2022-08-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Hoppas den smutsiga horan får ett ordentligt straff, jo tjena att han försökte slå ut flaskan ur hans hand. Om det vore sant hur kommer det sig att han la i så mycket kraft i slaget att en persons läpp sprack och hängde och flera tänder lossnade/hänger.

Han borde åka ditt för grov misshandel och få högsta straffet, vet inte vad det är för straff värde men jag skulle säga fängelse minst 5 år.
Ojoj här har vi en riktig tangentbordstuffing ” den smutsiga horan” jo man tackar, verkligen tufft av dej.
Haft en jobbig dag på dagcentret du går på ? Värmde din vårdare inte mjölken tillräckligt? Försvinn härifrån bums din pissluffare.
Grabbhalvan fick vad han förtjänade för sitt barnsliga beteende, och ska nån ha ett straff så är det syskonen framavlade och gav honom namnet ”kid”
Vem fan gör så mot ett barn??
Citera
2022-08-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Vinton
Ojoj här har vi en riktig tangentbordstuffing ” den smutsiga horan” jo man tackar, verkligen tufft av dej.
Haft en jobbig dag på dagcentret du går på ? Värmde din vårdare inte mjölken tillräckligt? Försvinn härifrån bums din pissluffare.
Grabbhalvan fick vad han förtjänade för sitt barnsliga beteende, och ska nån ha ett straff så är det syskonen framavlade och gav honom namnet ”kid”
Vem fan gör så mot ett barn??

Skärp dig för helvete, han betedde sig ju som en idiot.
Citera
2022-08-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesfuruhall
Jag spelade juniorhockey när jag var yngre och jaa det ska vara tufft och folk bryter benen och skadar sig i tacklingar men det där är solklar misshandel och det fulaste jag sett någonsin. Visst det tog ju illa men han använder klubban som ett vapen på någon i BÅSET. Vad i helvete. Tål man inte skitsnack och behöver köra klubban i någons käft för någon psykar en kan man sluta spela. Han kunde tagit ur sin frustration med en TACKLING istället.

Jag minns när någon sa något fult eller gjorde något fult på mig så höll jag koll på vilket nummer och var som en hök och tog i lite extra när jag tacklade fanskapet. Det hör till.

Detta. Ge den jäveln en ordentlig tackling istället. Eller dra på han en smäll på käften, så han håller tyst.
Citera
2022-08-03, 01:32
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
slå med full kraft i ansiktet borde räknas som grovt övervåld, om man tar till såna saker efter lite vattensprut så saknar man alla spärrar att kontrollera sig, killen är ju fan ett psykfall

Full kraft? Varför ljuger du?
Han svingar inget alls bakåt. INGET.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Han skulle ju slå flaskan ur händerna på honom! Har man skrivit på för att lira ja då får man ta det som kommer och låta domaren i MATCHEN avgöra!
Jag kan lova dig att han inte slog med full kraft, då hade han inte haft ett ansikte kvar! du sitter bara och gissar! Allt kan hända i hockey, du borde prova!
Vem tror flaskan var målet? Flaskan var långt ner då.
Jo ansikte men kvar, men full kraft var det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Helt befängt, det han gjorde var ren misshandel jag hoppas han åker dit så lär han sig en läxa att kontrollera sina impulshandlingar nästa gång

Jag såg ju skadorna på killen, såg riktigt otäckt ut

Som sagt, inte full kraft. Du bedömer kraft utifrån skador, men det bli fel.
Kolla videon.

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Om vi istället försöker med ett visuellt exempel. En spelare tar fram en pistol och skjuter en annan spelare. Anser du att skytten ska få utvisning eller dömas i domstol?

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Och där kan vi konstatera att du bara tramsar varför jag inte tänker lägga mer tid på att utbilda dig.

Vem tramsar mest om inte DU? Pistol?
Ta den om carl gustaf m48 också...

Den där Kid tycks vara en mobbartyp som trackar folk och han fick en välförtjänt näsbränna.
Om det blev svåra skador kan det blivit mer än nog tyvärr.

