2022-02-03, 12:59
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Tänkte du igenom vad du skrev nu...?

Ja.
Citera
2022-02-03, 13:06
Medlem
Straminskys avatar
Angående spädbarn:

"Infants can be considered children anywhere from birth to 1 year old."

"In general, doctors recommend you wait to fly until your baby's immune system is better developed. This could be as soon as one month for full-term infants, though most doctors recommend anywhere between three months and six months."

Så läkare avråder från att resa med spädbarn på plan.

Lustigt att så många Flashbackare hävdar "det är ingen fara" kan ni berätta lite vart ni läste till läkare?
Citera
2022-02-03, 13:08
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nyss hemkommen från en resa konstaterar jag till min förvåning att det förekommer att föräldrar tycker det är en jättebra idé att ta med småbarn på långa flygresor.

Finns det någon förklaring till detta beteende annat än att det rör sig om fullständig egoism från föräldrarnas sida när dom istället borde ägna sig helhjärtat åt barnen och deras behov?

Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?

Exakt detta brukar jag också fundera på. Jag har tre barn under 5 års, inte fan hade jag utsatt dem, mig själv eller medresenärer för det kaoset
Citera
2022-02-03, 13:13
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolacowboys
Så olämplig du är som föräldrer... jag skiter väl i var du har din släkt nånstans. Låt mig slippa en massa barnskrik på flyget...

Ja usch så olämplig du borde anmäla mig till socialen
Citera
2022-02-03, 13:14
Medlem
Straminskys avatar
https://liveandletsfly.com/flight-attendant-ban-lap-infants/

Flight Attendants Want Lap Infants Banned (Requiring Babies To Have Their Own Seat)
In her testimony before the Senate Subcommittee on Aviation Safety, Operations and Innovation, the Association of Flight Attendants President Sara Nelson also warned of the dangers of lap infants:

"If you visit the FAA’s website today, you would learn that federal safety officials consider the use of child restraint seats (CRS) the safest way for infants and small children to fly. The website is explicit that “[y]our arms aren’t capable of holding your child securely, especially during unexpected turbulence.” However, the use of CRS remains a recommendation, 20 years after the American Academy of Pediatrics first called on the FAA to require CRS. Infants and children under the age of two continue to fly on laps without their own seat. It is past time to mandate flight protection for our youngest passengers."

Man konstaterar att det inte är säkert för barnet att sitta i knät, utan dom behöver ett eget säte.
Ännu ett argument mot Flashbackare som hävdar att det är säkert att resa med småbarn.

Det går inte bra för er...
Citera
2022-02-03, 13:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Förstår inte syftet att resa med små bebisar. Inte som att de får ut nåt av resan mer än att föräldrarna kan instagramma om att deras liv inte ändrats sen de fick barn.
Detta är nog mitt i prick.
Livsstilsresande & tatueringar är de största utgifts-fällorna för den ängsliga urbana överbelånade medelklassen.
Citera
2022-02-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Sluta res i boskapsklassen så undviker du största delen av barnfamiljerna

Självklart måste barnfamiljer, även med små barn, kunna resa till olika ställen också. Betala för att slippa eländet eller stå ut de få timmar det handlar om. I 99 fall av 100 är nog föräldern betydligt mer stressad och uppgiven än vad du är.

Vet inte om föräldrar på semester är så stressade direkt. De överlåter gärna föräldrarollen till andra runtomkring medan de själva kopplar av i olika stolar, flygstolen, solstolen, stolen i vänthallen, restaurang /matsalen etc..
Citera
2022-02-03, 13:25
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?
Idiot.
Barnen lider inte mer än om man åker tåg eller bil.
Snarare mindre.
Det är normalt att barn tycker livet är besvärligt ibland oavsett var de befinner sig.
Övriga passagerare får betala för dyrare klass om man vill resa bättre.
Eller försöka att utveckla sin toleransnivå.
Citera
2022-02-03, 13:29
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Idiot.
Barnen lider inte mer än om man åker tåg eller bil.
Snarare mindre.
Det är normalt att barn tycker livet är besvärligt ibland oavsett var de befinner sig.
Övriga passagerare får betala för dyrare klass om man vill resa bättre.
Eller försöka att utveckla sin toleransnivå.

Ännu en olämplig förälder som uttalar sig.
Citera
2022-02-03, 14:40
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är nog mitt i prick.
Livsstilsresande & tatueringar är de största utgifts-fällorna för den ängsliga urbana överbelånade medelklassen.

De borde nästan få rabatt på sina tatueringar eftersom de alltid är typ likadana: en blomma som slingrar sig upp längs armen och barnens namn och födelsedatum står på bladen..
Heminredning och märkeskläder till både sig själva och barnen är de övriga stora utgiftsposterna
Citera
2022-02-03, 14:43
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tja...på samma sätt som man fram till 90-talet kunde välja "icke-rökare" borde bolagen lätt kunna samla småbarnsfamiljerna för sig, borde inte kosta många extra spänn att flyga "småbarnsfria avdelningen"..?

Ett tygdraperi som skiljer åt.
Citera
2022-02-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Ja usch så olämplig du borde anmäla mig till socialen

Ja, tycker seriöst att du inte är lämplig som föräldrer... så ditt barn får det säkert bättre hos någon annan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in