2022-10-07, 19:42
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Återigen så svarar du inte på mina oerhört konkreta sågningar av dina skitresonemang, utan sysslar med nån slags barnslig trams istället.

Eftersom du verkar ha begåvingsproblem så ska jag texta det för dig: En films kvalité avgörs inte av färgen på dess huvudroll, åt ena eller andra hållet. En film är inte bättre eller sämre för att den är "woke" utan det beror på det som utgör en bra film; regi, manus, skådespeleri, foto, tajming osv. Det har inget att göra med nån jävla wokepropaganda. Jag har sagt det tre gånger redan, det finns wokefilmer som är piss men det finns filmer med bögar, transor, svarta, kvinnor osv som är svinbra. Att du säger motsatsen visar bara på att du inte
har nått genuint intresse för film/ är den nya typens snowflake, höger-snowflaken som grinar över att en duktig svart skådis spelar en i original vit roll. Det är så jävla löjligt och i paritet med identitetspolitiks-grinerierna som vänstern pysslade med för ett par år sedan. Du har fan inget av substans att komma med i denna diskussion, du har redan gjort bort dig avseende adaptation-begreppet, lägg ner nu för fan.

Det är helt orealistiskt att ha en neger i huvudrollen om det inte fanns negrer i det land/tid storyn utspelas. Det är bara flumpropaganda och därför är det skit. Hur kan det vara så jävla svårt att fatta?
Citera
2022-10-08, 21:14
Medlem
Behöver absolut inte lägga ner filmintresset pga woke. Kolla filmer mellan 1930-1999. Finns mycket bra att finna.
Citera
2022-10-17, 11:43
Medlem
Apropå den påstådda neger-invasionen i film så dök det upp en titel hos självaste woke central, Netflix i vardagligt namn, som nog samtliga i tråden borde se oavsett viken sida av träden man anser att mossan växer på, för att sätta invasionen i lite perspektiv, eller spåra den till dess ursprung.

Den totalsågade Gunnar Höglund-regisserade filmen Vill så gärna tro (1971) där Christina Schollin som flygvärdinna hamnar i ett förhållande med en neger spelad av amerikanske soulsångaren Johnny Nash. Kolla omslagsbilden alltså(hos IMDb/SFDb, inte Netflix).

https://www.netflix.com/se-en/Title/81471428

https://www.imdb.com/title/tt0067951/

Aldrig sänts på svensk TV enligt SMDb, utgiven på DVD 2013. Hade gått mig helt förbi tills nu men ska bli intressant att få sett. Även Nicklas Wahlgren i en liten roll som 5-åring, vilket tydligen var filmens höjdpunkt enligt dåtidens recensenter. Sedermera har väl han blivit ett hatobjekt enligt vad jag läst på forumet men jag vet knappt vem människan är. Straffet för att man slutat kolla på svenska underhållningsprogram med media/kändis-eliten sedan årtionden tillbaka.

https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=film&itemid=4877#comments
Citera
2022-10-17, 21:02
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Den totalsågade Gunnar Höglund-regisserade filmen Vill så gärna tro (1971) där Christina Schollin som flygvärdinna hamnar i ett förhållande med en neger spelad av amerikanske soulsångaren Johnny Nash.

Gavs ut på dvd av svenska kultbolaget Klubb Super 8.

Gunnar Höglund regisserade även Som havet nakna vind (1968), en ganska bra svensk sexploitation-film. Även den släppt på dvd av Klubb Super 8. (Inga negrer i denna film dock).

Men redan kring 1970 kunde det alltså anses modernt och chic i en del kretsar med negrer och blonda kvinnor tillsammans.

Den italienska Sweden Heaven and Hell (Svezia, inferno e paradiso, 1968) tar också upp detta (plus en massa överdrifter om Sverige i största allmänhet).
Citera
2022-10-18, 01:20
Medlem
vonfnass avatar
Wow! Jag är inte så ofta på Flashback numera, och jag är glad att jag missat denna tråden
Om TS fortfarande undrar, take a chill pill och njut av underhållningen som film och TV erbjuder. Allt behöver inte vara blodigt allvar.
Citera
2022-10-20, 05:40
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.imdb.com/title/tt8726102/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm

Såg den här serien, "Thai Cave Recue", om de thailändska fotbollspojkarna som blev fast i en grotta med sin tränare för några år sedan. Bra serie i övrigt, men jag retar mig på att de petat in två kvinnor i stora roller. En amerikansk hydrologi-ingenjör och en thailändsk skogvaktare ("ranger"). Dessa två kvinnor samarbetar, och gör så avgörande saker att pojkarna inte kunnat räddas utan dem. Det är bara det, att när jag läser om den verkliga händelsen, så verkar dessa kvinnor inte ha existerat..? De nämns i alla fall inte, så så avgörande kan deras betydelse för räddningsaktionen inte ha varit, ens om de fanns i verkligheten. Typiskt att WOKE ska ha nått dit också... Kanske tror de att produktionen inte kan säljas till Väst annars?

