2022-10-05, 19:02
Medlem
Tråden är så jävla dum så det finns inte. Det är som om en skitig heroinist med nålen i armen frågar om den ska behöva lägga ner sitt intresse för medicinsk lära och människokroppens reaktioner på olika kemikalier pga att den tröttnat på heroinets skadeverkan på kroppen.

Om man är beroende av nyproducerade västerländska filmer(med dess då enligt vissa misstänkta statistiska anomalier och orimligheter gällande urval av skådespelare/karaktärer) och närmast tvångsmässigt knarkar dessa, eller enbart klarar av att uppskatta nya filmer pga dess moderna look och nyhetsvärde, så har man inget filmintresse värt namnet mer än vad knarkaren har något genuint medicinskt/kemiskt intresse.

Har man riktigt filmintresse så knarkar man filmer från 70-talet och bakåt, även om många kanske tyvärr bara kan erkänna värdet hos ett äldre cineastiskt årtionde åt gången, och med dagens unga börjar väl det uppvaknandet med 90-talet, som jag personligen redan har vänt mycket ryggen ifrån, även 80-talet är på väg att ryka, åtminstone blockbusters och dom mesta Hollywood-produktionerna från dom två årtiondena.
Citera
2022-10-05, 21:02
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Nej det är uppenbar woke att sätta en neger i huvudrollen om storyn i övrigt följer originalstoryn där det inte förekommer några negrer.

Däremot kan man göra en annan version av storyn som utspelas i ett annat land/tid. Det är inte woke.

Du undviker ju helt att konkret svara på dina avslöjade felaktigheter gällande adaptation-begreppet. Att the tragedy of macbeth är en adaption av macbeth är fanimej ett ovedersägligt faktum utifrån oxford-defininitonen, det får du väl ändå erkänna?
Likaså ignoreras min invändning av dubbelheten att snowflake-mässigt grina för att en svart man spelar en vit man och samtidigt tycka att det är helt sjukt att filmer politiseras. Antingen får man kolla på film utan politiskt raster eller så gör man inte det.

Om det är "woke" eller inte att ha en svart huvudroll i macbeth skiter jag fullständigt I, det är inte det som diskuteras. Filmer kan vara "woke" och bra men givetvis också "woke" och svinkassa. Filmer som görs med huvudsakligt syfte att framföra ett budskap t.ex är ju i regel rätt bedrövliga, många av dessa är woke. Men att systematiskt avfärda allt som inte har en superkonventionell rollsättning / ej är historiskt korrekt är helt enkelt ett otroligt autistisk sätt att konsumera film, och knappast i enlighet med en sant cineastiskt intresse.
Citera
2022-10-05, 21:06
Medlem
Det finns ju massa pre-woke rullar att kolla på, samt mycket europeiska (inte brittiska, de är värst med sitt djävla woke).
Citera
2022-10-05, 21:43
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Du undviker ju helt att konkret svara på dina avslöjade felaktigheter gällande adaptation-begreppet. Att the tragedy of macbeth är en adaption av macbeth är fanimej ett ovedersägligt faktum utifrån oxford-defininitonen, det får du väl ändå erkänna?
Likaså ignoreras min invändning av dubbelheten att snowflake-mässigt grina för att en svart man spelar en vit man och samtidigt tycka att det är helt sjukt att filmer politiseras. Antingen får man kolla på film utan politiskt raster eller så gör man inte det.

Om det är "woke" eller inte att ha en svart huvudroll i macbeth skiter jag fullständigt I, det är inte det som diskuteras. Filmer kan vara "woke" och bra men givetvis också "woke" och svinkassa. Filmer som görs med huvudsakligt syfte att framföra ett budskap t.ex är ju i regel rätt bedrövliga, många av dessa är woke. Men att systematiskt avfärda allt som inte har en superkonventionell rollsättning / ej är historiskt korrekt är helt enkelt ett otroligt autistisk sätt att konsumera film, och knappast i enlighet med en sant cineastiskt intresse.

Du har ju gått på woke-propagandan helt och hållet, "en svart huvudroll i macbeth", det skiter du fullständigt i.
Citera
2022-10-05, 22:42
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Du har ju gått på woke-propagandan helt och hållet, "en svart huvudroll i macbeth", det skiter du fullständigt i.
Återigen så svarar du inte på mina oerhört konkreta sågningar av dina skitresonemang, utan sysslar med nån slags barnslig trams istället.

Eftersom du verkar ha begåvingsproblem så ska jag texta det för dig: En films kvalité avgörs inte av färgen på dess huvudroll, åt ena eller andra hållet. En film är inte bättre eller sämre för att den är "woke" utan det beror på det som utgör en bra film; regi, manus, skådespeleri, foto, tajming osv. Det har inget att göra med nån jävla wokepropaganda. Jag har sagt det tre gånger redan, det finns wokefilmer som är piss men det finns filmer med bögar, transor, svarta, kvinnor osv som är svinbra. Att du säger motsatsen visar bara på att du inte
har nått genuint intresse för film/ är den nya typens snowflake, höger-snowflaken som grinar över att en duktig svart skådis spelar en i original vit roll. Det är så jävla löjligt och i paritet med identitetspolitiks-grinerierna som vänstern pysslade med för ett par år sedan. Du har fan inget av substans att komma med i denna diskussion, du har redan gjort bort dig avseende adaptation-begreppet, lägg ner nu för fan.
Citera
2022-10-05, 23:01
Medlem
Merwinnas avatar
Det blir bara värre och värre. Nu ger de sig på kära gamla Scooby-Doo också:

https://www.expressen.se/noje/scooby-doo-karaktar-kommer-ut-som-gay/

Nya animerade filmen ”Trick or Treat Scooby-Doo!” som släpptes digitalt under tisdagen gör det officiellt att Velma, en av seriens huvudpersoner, är lesbisk. Velma faller för filmens kvinnliga skurk Coco Diablo.

