2022-02-03, 06:11
Medlem
Merwinnas avatar
Ja, det undrar jag med. Jag tycker synd om ungarna, som blir uttråkade och gråter och skriker. Värst är det förstås för de allra minsta, som inte kan tryckutjämna ännu. Men det är även synd om omgivningen. Folk som har sett fram emot en avkopplande flygresa, eller att kunna förbereda sig på planet om det är en jobbresa. Och så blir allt förstört av skrikande ungar (fast det är föräldrarnas fel, inte barnens).

Det är så DUMT också, för små barn har ingen glädje av att vara i exempelvis Thailand. De förstår inte det. Det finns så mycket nytt och spännande att uppleva för dem runt varenda hörn, här hemma i Sverige! Det är smartare att spara pengarna tills barnen är så stora att de fattar att de ÄR utomlands, och kan lära sig någonting av det också. D.v.s. i alla fall tills minsta barnet är 6-7 år gammalt, lite beroende på individuell mognad. Det är bara dumt att säga, att man reser med små barn "för familjens skull".

EDIT: om någon undrar så har jag vuxna barn.
Senast redigerad av Merwinna 2022-02-03 kl. 06:14.
Citera
2022-02-03, 06:23
Medlem
Ibland måste man helt enkelt.
Själv tycker jag att det är ett gissel, men har själv flugit en hel del med barnen när de var små.

Har bott växelvis i Sverige/Kanada och det har blivit en del långflygningar.
Har även tagit med mig dem flera gånger till västindien och Hawaii när de var lite större 2-3 år utan större problem. Fantastiska semestrar jag verkligen inte ångrar.

Det minsta man kan göra är att köpa en egen flygstol till barnet och var så jäkla förbered man bara kan.
Då brukar det faktiskt fungera riktigt bra.

Problemet är väl typ alla självcentrerade nyblivna morsor som har sin lilla guldklimp i knät och fullständigt skiter i hur lilla älsklingen förpestar flygresan för precis allt och alla. Så ja, det går att flyga med barn om man har lite sunt förnuft och empati för sina medpassagerare.

Ibland måste man helt enkelt ta med sig familjen, även spädbarn. Jag själv flyttade till Kanada när min yngsta var 8 månader, vad skulle jag göra lämna henne hemma i ett par år?

Barn förbjudas på flyg, vad är ni för basement dweller incels?
Däremot så är jag helt för barnfria flighter som man betalar extra för. Det hade jag LÄTT gjort om jag rest själv.
Citera
2022-02-03, 06:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Ibland måste man helt enkelt.
Själv tycker jag att det är ett gissel, men har själv flugit en hel del med barnen när de var små.

Har bott växelvis i Sverige/Kanada och det har blivit en del långflygningar.
Har även tagit med mig dem flera gånger till västindien och Hawaii när de var lite större 2-3 år utan större problem. Fantastiska semestrar jag verkligen inte ångrar.

Det minsta man kan göra är att köpa en egen flygstol till barnet och var så jäkla förbered man bara kan.
Då brukar det faktiskt fungera riktigt bra.

Problemet är väl typ alla självcentrerade nyblivna morsor som har sin lilla guldklimp i knät och fullständigt skiter i hur lilla älsklingen förpestar flygresan för precis allt och alla. Så ja, det går att flyga med barn om man har lite sunt förnuft och empati för sina medpassagerare.

Ibland måste man helt enkelt ta med sig familjen, även spädbarn. Jag själv flyttade till Kanada när min yngsta var 8 månader, vad skulle jag göra lämna henne hemma i ett par år?

Barn förbjudas på flyg, vad är ni för basement dweller incels?
Däremot så är jag helt för barnfria flighter som man betalar extra för. Det hade jag LÄTT gjort om jag rest själv.

Tja, det går att ta båten. Där behöver barnen inte sitta fastspända. Och nu har jag inte kollat om det går passagerarfartyg direkt från Sverige till Kanada - det kanske det inte gör. Men med en kombination av fartyg och tåg så går det helt säkert att ta sig från punkt A till punkt B utan flyg. Dessutom bör man inte flyga av miljö- och klimatskäl.
Citera
2022-02-03, 07:05
Medlem
Njut av att du inte har barn (och förhoppningsvis aldrig får några) utan bara behöver luta dig bakåt, sätta i hörsrlskydden eller ta fram Bosehörlurarna och köra favoritlistan på Spotify medan du sakta somnar in.
Svårare är det inte.
Citera
2022-02-03, 07:27
Medlem
Vill man ha lugn o ro finns ju dyrare biljetter. Brukar inte vara lika mycket spädbarn där? Man får ofta vad man betalar för.
Citera
2022-02-03, 07:33
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Varför ska man utsätta småbarn för onödiga transportsträckor? På vilket sätt ligger det i barnets intresse?

Föräldrarna har väl inget intresse på att sätta sig på planet heller. Är väl väl målet de ska till
Citera
2022-02-03, 07:48
Medlem
Lösningen är att införa barnflyg.

Vi tar erfarna barnskötare och skolar om dem till flygvärdinnor. Sen kan alla barnen sitta i barnflyget och vuxna i vuxenflyget. Precis som man delar upp fester i barnbord och vuxenbord. Det är roligare för alla inblandade.

På barnflyget erbjuds barnfilmer hela resan och varje stol är utrustad med skojiga leksaker.
Citera
2022-02-03, 07:54
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Vad vill du vi ska göra? Räkna upp alla de miljoner anledningar det finns att man behöver resa?
Livet stannar inte för att man har barn.
Det är en timme eller två. Du överlever nog.
Vill inte höra era barn gråta en hel flygresa tur & retur, blir galen! Jag åkte inte på någon utlandsresa med familjen förens jag var 16, kan lova dig att det inte var något gallskrik från min sida.
Citera
2022-02-03, 08:10
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tja, det går att ta båten. Där behöver barnen inte sitta fastspända. Och nu har jag inte kollat om det går passagerarfartyg direkt från Sverige till Kanada - det kanske det inte gör. Men med en kombination av fartyg och tåg så går det helt säkert att ta sig från punkt A till punkt B utan flyg. Dessutom bör man inte flyga av miljö- och klimatskäl.

Små 1-åringar kommer verkligen älska att tuffa fram på Atlanten.
Citera
2022-02-03, 08:12
Medlem
kevinhoflands avatar
Och stäng ned alla skolor och fotbollsplaner då det för en massa liv där för boende i närheten!!!!
Citera
2022-02-03, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
"A 2014 survey found 70% of passengers backed child restrictions and 35% would pay extra to travel on a childless service."

Och vad gör vi med alla fyllskallar och dårar? Etter värre, som dessutom kan hota själva flygsäkerheten. Nödlandning, någon?
Citera
2022-02-03, 08:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Små 1-åringar kommer verkligen älska att tuffa fram på Atlanten.

Ja, där kan de springa fritt på däcket i den friska luften. I stället för att sitta fastspända. Det är väldigt jobbigt för barn som har bena fulla med spring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in