt dem så att de ska få stanna, och de ONDA personerna (som den elaka, aggressiva kvinnliga säkerhetschefen i Rederiet) som vill ange dem till Polisen. På så sätt piskas budskapet in - man får lära sig att om man vill vara på den GODA sidan så ska man vara positiv till "flykting"mottagning.
Och den goda människan kommer troligen också få jobb på FN och jobba med mänskliga rättigheter...spyr
Citera
2022-11-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Man behöver inte tycka som som Wokeradion heller.

Exakt. Man kan dessutom lyssna på Ungersk radio som är mindre woke.
Citera
2022-11-12, 12:45
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Exakt. Man kan dessutom lyssna på Ungersk radio som är mindre woke.

Jag kommer att hinna lära mig ungerska, innan jag lär mig att gilla radio.

Men visst.
Citera
2022-11-12, 19:40
Medlem
välkommenti bups avatar
Dom senaste 3 åren har jag nog bara sett filmer från 1970 - 2007, mest från 1970-1990.

Jag vart är lite sugen på filmen troll som kommer ut nu snart, men jag förstår nu att den inte alls är som trollhunter från 2010 utan den är mer "amerikansk" med militärer, förstörelse och helt fel linje enligt mig.

Jag fortsätter nog att se klassiker några år till och sedan så får vi se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in