2022-02-03, 10:27
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Ytterligare en olämplig förälder som inte ser till barnets bästa.

Så här uttrycker sig nästan bara barnlösa. Ni är alltid övertygade om att ni vet vad som är bäst för andras barn. Du verkar väldigt ung också; du har fortfarande det här mina-behov-går före-alla-andras-tänket (där har du något gemensamt med dina små medpassagerare!). Det brukar gå över i sena tonåren, så det finns hopp för dig! 🙂

Skulle du vara äldre är prognosen dock mindre gynnsam. Är du över 25, då hjärnan är helt färdigutvecklad och ändå så egoistisk så kommer du för alltid vara en surpitt. Ledsen.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Garanterat skrivet av någon som inte är förälder själv.
Alltid dessa som vet tvärsäkert vad som är "bäst för barn"

Precis! Man blir så trött.
Citera
2022-02-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Jo, hajar det så klart.
Ofta finns det en idé bakom det. Generellt är jag emot idén att småbarn (max 3 år) ska följa med på solsemestrar, det är inte vettigt.

Jag jobbade på Arlanda förut och träffade på väldigt många familjer med spädbarn som skulle flyga för att besöka sin familj långt bort och låta mormor och morfar få träffa sitt nya barnbarn. Det tycker jag är fullt rimligt, flygplan är en transportmetod som folk använder för olika anledningar.

Familj är viktigt och bara för att man bor långt ifrån varandra betyder det inte att man ska spärras från flygresor av familjeskäl bara för att barnet kanske råkar skrika till en stund.

Förstår irritationen TS har, men flyger man ofta lär man sig hantera detta och sluta störa sig på barn och kan förstå omgivningen.

Vill man inte sitta bland pöbeln finns det flygbolag med väldigt trevlig förstaklass eller businessclass!
Känns ändå som ett vettigare alternativ att de släktingar som vill träffa barnet reser till barnet.. Barnfamiljer som flyger till Vietnam eller Thailand som exempel är ju i regel för semester och inget annat.. Har sett många ta med spädbarn och sen mött dem på stranden osv, är inte emot att spädbarn överhuvudtaget flyger alls, men 90% av dem är troligtvis ren nöjesresa till nån solstrand, ta bort dessa så blir problemet för övriga resenärer mycket mindre.
Citera
2022-02-03, 10:44
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför är det så många som verkar allergiska mot livet? Stanna hemma själva istället om det är så jobbigt med omvärlden.

Ingen uppskattar levande flyglarm och avföringsmaskiner när man försöker ha en lugn stund efter en dags arbete.

Måste föräldrar iaf låtsas att de har ett vanligt liv kan de droga avkomman och låsa in den i städskåpet tills de kommer hem. Inte asa med den där de fördärvar omgrivningen för andra.
Citera
2022-02-03, 10:44
Medlem
Citat:
"A 2014 survey found 70% of passengers backed child restrictions and 35% would pay extra to travel on a childless service."
Det finns redan en "childless service". Den heter business class.

Dagens i-landsproblem. Som att det är en mänsklig rättighet att få flyga superbilligt till andra sidan jordklotet OCH slippa medpassagerare som inte behagar en. Vore flygen barnfria så skulle dessa surpittar istället sitta och gnälla anonymt på nätet om att det är så många på flyget som luktar fotsvett och undra VAD det är för FEL på folk som inte reser med nytvättade strumpor.

Köp biljett i affärsklass eller skaffa dig ett par bra hörlurar. Och ett liv.
Citera
2022-02-03, 10:49
Medlem
Straminskys avatar
Borde det kanske rentav vara förbjudet att resa med småbarn om det inte finns särskilda skäl? Föräldrar som uppger "vi vill till Phuket och hittade ingen barnvakt" får avslag.
Citera
2022-02-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Känns ändå som ett vettigare alternativ att de släktingar som vill träffa barnet reser till barnet.. Barnfamiljer som flyger till Vietnam eller Thailand som exempel är ju i regel för semester och inget annat.. Har sett många ta med spädbarn och sen mött dem på stranden osv, är inte emot att spädbarn överhuvudtaget flyger alls, men 90% av dem är troligtvis ren nöjesresa till nån solstrand, ta bort dessa så blir problemet för övriga resenärer mycket mindre.

