2022-02-05, 00:08
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det betyder i stort sett att man bara kan vistas på två ställen
En strippklubb, eller en bar..
Inget av dom två alternativen är intressant

Barn är ju överallt för föräldrarna tar med dom överallt. Som om dom vore en halsduk: (
Den som har någon sorts barnfobi och under inga omständigheter kan tolerera barn skall naturligtvis inte resa annat än lokalt till närmaste mentalvård.

Den som bara har svårt för barn kan utan problem hålla sig borta från de platser där man med hjälp endast av röven och en bit krita (för att låna från Golonka) kan räkna ut att det kommer att vara en massa barn. Man kan till exempel hålla sig borta från charterresor till typiska turistdestinationer som Thailand, nöjesfält och snabbmatsrestauranger.
Citera
2022-02-05, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2

Ett annat råd jag kan ge är att prova den nästan kvarssekelgamla uppfinningen "sökmotor".

https://www.lunajets.com/en/private-jet-charter/fly-to-stockholm

Nu förstår jag inte till vilken nytta en "sökmotor" skulle vara. Det är fö ca 50 år sedan jag var med om att utveckla en sökmotor. Till de destinationer som jag är i behov av att besöka finns helt enkelt inga barnfria flyg.

Ditt förslag att boka privatjet kan inte vara seriöst då det för de flesta är ett helt orealistiskt alternativ. Om du inte förstår att småbarn utgör en stor olägenhet för minst 90% av resenärerna så kan jag tyvärr inte göra något åt det.
Citera
2022-02-05, 09:47
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Så en långflygning för dig är alltså en timme eller två? Vem är du? Jeff Bezos och reser rymdfärjor reguljärt?

Ts du fick nog med största anledningen i din presentation. Ren och skär egoism inget annat! Hatart

Hahaha stackar liten.. oh nej.. dagens ilandsproblem. Ett barn gråter. Egocentristiska snöflingor är vad ni är.
Barnsligare än barnen.
Citera
2022-02-05, 09:48
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackkalle
Vill inte höra era barn gråta en hel flygresa tur & retur, blir galen! Jag åkte inte på någon utlandsresa med familjen förens jag var 16, kan lova dig att det inte var något gallskrik från min sida.

men lilla gubben då...
Citera
2022-02-05, 09:49
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Vi övriga passagerare vill att ni ger fan i att ta med gapiga ungjävlar, finns inget värre än en skrikande horunge på ett flygplan

Jo omogna jävla vuxna människor som tror världen spinner runt er.
Du får väl ge fan i att resa då, manchild.
Citera
2022-02-05, 11:26
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Eller så stannar man hemma tills dess att barnet inte far illa av att resa långt. Det är inte så svårt.

Vad irrar du om att fara illa av? Hur far barnen illa av att resa?
Citera
2022-02-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Vad irrar du om att fara illa av? Hur far barnen illa av att resa?
Du är medveten om att små barn skriker för att de inte kan tryckutjämna och att de pga det får ont i öronen?
Citera
2022-02-05, 11:49
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du är medveten om att små barn skriker för att de inte kan tryckutjämna och att de pga det får ont i öronen?

Du är medveten om att det går över och att små barn skriker för i princip allting? De har kommunikationsproblem pga sin ålder.
Citera
2022-02-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Du är medveten om att det går över och att små barn skriker för i princip allting? De har kommunikationsproblem pga sin ålder.
De saknar förmåga att tryckutjämna, varvid de sitter och har ont i öronen under hela flygresan. Nej, det går inte över förrän de landat. Det är bristande föräldraskap att tvinga med sig småbarn på flyg.
Citera
2022-02-05, 11:57
Medlem
bomhulls avatar
Men ta ett privat jet nästa gång Kul att barnen får komma iväg.
Personligen tycker jag att det är värre med folk som luktar illa på planet.
Sist jag åkte ifrån london så satt det en somalisk familj bakom mig och jag höll på att spy.
Matos ,svett och bajs i en blandad Kompott så det var tur att flygresan inte var lång.
Citera
2022-02-05, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Den som har någon sorts barnfobi och under inga omständigheter kan tolerera barn skall naturligtvis inte resa annat än lokalt till närmaste mentalvård.

Den som bara har svårt för barn kan utan problem hålla sig borta från de platser där man med hjälp endast av röven och en bit krita (för att låna från Golonka) kan räkna ut att det kommer att vara en massa barn. Man kan till exempel hålla sig borta från charterresor till typiska turistdestinationer som Thailand, nöjesfält och snabbmatsrestauranger.

Det är ju inte själva barnet som är problemet.
Det är ju allt skrikande.

Men om du tycker det är ok så kan ju jag komma hem till dig och skrika. Eller när du är på resturangen:? Sugen? Ne precis det är du inte.

Och en vuxen man förstår att man kan inte gå omkring och skrika på folk överallt, det är inte ok.

Men att ta med något som skriker verkar va helt ok. Logiken där är ju konstigt.

Då skulle man kunna ta med en stereo och spela upp skrikljud helt ok. Jaaaa men det är inte jag som skriker det kommer från stereon och jag kan inte stänga av den
Citera
2022-02-05, 12:52
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det är ju inte själva barnet som är problemet.
Det är ju allt skrikande.

Men om du tycker det är ok så kan ju jag komma hem till dig och skrika. Eller när du är på resturangen:? Sugen? Ne precis det är du inte.

Och en vuxen man förstår att man kan inte gå omkring och skrika på folk överallt, det är inte ok.

Men att ta med något som skriker verkar va helt ok. Logiken där är ju konstigt.

Då skulle man kunna ta med en stereo och spela upp skrikljud helt ok. Jaaaa men det är inte jag som skriker det kommer från stereon och jag kan inte stänga av den

Fast du kan ju uppenbarligen stänga av stereon och du kan ju uppenbarligen själv hålla käften, så din liknelse är lika haltande som den är efterbliven.

Barn skriker, gilla läget. Har du problem med barn på planet kan du vända dig till bolaget som sålt biljetterna.

Chartra eget flyg eller ta med hörlurar. Eller ta tåget, där säljs det biljetter till tysta vagnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in