2022-02-04, 09:52
Medlem
Galdars avatar
Ett tips till alla arga barnlösa incels inför era nästa långflyg till diverse hor knullar destination , köp ett par hörlurar och lyssna på musik under flighten. Fungerar alldeles utmärkt . Har rest en hel del genom åren , alltid haft hörlurar / sovit / ritat under flighter , hur kan detta ens vara ett problem ? Stör mig nästan mer på kollektivtrafiken , folk som pratar högt i telefon och ungdomar som lyssnar på musik i sina högtalare och nedbasjade pundare, åker som tur inte kollektivt längre .
Citera
2022-02-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Fast barn får man rimligen räkna med om man tvunget skall åka till just utpräglade semesterorter? Jag har aldrig åkt på charterresa men inbillar mig att det nästan är barngaranti på sådana flyg och även reguljärflyg till typiska semesterdestinationer brukar ha gott om barn.

Av just den anledningen har jag undvikit charter de senaste åren. Men man kommer inte undan på reguljärflygen heller. Det är inte barn i generella termer som är problemet. Väluppfostrade barn över 5 år har jag aldrig upplevt som problem. Problemet är de småbarnsföräldrar som envisas med att släpa med sig okontrollerbara småbarn mellan 0 - 4 år.
Citera
2022-02-04, 10:28
Medlem
Vichitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
"A 2014 survey found 70% of passengers backed child restrictions and 35% would pay extra to travel on a childless service."

Här har du det, du citerar själv svaret. ”Pay extra”.
Res i första klass om det är så jobbigt, köp noise cancelling lurar. Fattiga får trängas i dåliga förhållanden, så har det alltid varit, skaffa dig ett jobb och sluta klaga.

Barn tar inte skada av att flyga och uppleva världen, barn tar skada av att curlas.
Citera
2022-02-04, 10:37
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolacowboys
Ja, tycker seriöst att du inte är lämplig som föräldrer... så ditt barn får det säkert bättre hos någon annan...

Haha kasta inte sten i glashus, inte konstigt att din bonus dotter inte vill umgås med en idiot till styvfarsa . Lycka till med håravfallet nu ska jag köpa aktier till min son och röka en smaskig joint # parentingskills
Citera
2022-02-04, 10:59
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det var precis så man gjorde under 99,99% av mänsklighetens historia, och gör än idag i många delar av världen, så det låter som en märklig hypotes att det inte skulle fungera eller vara det bästa för barnen.
Just den där kanske var ett dåligt argument eftersom barnadödligheten under de där "99,99% av mänsklighetens historia" var mycket större än nu.

Men on topic så håller jag inte med TS, klart folk ska få flyga med sina ungar. Jag blev faktiskt lite paff och imponerad samtidigt sista gången jag flög, när jag fick se att man nu för tiden har en sorts barnsäng på flyget, som kan tas fram av personalen och skruvas fast i väggen. Tydligen är den till och med bekvämare än att sitta i en stol, ungen låg där helt lugnt och jollrade lite lågmält medan vi andra skakades runt av turbulens. Teknikens under.
Citera
2022-02-04, 11:36
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Av just den anledningen har jag undvikit charter de senaste åren. Men man kommer inte undan på reguljärflygen heller. Det är inte barn i generella termer som är problemet. Väluppfostrade barn över 5 år har jag aldrig upplevt som problem. Problemet är de småbarnsföräldrar som envisas med att släpa med sig okontrollerbara småbarn mellan 0 - 4 år.
Finns tre lösningar på ditt problem eftersom barnfamiljer naturligtvis inte kommer att sluta resa. Du kan leta upp något flygbolag som erbjuder barnfritt, ordna med privatjet eller stanna hemma.
Citera
2022-02-04, 11:59
Medlem
Citat:
Finns tre lösningar på ditt problem eftersom barnfamiljer naturligtvis inte kommer att sluta resa. Du kan leta upp något flygbolag som erbjuder barnfritt, ordna med privatjet eller stanna hemma.

Nu handlar tråden om vad det är för fel på småbarnsföräldrar som envisas med att ha med småungarna på flygresor. Tyvärr har jag ingen diagnos att ge. Beträffande dina råd så har jag försökt leta upp barnfria flygbolag utan större framgång.
Senast redigerad av kaReri182 2022-02-04 kl. 12:12.
Citera
2022-02-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Haha kasta inte sten i glashus, inte konstigt att din bonus dotter inte vill umgås med en idiot till styvfarsa . Lycka till med håravfallet nu ska jag köpa aktier till min son och röka en smaskig joint # parentingskills

Ja, förstår att du tar illa vid dig. Det svider att få höra sanningen att du är helt oduglig som föräldrer. Men du är inte ensam…

Jag ser det som ett friskhetstecken att hon hellre hänger med sina vänner än med mig. Du kanske tänker lite annorlunda, din snuskgubbe där 🙂
Citera
2022-02-04, 12:18
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolacowboys
Ja, förstår att du tar illa vid dig. Det svider att få höra sanningen att du är helt oduglig som föräldrer. Men du är inte ensam…

Jag ser det som ett friskhetstecken att hon hellre hänger med sina vänner än med mig. Du kanske tänker lite annorlunda, din snuskgubbe där 🙂

I din värld är man en dålig förälder om man tar med sin unge på ett flyg så denne kan träffa sin familj , då undrar jag vad en bra förälder är i din värld? Någon som byggt en vadderad kudd värld runt sina ungar som begränsar barnen från allt . Ta tag i dina problem nu istället , sluta var en fitta så kanske din bonus dotter vill umgås med dig . Ta tag i det annars kanske hon slutar upp som dig. Vad fick du snusk gubbe ifrån ? Dottern din kanske inte gillar dig för du tittar lite väl mycket på hennes kompis , du kanske har sånna bekymmer . Lycka till med barret nu.
Citera
2022-02-04, 12:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Nej det finns fler lösningar, man kan låta alla föräldrar betala fullt pris för sina barn även under två år.
Naturligtvis ska det då ingå flygstol.
Fy fan för att sitta bredvid en unge som skriker och rör sig hela tiden, man kan inte ens ta en drink.
Ta med Alvedon elller nått för barn och särskilt för dom som inte kan förklara att dom får ont i öronen.
I övrigt håller jag med TS, idioter som drar iväg med sina barn på en första flygning som är 10 timmar.
Gör en första resa som är kortare med småbarn.
Citera
2022-02-04, 12:23
Medlem
Vettiga föräldrar reser inte med flyg om de har småbarn. Barnen skriker för att de får ont i öronen eftersom de inte kan tryckutjämna. Antingen stannar man hemma eller åker buss/tåg/bil.
Svårare än så är det inte.
Citera
2022-02-04, 12:29
Medlem
Kommer inom kort att resa med vår då 1,5åring. Kommer bli spännande på flyget. Han kommer att få en ny upplevelse i ett varmt land. Vi kommer att ha det trevligt och mysigt. Att göra saker med sina barn är mycket viktigt. Det behöver ju då inte vara just en resa som man gör ihop med barnet men inget hindrar att man reser med sina barn. Han kommer inte komma ihåg denna resan men hjärnan utvecklas även av dessa stimulanser.

Att stimulera barnen är viktigt. Ja det är sannolikt troligt att ett par resenärer blir irriterade om vårt barn börjar grina på flyget. Dock är det ju fantastiskt att vi kan använda babblarna och andra barnprogram till att minimera detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in