Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Tja, det går att ta båten. Där behöver barnen inte sitta fastspända. Och nu har jag inte kollat om det går passagerarfartyg direkt från Sverige till Kanada - det kanske det inte gör. Men med en kombination av fartyg och tåg så går det helt säkert att ta sig från punkt A till punkt B utan flyg.
Så du menar att 8 timmars flyg (3 h + 5h) borde bytas mot 100-tals mil med tåg och buss och transatlantisk seglats på fartyg med spädbarn? För barnens skull?
Det låter ju verkligen rimligt😂
Flyga är ett jävla gissel.
Sitta ihoptryckt i ekonomiklass med massa illaluktande fetton och annat löst folk. Inte bara skrikande barn som är problem.
Går att köpa business class biljett och komma bort från det mesta, det gör jag alltid när jag flyger själv.
Väljer man att sätta sig i ekonomiklass så får man det man betalar för helt enkelt.
Det är väl ingen utom den mest inbitna lantisen som tycker det är ”en upplevelse” att flyga ekonomiklass? Det är ett nödvändigt ont för att smidigt ta sig från punkt A till B.
Igen är helt för barnfria flighter. Skrikande barn är ett gissel, det råder det inget tvivel om.
Inför krav på att köpa egen flygstol till spädbarnet, det gjorde alltid jag och spände fast dem i bilbarnstolen.
Att ha ungjäveln i KNÄT är ju helt befängt.
I 90% fallen WT-morsor som tror att deras lilla guldklimp är guds gåva till mänskligheten.