Man får väl vara glad för, att de i alla fall inte petade in någon flicka eller negerpojke i fotbollslaget...
Senast redigerad av Merwinna 2022-10-20 kl. 06:39.
Citera
2022-10-20, 09:02
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Såg den här serien, "Thai Cave Recue", om de thailändska fotbollspojkarna som blev fast i en grotta med sin tränare för några år sedan. Bra serie i övrigt, men jag retar mig på att de petat in två kvinnor i stora roller. En amerikansk hydrologi-ingenjör och en thailändsk skogvaktare ("ranger"). Dessa två kvinnor samarbetar, och gör så avgörande saker att pojkarna inte kunnat räddas utan dem. Det är bara det, att när jag läser om den verkliga händelsen, så verkar dessa kvinnor inte ha existerat..? De nämns i alla fall inte, så så avgörande kan deras betydelse för räddningsaktionen inte ha varit, ens om de fanns i verkligheten. Typiskt att WOKE ska ha nått dit också... Kanske tror de att produktionen inte kan säljas till Väst annars?

Man får väl vara glad för, att de i alla fall inte petade in någon flicka eller negerpojke i fotbollslaget...

Det kommer det med
Citera
2022-10-21, 00:59
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Grattis! Du har precis lärt dig vad som i filmbranschen kallas för att streamline:a narrativet för att föra det snabbare framåt. Filmer och tv-serier som är baserade på verkliga händelser har i alla tider gjort på detta vis. Ofta beror det på att det på för många karaktärer, och det skulle bli för rörigt att ha med alla. Ofta väljer man att sätta ihop flera människor till en karaktär, för det gör det lättare för tittarna att hänga med. Hade dessa kvinnorna varit män så hade du inte ens reagerat. Det har aldrig funnits en film eller tv-serie som följt en verklig händelse till punkt och prickar, och det är därför det heter att något är BASERAT på en verklig händelse.
Jag säger samma sak till dig som jag skrev till TS, take a chill pill, låt dig bli underhållen. Om du stör dig så är det hos dig problemet ligger, inte hos produktionen.
Citera
2022-10-21, 01:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Grattis! Du har precis lärt dig vad som i filmbranschen kallas för att streamline:a narrativet för att föra det snabbare framåt. Filmer och tv-serier som är baserade på verkliga händelser har i alla tider[/u] gjort på detta vis. Ofta beror det på att det på för många karaktärer, och det skulle bli för rörigt att ha med alla. Ofta väljer man att sätta ihop flera människor till en karaktär, för det gör det lättare för tittarna att hänga med. Hade dessa kvinnorna varit män så hade du inte ens reagerat. Det har aldrig funnits en film eller tv-serie som följt en verklig händelse till punkt och prickar, och det är därför det heter att något är BASERAT på en verklig händelse.
Jag säger samma sak till dig som jag skrev till TS, take a chill pill, låt dig bli underhållen. Om du stör dig så är det hos dig problemet ligger, inte hos produktionen.

Det fattar jag väl, men om dessa flera karaktärer var män, så ska de inte sättas samman till kvinnogestalter. Det blir ett PK-falsarium.
Citera
2022-10-23, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
HAHAHAHA! Så nu inser ni att representation är viktigt eftersom inte ALLA filmer har en vit straight man i hjälterollen?

HAHAHAHAHAHAHA!!!1!one!!

Alla filmer borde istället ha mist en neger bland huvudrollsinnehavarna. Det är den mest antirasistiska lösningen på problemen.

Alla P****-pappa-ord borde också förbjudas och censureras. Kallar man fortfarande indianer för indianer? Nej. Så varför använder man P****-pappa-ordet så flitigt? Det är rasistiskt.
Citera
2022-10-23, 14:09
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nachla.Libre
Alla filmer borde istället ha mist en neger bland huvudrollsinnehavarna. Det är den mest antirasistiska lösningen på problemen.

Alla P****-pappa-ord borde också förbjudas och censureras. Kallar man fortfarande indianer för indianer? Nej. Så varför använder man P****-pappa-ordet så flitigt? Det är rasistiskt.
”Mist en neger”

Ser du ens vad du själv skriver? Vill du ha en neger färre i huvudroller eller vill du ha minst en neger i huvudrollen?

Vad betyder ”P****-pappa-ord”.
Citera
2022-10-23, 14:15
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag gav upp mitt filmintresse för säkert 20 år sedan, finns bättre verklighetsflykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in