Citat:
Ursprungligen postat av
heliotrop
Jag läste boken och tyckte den var rätt rolig. Sedan såg jag tv-serien m min dotter igår. Vi kollade inte ens klart. Min dotter pinpointade problemet nämligen att "dialogen svänger inte" Huvudpersonen spelar bra och har ett underbart minspel, men de andra skådespelarna är rätt dåliga och stela vilket skapar en obalans och känslan av att de inte "dansar i takt". Boken svänger däremot i språket.
En annan sak är den totalt överdrivna mamman som 1 ser ut att vara systrarnas mormor 2 är extremt överdriven. Som mamma hade man väl varit orolig för en dotter som "bara ligger runt" och aldrig hittar någon? Mamman är som en ungdom själv och är "kompis" med döttrarna, har själv "killproblem". Hon ska vara"skön" och rolig men hon är vidrig och olämplig som mamma.
Se inte den här serien, den är dålig och totalt överskattad av alla kritiker!
Jag såg Tvångstango först och tittar på serien nu. Skådespelarna avbildar familjen väl. Hade jag dock inte sett Tvångstango innan denna, så hade den här nog bara runnit av mig helt. Enda "problemet" är väl att Amanda i verkligheten nog är ännu mer ett yrväder än hur Carla Sehn spelar henne men det hade ju inte gått att titta på under 7 avsnitt