Glasögonen immar igen när Velma första gången möter Coco Diablo.

När Coco Diablo rör Velmas axel rodnar hon.

Och när kompisen Daphne säger ”jag visste inte att dömda brottslingar var din typ” avfärdar först Velma det men säger sedan:

– Jag är dödskär, Daphne! Vad ska jag göra?

Undrar förresten varför det skulle vara just den knubbiga, nördiga tjejen som var lebb? De vågade inte gå så långt, som till att göra den snygga till det, verkar det.

Någon i tråden som vill påstå, att detta INTE är woke-propaganda och INTE gör filmen sämre..?
Senast redigerad av Merwinna 2022-10-05 kl. 23:03.
Citera
2022-10-06, 06:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Någon i tråden som vill påstå, att detta INTE är woke-propaganda och INTE gör filmen sämre..?

Skulle vara om de har naken lesbisk sex då.
Citera
2022-10-06, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Känns som varenda rulle som kommer ut på sistone har någon slags woke. Iallafall från västvärlden och främst USA då. Detsamma kan väl sägas om tvserier. Tex bubblaren Sydkorea är väl ett land som fortfarande gör fantastisk film och intressanta serier utan woke-skiten.

Det är alltid vita som är de onda och det är synd om de svarta, eller så är de svarta hjältarna. Alla tidigare kända vita karaktärer/hjältar osv är nu svarta, tex Bond. Alla färgade är i alla lägen heliga varelser. Pussande bögar, transor, feminism, taniga tjejer som spöar specialtränade muskelberg till män. Var det inte nästa stålmannen som skulle vara bög/transa eller? Vita är rasister och referenser till bommulsplantagen. I medeltidens europa springer det runt kolsvarta negrer i rustning... You know the drill.

Det känns ju nästan som det håller på att komma till en gräns nu då man funderar på om man ska lägga ner sitt film/serieintresse eller inte. För film har man ju alltid gillat i 30 år plus nu. Känns ju jävligt trist. Jag tycker såklart det är viktigt i sig att folk ska representeras korrekt m.m, men att numera mer eller mindre varje jävla gång behöva få det upptryckt i sitt ansikte? Är det "korrekt" att kolsvarta afrikaner springer runt i rustning i medeltidens Europa? Att konstant bli påtvingad woke? Jag som vanlig heteroman ska väl tex inte behöva känna mig som en sämre människa för jag inte tycker om att se bögar kyssas och i värsta fall sätta på varandra i röven hela tiden, när jag bara vill slappna av efter jobbet med en film eller en serie?

Vad tycker och tänker ni?

Riktigt tråkig utveckling enligt mig.
Håller med det syns vara en trend att alla franchises skall förstöras kommer aldrig att se en Bondfilm igen, tur man har tiilgång till de gamla
Citera
2022-10-06, 07:16
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det blir bara värre och värre. Nu ger de sig på kära gamla Scooby-Doo också:

https://www.expressen.se/noje/scooby-doo-karaktar-kommer-ut-som-gay/

Nya animerade filmen ”Trick or Treat Scooby-Doo!” som släpptes digitalt under tisdagen gör det officiellt att Velma, en av seriens huvudpersoner, är lesbisk. Velma faller för filmens kvinnliga skurk Coco Diablo.

Glasögonen immar igen när Velma första gången möter Coco Diablo.

När Coco Diablo rör Velmas axel rodnar hon.

Och när kompisen Daphne säger ”jag visste inte att dömda brottslingar var din typ” avfärdar först Velma det men säger sedan:

– Jag är dödskär, Daphne! Vad ska jag göra?

Undrar förresten varför det skulle vara just den knubbiga, nördiga tjejen som var lebb? De vågade inte gå så långt, som till att göra den snygga till det, verkar det.

Bör väl också tilläggas att denna Coco Diablo förstås händelsevis bara råkar vara neger och att filmen inte har bättre betyg på Imdb än de senaste årens Scooby-Do, (5,5), jämfört med ”gamla tidens” Scooby som alltid ligger en bra bit över 7,0.

https://deadline.com/2022/10/scooby-doo-velma-lesbian-hbo-max-halloween-movie-1235134925/amp/
Citera
2022-10-06, 08:55
Bannlyst
Skippar alla filmer där kvinnor och negrer är hjältar, sagt upp Netflix.
Citera
2022-10-06, 09:08
Medlem
sinnpajs avatar
Ja.
Citera
2022-10-06, 09:15
Medlem
Kolla in The Critical Drinker's spelista Why Modern Movies Suck.
Man får sitta och nicka och hålla med hela tiden.
Allt han säger är sant.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLFz_00sC7mo7Zu5GSSj9hqJ8G3faYyhLK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in