2022-02-03, 14:44
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nyss hemkommen från en resa konstaterar jag till min förvåning att det förekommer att föräldrar tycker det är en jättebra idé att ta med småbarn på långa flygresor.

Finns det någon förklaring till detta beteende annat än att det rör sig om fullständig egoism från föräldrarnas sida när dom istället borde ägna sig helhjärtat åt barnen och deras behov?

Varför utsätter man dom stackars barnen för detta? Och varför utsätter man övriga passagerare för detta?

Kan bara instämma, alla jävla svensson föräldrar som tar med deras äkliga bortskämda fittungar som gormar stup i kvarten, fan det värsta jag vet
Citera
2022-02-03, 14:46
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Vad vill du vi ska göra? Räkna upp alla de miljoner anledningar det finns att man behöver resa?
Livet stannar inte för att man har barn.
Det är en timme eller två. Du överlever nog.

Vi övriga passagerare vill att ni ger fan i att ta med gapiga ungjävlar, finns inget värre än en skrikande horunge på ett flygplan
Citera
2022-02-03, 16:08
Medlem
TröttSvensks avatar
Jag har flugit mycket och långt de senaste 15 åren.
Sett det mesta.
Föräldrar som reser förberedda, har med pyssel och målarbok till barnen.
Ganska vanligt faktiskt.
Föräldrar som kommer sist till incheckningen och gapar och skriker om varför de inte blir uppgraderade till plus, de har ju baaaaarn med sig...
Föräldrar som dricker rejält och fyllsomnar så barnen sitter och gråter eller som en gång på ett nattflyg då jag bli väckt av en tvååring i bara blöja som står och rycker i min arm och säger törstig...
Föräldrarna sov djupt efter att ha festat.

Så majoriteten av barn över säg 5 år gör oftast inte så mycket väsen av sig men så finns det undantagen och då oftast i kombination med föräldrar som uppträder som skitstövlar.
En mamma med dotter typ 6 år kom fram till mig och min dam och krävde att få våra platser då de inte kunde sitta på en fyra rad, jag hade bokat längst fram i plus och två säte med fönster.
" Ni två får byta plats med mig och min dotter vi har fått platser där borta i en fyra rad och min dotter tycker inte om att sitta bredvid främmande " Mitt svar blev, nej tack, vi sitter bra här. Sen blev det gap och skrik, det krävdes att piloten kom ut och bad henne vara tyst och sätta sig annars skulle hon bli avkastad. Skånsk kärring.

Numera flyger jag bara i business, där har det varit lugnt.
Citera
2022-02-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Numera flyger jag bara i business, där har det varit lugnt.

De är inte alltid lugnt i business class.

Och det är inte alltid lugnt i business loungerna. Speciellt problematiska är SAS.
Citera
2022-02-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tja, det går att ta båten. Där behöver barnen inte sitta fastspända. Och nu har jag inte kollat om det går passagerarfartyg direkt från Sverige till Kanada - det kanske det inte gör. Men med en kombination av fartyg och tåg så går det helt säkert att ta sig från punkt A till punkt B utan flyg.
Så du menar att 8 timmars flyg (3 h + 5h) borde bytas mot 100-tals mil med tåg och buss och transatlantisk seglats på fartyg med spädbarn? För barnens skull?

Det låter ju verkligen rimligt😂

Flyga är ett jävla gissel.
Sitta ihoptryckt i ekonomiklass med massa illaluktande fetton och annat löst folk. Inte bara skrikande barn som är problem.

Går att köpa business class biljett och komma bort från det mesta, det gör jag alltid när jag flyger själv.

Väljer man att sätta sig i ekonomiklass så får man det man betalar för helt enkelt.
Det är väl ingen utom den mest inbitna lantisen som tycker det är ”en upplevelse” att flyga ekonomiklass? Det är ett nödvändigt ont för att smidigt ta sig från punkt A till B.

