2022-07-24, 22:18
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Äkta rödhåriga är ju ofta väldigt bleka och med fräknar, vilket inte brukar anses som så vackert. Rödhåriga barn är ofta långa, magra och veka i min erfarenhet - de ser ut som om de skulle ha drivits upp under en svart presenning... De vackra rödhåriga kvinnorna du ser, har antagligen en skicklig frisör, som får hårfärgen att se helt naturlig ut!

Det stämmer att rödhåriga tenderar att vara väldigt bleka, men att de alltid skulle vara långa och magra håller jag inte med om. Barn kan ju vara lite skeva innan de växt klart också, alltså att de ser bättre ut och inte så magra när de har blivit lite äldre (om du nu sett många rödhåriga barn som ser ut som om de drivits upp under en svart presenning).
Citera
2022-07-26, 12:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
På SVT Play har de en kategori som heter ”filmtips” - idag inleds den 24 filmer långa listan med följande:

Water Lilies - en romantiskt drama om tre lesbiska tjejer i en konstsimgrupp

Rurangi - ett drama om transpersonen Caz

Farsan - Josef Fares film som verkar helt utan några avvikande sexualiteter

And then we danced - ett romantiskt gay-drama om en dansare

Happy ending - en dansk dramakomedi om ett Pensionärspar som skiljer sig varvid kvinnan inleder ett lesbiskt förhållande med sin bankrådgiverska

Mapplethorpe - om läderbögsfotografen Robert Mapplethorpe

Tomboy - ett drama om en tioårig flicka som låtsas vara pojke

Lite längre ner i listan efter vad som faktiskt verkar vara en handfull normala filmer som inte bara handlar om sex eller sexuella avvikelser hittar vi

Teheran Tabu - om förbjuden kärlek och prostitution

Nimby - en finsk dramakomedi om en 19 årig finska och hennes iranska flickvän

Blir det inte lite löjligt???
Citera
2022-07-26, 13:34
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
På SVT Play har de en kategori som heter ”filmtips” - idag inleds den 24 filmer långa listan med följande:

Water Lilies - en romantiskt drama om tre lesbiska tjejer i en konstsimgrupp

Rurangi - ett drama om transpersonen Caz

Farsan - Josef Fares film som verkar helt utan några avvikande sexualiteter

And then we danced - ett romantiskt gay-drama om en dansare

Happy ending - en dansk dramakomedi om ett Pensionärspar som skiljer sig varvid kvinnan inleder ett lesbiskt förhållande med sin bankrådgiverska

Mapplethorpe - om läderbögsfotografen Robert Mapplethorpe

Tomboy - ett drama om en tioårig flicka som låtsas vara pojke

Lite längre ner i listan efter vad som faktiskt verkar vara en handfull normala filmer som inte bara handlar om sex eller sexuella avvikelser hittar vi

Teheran Tabu - om förbjuden kärlek och prostitution

Nimby - en finsk dramakomedi om en 19 årig finska och hennes iranska flickvän

Blir det inte lite löjligt???

Det är nog för att Sthlm Pride är i antågande.
Citera
2022-07-26, 13:45
Medlem
Gillar inte heller när man kan känna av en medveten politisk agenda i filmer för mycket .. med det sagt dock så KAN ändå filmen vara bra. Nya lightyear tex tyckte jag var bra ändå, inget speciellt kanske men helt ok bra pixar som ju ändå håller väldigt hög standard.
Visst kan det bli tramsigt och krystat om det går till överdrift, jag tänker inte "ge upp" mitt filmintresse hursomhelst
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-07-26 kl. 13:51.
Citera
2022-07-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.

Dra mig baklänges! En svart bond? Nu får.dom fan ge sig, vart är världen påväg?

Sanna mina det kommer snart startas en revolution av män som fått nog av den här woke skiten från helvetet.
Citera
2022-07-26, 15:14
Medlem
Måste man se det nyaste? Finns ju så ENORMT mkt gjord film så man borde kunna ha att titta på i en livstid? Jag är för gammal för att bli uppfostrad av filmskapare som vill knäppa mig på näsan och förmoda att jag har fördomar.
Citera
2022-07-26, 15:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det är nog för att Sthlm Pride är i antågande.

Ja det har du förstås rätt i - tänkte faktiskt inte på det..
Citera
2022-07-26, 16:17
Medlem
Jag tittar bara på film och musik före 2010 med några undantag
Citera
2022-07-26, 21:50
Medlem
En kvinnlig karaktär sade helt random att hon gillade rödhåriga i Jurassic World Dominion. Det var en jäkligt udda replik mot slutet när de precis klarat sig från att dö.
Citera
2022-07-26, 22:56
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
En kvinnlig karaktär sade helt random att hon gillade rödhåriga i Jurassic World Dominion. Det var en jäkligt udda replik mot slutet när de precis klarat sig från att dö.
Helt random? Det var ett skämt efter att han förklarat sin förälskelse till Claire som spelas av Bryce Dallas Howard som är RÖDHÅRIG.
Citera
2022-07-27, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Helt random? Det var ett skämt efter att han förklarat sin förälskelse till Claire som spelas av Bryce Dallas Howard som är RÖDHÅRIG.

Jo, han drog ju en one liner typ ang sin förälskelse och så kom hennes kontring som kändes helt random som ett skämt på hans replik. Tillförde noll och kameran klippte och sen förflyttades vi någon helt annanstans.
Det måste ju varit woke då det kändes malplacerat .
Citera
2022-08-13, 15:52
Avstängd
XtraXs avatar
Tydligen ska Margot Robbie ta över Johnny Depps roll som Jack Sparrow i Pirates of the Caribbean 6. Varför gör dom såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in