2022-02-01, 14:42
Medlem
Har precis börjat läsa ”Halva Malmö består av killar som dumpat mig” av Amanda Romare. Vet inte riktigt om det är en roman eller en slags självbiografi fast med fiktiva inslag. Nån som vet?

Bokens huvudperson heter visst samma förnamn som författaren. Och handlar om Amanda som börjar dejta ”seriöst” först efter trettio fyllda. Nu vill hon in i tvåsamheten och den biologiska klockan tickar....

Det blir lite rörigt - för mig i alla fall - att hålla reda på vad som är författaren IRL och vad som bara är fiktion.

Bokens Amanda menar sig vara en sjua på skalan ett till tio men efter att ha sett IRL-Amanda i Malou så ser författaren Amanda inte lika bra ut som den fiktiva skapelsen menar sig göra. (Och författaren har udda klädsmak, ser rätt sliten ut för sin ålder och har en raspig röst).

https://www.tv4.se/klipp/va/13729005/amanda-romare-om-den-snariga-dejtingdjungeln

Boken är kul så här långt, jag läser vidare.

Hoppas på input från andra som läst den.
Citera
2022-02-01, 14:52
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stration
Har precis börjat läsa ”Halva Malmö består av killar som dumpat mig”
Halva Malmö ? Tjejen måste vara gigantisk därnere.
Citera
2022-02-01, 15:00
Medlem
busy-signals avatar
Inte läst boken men tittade på intervjun hos Malou. Jösses säger jag bara, lika manlig som Madonna! Sitter som värsta hockeyspelaren ju.

Länk till intervjun med Malou: https://youtu.be/qczGumVjdic?t=23
Citera
2022-02-01, 15:03
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Kvinnor verkar övervärdera sitt utseende generellt, troligen pga all uppmärksamhet de får av simps på alla tänkbara appar, samt även pga smink, samt pga att män över hennes liga gärna knullar kvinnor som henne med iom att det bara är att skicka ett sms, så kommer hon springandes. Hon förstår dock inte att de aldrig skulle välja en normie som henne som blivit genomkörd av hela stan för något seriöst. Hon berätar själv att hon är en massa mäns lyxrunk i princip, vem vill ha en sådan till fru sedan?

Inga visa män tar en promiskuös kvinna seriöst.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2022-02-01 kl. 15:10.
Citera
2022-02-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Inte läst boken men tittade på intervjun hos Malou. Jösses säger jag bara, lika manlig som Madonna! Sitter som värsta hockeyspelaren ju.

Länk till intervjun med Malou: https://youtu.be/qczGumVjdic?t=23

Hon trivs i kostym också, så hon har kanske lite manliga drag, ser man i länken nedan. Hon har skrivit manus till nån serie på SVTPlay som jag inte känner till. ”Änglavakt”, om psykisk ohälsa, och blir intervjuad med anledning av detta:

https://youtu.be/sRYFQqApyek
Citera
2022-02-01, 15:15
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Halva Malmö ? Tjejen måste vara gigantisk därnere.

Ökar en fittas storlek med antalet besökare?
Citera
2022-02-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Kvinnor verkar övervärdera sitt utseende generellt, troligen pga all uppmärksamhet de får av simps på alla tänkbara appar, samt även pga smink, samt pga att män över hennes liga gärna knullar kvinnor som henne med iom att det bara är att skicka ett sms, så kommer hon springandes. Hon förstår dock inte att de aldrig skulle välja en normie som henne som blivit genomkörd av hela stan för något seriöst. Hon berätar själv att hon är en massa mäns lyxrunk i princip, vem vill ha en sådan till fru sedan?

Inga visa män tar en promiskuös kvinna seriöst.

I intervjun i TV4 verkar det som om hon fått någon att nappa. Om de fortfarande är tillsammans vet jag ju inte...

Hehe, jag får lite svårt hålla isär fiktionens Amanda från författaren Amanda. De verkar ha mycket gemensamt.

Är det sånt här som kallas ”autofiktion” nuförtiden? Eller är det något annat?
Citera
2022-02-01, 15:53
Medlem
Citat:
Har precis börjat läsa ”Halva Malmö består av killar som dumpat mig” av Amanda Romare. Vet inte riktigt om det är en roman eller en slags självbiografi fast med fiktiva inslag. Nån som vet?

Bokens huvudperson heter visst samma förnamn som författaren. Och handlar om Amanda som börjar dejta ”seriöst” först efter trettio fyllda. Nu vill hon in i tvåsamheten och den biologiska klockan tickar....

Det blir lite rörigt - för mig i alla fall - att hålla reda på vad som är författaren IRL och vad som bara är fiktion.

Bokens Amanda menar sig vara en sjua på skalan ett till tio men efter att ha sett IRL-Amanda i Malou så ser författaren Amanda inte lika bra ut som den fiktiva skapelsen menar sig göra. (Och författaren har udda klädsmak, ser rätt sliten ut för sin ålder och har en raspig röst).

https://www.tv4.se/klipp/va/13729005/amanda-romare-om-den-snariga-dejtingdjungeln

Intressant iakttagelse (det feta). De flesta rankar sig själva som 7: or har jag läst någonstans.

Nyfiken som man är kollade jag in det länkade filmklippet.

En 5-6 i mina ögon. Men vem är jag att döma? Dock absolut liggvänlig. Alla dagar i veckan. Kanske inte om man vetat att halva Malmö varit där men men...
Citera
2022-02-01, 16:01
Medlem
Smugumins avatar
Låter som ett rätt så lättlöst problem för denna Amanda om hon försöker dejta en mer genomsnittlig kille än de jag tror hon går efter. Känns även som att hon skjuter sig själv i foten med denna bok, vem vill vara tillsammans med en tjej som så offentligt berättar att hon träffat massor med killar i 10 + år för att sedan behöva "nöja" sig med dig?
Senast redigerad av Smugumin 2022-02-01 kl. 16:03.
Citera
2022-02-01, 16:16
Medlem
Tarrous avatar
Citat:

Litteratur är en skev beskrivning av boken, snarare ofiltrerade dagboksanteckningar i formen av en samtidsroman.

Men en INCEL skulle förmodligen uppskatta boken
Senast redigerad av Tarrou 2022-02-01 kl. 16:19.
Citera
2022-02-01, 16:31
Medlem
PotatisHulkens avatar
Kvinnor ska självfallet få ligga runt så mycket de vill, men det är ren idioti att bete sig som att man samlar på kukar och samtidigt tro att män ska se en som något annat än ett enkelt sprut.
Citera
2022-02-01, 16:40
Medlem
Hur kan någon finna den boken underhållande? Jag kom inte längre in än några sidor. Skitkass. Trist. Ingenting att ha. Känns som high school-drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in