2022-10-06, 09:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Bör väl också tilläggas att denna Coco Diablo förstås händelsevis bara råkar vara neger och att filmen inte har bättre betyg på Imdb än de senaste årens Scooby-Do, (5,5), jämfört med ”gamla tidens” Scooby som alltid ligger en bra bit över 7,0.

https://deadline.com/2022/10/scooby-doo-velma-lesbian-hbo-max-halloween-movie-1235134925/amp/

DET också (negress)? *suckar*

Jag har förresten börjat titta på "Den tunna blåa linjen" som alla talar om, SVT-serien om polisens vardag. Där är det naturligtvis två kvinnliga poliser som är kära i varandra, och den ena av dem är dessutom negress. Så OVÄNTAT!
Citera
2022-10-06, 09:25
Medlem
Sam.Spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
[i]Nya animerade filmen ”Trick or Treat Scooby-Doo!” som släpptes digitalt under tisdagen gör det officiellt att Velma, en av seriens huvudpersoner, är lesbisk. Velma faller för filmens kvinnliga skurk Coco Diablo.

Någon i tråden som vill påstå, att detta INTE är woke-propaganda och INTE gör filmen sämre..?
Jo det är uppenbart att avsikten är "representation". Dock kvartstår ju din viktigaste fråga; gör det filmen sämre? Då krävs att regissören och manusförfattaren kan motivera förändringen genom en tydlig förbättring gällande karaktärernas utveckling, handlingen och själva berättandet;
  • Tillför karaktärens sexualitet något till handlingen eller karaktärernas relationer?
  • Kan berättandet ta nya skepnader genom att förändra den specifika karaktärens sexuella läggning?
Citera
2022-10-06, 09:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Spade
Jo det är uppenbart att avsikten är "representation". Dock kvartstår ju din viktigaste fråga; gör det filmen sämre? Då krävs att regissören och manusförfattaren kan motivera förändringen genom en tydlig förbättring gällande karaktärernas utveckling, handlingen och själva berättandet;
  • Tillför karaktärens sexualitet något till handlingen eller karaktärernas relationer?
  • Kan berättandet ta nya skepnader genom att förändra den specifika karaktärens sexuella läggning?

Eftersom Scooby-Doo är för barn, så kan allt sådant bara göra filmerna sämre. Barn ska inte matas med sexuella läggningar eller annat som har med sex att göra. De som har ställt till det här, har inte alls fattat vad Scooby-Doo handlar om: mysterier, mys-skräck, spänning, äventyr, kamratskap, mod, lojalitet, ibland lite vetenskap - och inte minst humor! Allting packat i ett "lagom", harmlöst paket som passar för barn.
Citera
2022-10-06, 16:27
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Eftersom Scooby-Doo är för barn, så kan allt sådant bara göra filmerna sämre. Barn ska inte matas med sexuella läggningar eller annat som har med sex att göra. De som har ställt till det här, har inte alls fattat vad Scooby-Doo handlar om: mysterier, mys-skräck, spänning, äventyr, kamratskap, mod, lojalitet, ibland lite vetenskap - och inte minst humor! Allting packat i ett "lagom", harmlöst paket som passar för barn.

Den första riktiga Scooby doo filmen är nog den sämsta jävla skit jag har sett, kände hur mina hjärnceller dog verkligen när jag kollade på den, ren och skär tortyr
Citera
2022-10-06, 17:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Den första riktiga Scooby doo filmen är nog den sämsta jävla skit jag har sett, kände hur mina hjärnceller dog verkligen när jag kollade på den, ren och skär tortyr

Jaså? Jag minns att jag gillade dem som barn. De sändes alltid på mornarna på jullovet. Men då var man ju också svältfödd på tecknad film, eftersom det nästan aldrig visades på SVT (och andra kanaler fanns inte ännu).
Citera
2022-10-07, 12:42
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Jaså? Jag minns att jag gillade dem som barn. De sändes alltid på mornarna på jullovet. Men då var man ju också svältfödd på tecknad film, eftersom det nästan aldrig visades på SVT (och andra kanaler fanns inte ännu).

Inte tecknade utan den spelfilmen som gjordes med riktiga karaktärer och usel CGI
Citera
2022-10-07, 12:44
Medlem
Citat:
Den första riktiga Scooby doo filmen? Du menar förstås den tecknade? Annars vet jag ej varför du tar upp denna?
Citera
2022-10-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Spade
Ja. Filmen blir sämre per automatik.
Citera
2022-10-07, 12:46
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Den första riktiga Scooby doo filmen? Du menar förstås den tecknade? Annars vet jag ej varför du tar upp denna?

Alltså den från sent 90 tal eller vad det var den menar jag
Citera
2022-10-07, 12:47
Medlem
Citat:
Alltså den från sent 90 tal eller vad det var den menar jag
Ja den är usel? Ingen som gillar Scooby doo gillar väl den?
Citera
2022-10-07, 12:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Inte tecknade utan den spelfilmen som gjordes med riktiga karaktärer och usel CGI

OK, då är jag med. Den såg aldrig jag.
Citera
2022-10-07, 12:51
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Ja den är usel? Ingen som gillar Scooby doo gillar väl den?

Möjligtvis sadister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in