Igen är helt för barnfria flighter. Skrikande barn är ett gissel, det råder det inget tvivel om.
Inför krav på att köpa egen flygstol till spädbarnet, det gjorde alltid jag och spände fast dem i bilbarnstolen.
Att ha ungjäveln i KNÄT är ju helt befängt.
I 90% fallen WT-morsor som tror att deras lilla guldklimp är guds gåva till mänskligheten.
Citera
2022-02-03, 16:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Så du menar att 8 timmars flyg (3 h + 5h) borde bytas mot 100-tals mil med tåg och buss och transatlantisk seglats på fartyg med spädbarn? För barnens skull?

Det låter ju verkligen rimligt😂

Flyga är ett jävla gissel.
Sitta ihoptryckt i ekonomiklass med massa illaluktande fetton och annat löst folk. Inte bara skrikande barn som är problem.

Går att köpa business class biljett och komma bort från det mesta, det gör jag alltid när jag flyger själv.

Väljer man att sätta sig i ekonomiklass så får man det man betalar för helt enkelt.
Det är väl ingen utom den mest inbitna lantisen som tycker det är ”en upplevelse” att flyga ekonomiklass? Det är ett nödvändigt ont för att smidigt ta sig från punkt A till B.

Igen är helt för barnfria flighter. Skrikande barn är ett gissel, det råder det inget tvivel om.
Inför krav på att köpa egen flygstol till spädbarnet, det gjorde alltid jag och spände fast dem i bilbarnstolen.
Att ha ungjäveln i KNÄT är ju helt befängt.
I 90% fallen WT-morsor som tror att deras lilla guldklimp är guds gåva till mänskligheten.

Finns mycket kul för barn att uppleva på en båt- eller tågresa. Och de slipper trycket i öronen, vilket jag anser är rena barnmisshandeln. För föräldrarna vet ju i förväg att barnen kommer att få ont. Ändå flyger de.
Citera
2022-02-03, 16:29
Medlem
Alla mina barn flög mer än jorden runt innan dom började på skolan och barnen slipper tryck i öronen när man ger dom tuggummi att tugga innan lyften och landning.. ingen av dom skrek eller gråt någonsin på våra resor.
Citera
2022-02-03, 17:08
Medlem
maxidos avatar
Vart tycker TS att man skall göra av barnen om man skall flyga på en semester ?

Har flugit flera gånger med små barn, funkar bra.
Citera
2022-02-03, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolacowboys
Så olämplig du är som föräldrer... jag skiter väl i var du har din släkt nånstans. Låt mig slippa en massa barnskrik på flyget...
Flyg 1:a klass. Köp brusreducerande hörlurar och lyssna på musik. Skriv ett argt mail till flygbolaget och be dem fixa barnfria resor. Men förvänta dig inte att familjer som vill semestra ska bry sig om din åsikt.
Citera
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Vart tycker TS att man skall göra av barnen om man skall flyga på en semester ?

Har flugit flera gånger med små barn, funkar bra.

Folk som stör sig på det och måste skriva om det anonymt lider utav en eller tre diagnoser.

Ta några valium och sätt på er hörlurar, hur svårt kan det vara?
Citera
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Finns mycket kul för barn att uppleva på en båt- eller tågresa. Och de slipper trycket i öronen, vilket jag anser är rena barnmisshandeln. För föräldrarna vet ju i förväg att barnen kommer att få ont. Ändå flyger de.

Ja självklart funkar båt/tåg, men de finns ju gränser. Skall man åka långt funkar det helt enkelt inte. Såvida man inte har obegränsat med tid att lägga på själva resan.

Sen de där med tryck i öronen, finns lösningar på det med. Tuggumi funkar kanon, är dom för små för tuggumi har jag för mig man kan ge nässpray.
Citera
2022-02-03, 17:13
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Folk som stör sig på det och måste skriva om det anonymt lider utav en eller tre diagnoser.

Ta några valium och sätt på er hörlurar, hur svårt kan det vara?

Det eller supa ut sig fullständigt så blir resan rena drömmen.

Lätt som en plätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in