Håller med dig.
Inte rest särskilt mycket med flyg till turistorter på det sättet utan mest i arbete och till större städer runt om i världen så sällan erfarat just semesterresenärer med barn, oftast resenärer av familjeorsak så du har säkerligen rätt.

Barn ska inte åka på solsemester, även om deras flygbiljett är gratis. Lämna de hos mormor och morfar under semestern om det är viktigt med solsemester, det gjorde mina föräldrar någon gång som kid och jag blev bara halvt dum i huvudet.
Citera
2022-02-03, 10:54
Medlem
Citat:
Med din logik kan man bosätta sig mitt ute i skogen med ett spädbarn "barnet klarar sig nog" ta med barnet till jobbet hela dagarna "barnet klarar sig nog" osv
Det var precis så man gjorde under 99,99% av mänsklighetens historia, och gör än idag i många delar av världen, så det låter som en märklig hypotes att det inte skulle fungera eller vara det bästa för barnen.

Sedan uppfanns dagis, som är föräldraskapets motsvarighet till ett förvaringsskåp, vilket också gav unga vuxna möjligheten att inbilla sig att barn inte finns, inte behövs, och bara är ivägen när man håller på med viktiga saker, som att sitta bekvämt tillbakalutad i ett flygplan och bli transporterad till andra sidan jorden för att semestra.
Citera
2022-02-03, 10:55
Medlem
Hamleyss avatar
Gissningsvis föräldrar som behöver åka nånstans med barnen.

Tror du att föräldrar tar med sig skrikande barn på flyg för att dom tycker att det är kul med flygresor med bölande ungar?

Köp hörlurar med Noice Cancelling så är problemet löst
Citera
2022-02-03, 11:03
Medlem
Ja för oss som är icke-föräldrar så är det ju sjukt irriterande med skrikande barn men annat än det förstår jag inte vad problemet är. Barnet överlever nog.. Farligare att ha barnet i bilen isf.
Citera
2022-02-03, 11:04
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det där är en grej man alltid hör från white trash-människor som aldrig lämnar huset; "Man ska inte resa när man har småbarn".
Om man är efterbliven eller psykiskt sjuk, så kan jag tänka mig att det känns övermäktigt. Men normalt sett är det inga problem att resa med småbarn. Barn mår bra av att ha glada föräldrar, så föräldrar BÖR göra de kan för att glädja sig själva.
Det är så otroligt destruktivt med människor som låser in sig och går upp 50kg i vikt bara för att de fått barn. Otroligt nog brukar de dock förvänta sig en klapp på axeln över att de dragit på sig både depression och hjärtsjukdom på en och samma gång, och barnen är nog jättetacksamma över att mamma ligger i soffan och gråter.
Sex, resor och umgänge ska man ha när barnen blir stora påstår de, men då är det i allmänhet för sent.
Citera
2022-02-03, 11:20
Medlem
Jagdens avatar
Citat:
Nyss hemkommen från en resa konstaterar jag till min förvåning att det förekommer att föräldrar tycker det är en jättebra idé att ta med småbarn på långa flygresor.

Finns det någon förklaring till detta beteende annat än att det rör sig om fullständig egoism från föräldrarnas sida när dom istället borde ägna sig helhjärtat åt barnen och deras behov?

Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?

Varför i hela friden sparar du inte 10k extra om det nu är så jobbigt och köper en businessclassbiljett så slipper du problemet. Eller köp öronproppar för 15 kr, lös problemet din sopa. Fan så mkt hellre att du får slita lite extra på jobbet än att inga barn får åka på semester med flyg.

En barnfamilj kan också få för sig att resa precis som du och det är patetiskt att säga att barnen skulle fara illa av det.
Citera
2022-02-03, 11:23
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagden

En barnfamilj kan också få för sig att resa precis som du och det är patetiskt att säga att barnen skulle fara illa av det.

Är det patetiskt att säga att dom skulle må bättre av att inte resa?
Och i så fall är inte detta det allra viktigaste, att man väljer det som barnen mår bäst av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in