2025-07-22, 11:06
Medlem
Det märks att de som inte läst boken tror, utifrån bokens titel, att författarinnan legat med halva Malmö. Saken är den att hon ligger inte alls särskilt mycket för hon har till och med svårt att ens få ligga. Som kvinna är det svårt att relatera till och man undrar om det verkligen kan vara sant, speciellt som hon hänger på Tinder.

Hon verkar ha en specifik killtyp som är mjuka hipsters, som hänger på typiska hipsterställen i Malmö och som hon kan diskutera feminism med. De kanske har mindre testosteron än andra män?
Citera
2025-07-22, 11:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Det märks att de som inte läst boken tror, utifrån bokens titel, att författarinnan legat med halva Malmö. Saken är den att hon ligger inte alls särskilt mycket för hon har till och med svårt att ens få ligga. Som kvinna är det svårt att relatera till och man undrar om det verkligen kan vara sant, speciellt som hon hänger på Tinder.

Hon verkar ha en specifik killtyp som är mjuka hipsters, som hänger på typiska hipsterställen i Malmö och som hon kan diskutera feminism med. De kanske har mindre testosteron än andra män?

Eftersom de flesta här inte är läskunniga, i alla fall inte när det gäller svenska, så finns det inget hopp att de ens skulle kunna läsa en bok på svenska!
Citera
2025-08-11, 10:45
Medlem
Feedback66s avatar
Har till slut läst denna. Jag gillade den, tyckte den var rätt rolig och att tonen påminde en hel del om "Berts dagbok", fast skrivet av en vuxen kvinna istället.
Citera
2025-09-11, 15:29
Medlem
Om man har OCD så borde man störa sig enormt på att bokstäverna kommer i fel ordning. CDO skulle kännas skönare.

Tycker Amanda är typ en 4-5 i utseende och inser att hon har (hade?) ett megastort bekräftelsebehov som jag hoppas hon blivit av med.
Citera
2025-09-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gentleman031
Om man har OCD så borde man störa sig enormt på att bokstäverna kommer i fel ordning. CDO skulle kännas skönare.

Tycker Amanda är typ en 4-5 i utseende och inser att hon har (hade?) ett megastort bekräftelsebehov som jag hoppas hon blivit av med.

Enligt nyhetsmorgons intervju hade hon sex på riktigt? Så det var inte fake sexscener?
Citera
2025-09-12, 01:04
Medlem
minopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Enligt nyhetsmorgons intervju hade hon sex på riktigt? Så det var inte fake sexscener?

1. Det är en skådespelare i serien, inte personen som skrivit boken.
2. Det var ett uppenbart skämt
Citera
2025-09-13, 00:30
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Har tvingats kolla på serien av frugan. Har lite svårt att tycka synd om huvudpersonen som ligger mest hela tiden med nya förmågor och verkar inte välja rätt någon gång.
Citera
2025-09-13, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har tvingats kolla på serien av frugan. Har lite svårt att tycka synd om huvudpersonen som ligger mest hela tiden med nya förmågor och verkar inte välja rätt någon gång.

Du skall ta det som en hint från din fru!
Citera
2025-09-13, 10:15
Medlem
heliotrops avatar
Jag läste boken och tyckte den var rätt rolig. Sedan såg jag tv-serien m min dotter igår. Vi kollade inte ens klart. Min dotter pinpointade problemet nämligen att "dialogen svänger inte" Huvudpersonen spelar bra och har ett underbart minspel, men de andra skådespelarna är rätt dåliga och stela vilket skapar en obalans och känslan av att de inte "dansar i takt". Boken svänger däremot i språket.
En annan sak är den totalt överdrivna mamman som 1 ser ut att vara systrarnas mormor 2 är extremt överdriven. Som mamma hade man väl varit orolig för en dotter som "bara ligger runt" och aldrig hittar någon? Mamman är som en ungdom själv och är "kompis" med döttrarna, har själv "killproblem". Hon ska vara"skön" och rolig men hon är vidrig och olämplig som mamma.
Se inte den här serien, den är dålig och totalt överskattad av alla kritiker!
Citera
2025-09-13, 10:55
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Inte läst boken men tittade på intervjun hos Malou. Jösses säger jag bara, lika manlig som Madonna! Sitter som värsta hockeyspelaren ju.

Länk till intervjun med Malou: https://youtu.be/qczGumVjdic?t=23
Jösses, man förstår att denna samhälls model är åt skogen. Det är hjärntvätt som pågått i decennier. Är hon +30? Hon verkar till att vara någonstans i tonåren. Kvinnor måste förstå, att är det inte tal om äktenskap från början, och noll sex för innan, då blir det 'töm och glöm' som gäller.
Citera
2025-09-13, 12:17
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Jag läste boken och tyckte den var rätt rolig. Sedan såg jag tv-serien m min dotter igår. Vi kollade inte ens klart. Min dotter pinpointade problemet nämligen att "dialogen svänger inte" Huvudpersonen spelar bra och har ett underbart minspel, men de andra skådespelarna är rätt dåliga och stela vilket skapar en obalans och känslan av att de inte "dansar i takt". Boken svänger däremot i språket.
En annan sak är den totalt överdrivna mamman som 1 ser ut att vara systrarnas mormor 2 är extremt överdriven. Som mamma hade man väl varit orolig för en dotter som "bara ligger runt" och aldrig hittar någon? Mamman är som en ungdom själv och är "kompis" med döttrarna, har själv "killproblem". Hon ska vara"skön" och rolig men hon är vidrig och olämplig som mamma.
Se inte den här serien, den är dålig och totalt överskattad av alla kritiker!

Jag såg Tvångstango först och tittar på serien nu. Skådespelarna avbildar familjen väl. Hade jag dock inte sett Tvångstango innan denna, så hade den här nog bara runnit av mig helt. Enda "problemet" är väl att Amanda i verkligheten nog är ännu mer ett yrväder än hur Carla Sehn spelar henne men det hade ju inte gått att titta på under 7 avsnitt
Citera
2025-09-13, 12:18
Medlem
Klasgoran88s avatar
Över halva Malmö består ju av blattar, vem bryr sig om vad en blattehora tycker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in