Slasharen är svårbedömd när man inte vet om han gjorde det på reflex eller planerat.
Men han är en skit efteråt som inte ursäktar sig och ljuger.
Eftersom han ljuger tyder det på att det var planerat.
Om det var på ren reflex skulle han väl inte snacka om att sikta på flaska?
i vilket fall, han ljuger.
Citera
2022-08-03, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Tekniskt sett så stod ju BO utanför rinken och det var ju inte någon spelsituation. Jag är tveksam till att försvaret kan komma någon vart med att hänvisa till den allmänna inramningen när BO inte ens var på isen med hjälm på och kunde antas vara någorlunda beredd på att bli angripen. Om han hade fått en rejäl tryckare senare under spel så hade det inte varit mycket att orda om, det hade helt klart varit att vänta efter att han retat GM som han gjorde men att slå ut tänderna på honom när han inte ens stod på isen? Då når man nog bättre framgång med att påstå att han siktade mot en inbillad vattenflaska vilket i sig är ett uselt försvar men ändå bättre än det som tycks vara sanningen, att lite vatten i nacken fick honom att tappa fattningen till den grad att han krossade tänder och käke på en försvarslös person.

Om han klarar sig undan fängelse vågar jag inte gissa något om. Man tillåts förvisso ställa till med väldigt mycket elände utan att behöva ta något riktigt ansvar men grov misshandel är ändå svårt att skoja bort.

Visst är det lätt att sitta och titta på en filmsekvens och sen bedöma vad man borde gör och inte göra? du är en åsna som inte borde få ha en åsikt om sport du aldrig utövat!
Citera
2022-08-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Vem tramsar mest om inte DU? Pistol?
Ta den om carl gustaf m48 också...

Syftet med exemplet, vilket jag personligen tycker var förhållandevis uppenbart, var att visa på att det kan uppstå situationer i ett spel som inte täcks av spelets regelverk varför denna inte kan hanteras av domare. Visst att exemplet var tillspetsat, men den jag diskuterade med tycktes inte förstå skillnaden mellan regelbrott i en sport och lagbrott.

Tillägg: Det kan ju tilläggas att ett underliggande syfte med exemplet var att få igång en diskussion om social adekvans och vilka situationer som omfattas av spelets regler. I just detta fall är det ju uppenbart inte en situation som omfattas av spelet varför social adekvans inte är tillämpligt, jfr HD:s avgörande i målet avseende Lilja.
Senast redigerad av Nulb 2022-08-03 kl. 12:24. Anledning: Tillägg
Citera
2022-08-03, 12:37
Medlem
Juridiskt är väl detta ett intressant fall. Hur är rättsläget för våld under hockeymatcher/fotbollsmatcher/etc? Finns det här reglerat och vad är praxis. Vad har tidigare prövats? Det vore ju löjligt att åtala någon för en armbågstackling i en hockeymatch men utanför idrottens värld är det ju ringa misshandel. Är det en slump vad som hamnar inför tingsrätter eller hur har man dragit gränserna? Någon som är kunnig i detta?
Citera
2022-08-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Juridiskt är väl detta ett intressant fall. Hur är rättsläget för våld under hockeymatcher/fotbollsmatcher/etc? Finns det här reglerat och vad är praxis. Vad har tidigare prövats? Det vore ju löjligt att åtala någon för en armbågstackling i en hockeymatch men utanför idrottens värld är det ju ringa misshandel. Är det en slump vad som hamnar inför tingsrätter eller hur har man dragit gränserna? Någon som är kunnig i detta?

Du fick nog lära dig det redan som liten, är man med i leken får man leken tåla.
Citera
2022-08-03, 12:59
Medlem
Citat:
Du fick nog lära dig det redan som liten, är man med i leken får man leken tåla.

Ja, fast det besvarar ju inte min fråga. Frågan var hur rättsväsendet brukar handskas med våld under idrottsutövning.
Citera
2022-08-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Ja, fast det besvarar ju inte min fråga. Frågan var hur rättsväsendet brukar handskas med våld under idrottsutövning.

Är väl nyligen detta har tagits upp? sen den "feministiska" regeringen tog vid. Vet ett par huvudtacklingar där den tacklade har blivit rullstolsburen och inte är det någon som gnällt på att det skall prövas i domstol. Båda vet allvaret i sporten och utövar den ändå-
Citera
2022-08-03, 13:23
Medlem
Citat:
Visst är det lätt att sitta och titta på en filmsekvens och sen bedöma vad man borde gör och inte göra? du är en åsna som inte borde få ha en åsikt om sport du aldrig utövat!
Sick burn. Jag är alldeles förstörd.

Jag hade faktiskt inte ens behövt titta på vare sig film eller läsa fup för att bedöma att man inte ska krossa käken på någon som inte är i spel och inte är beredd på att försvara sig, inte ens när känslorna är så sköra hos en spelare att han blir jättejättearg. Så mycket åsna är jag och vuxenvärlden är full av oss.
Citera
2022-08-03, 13:41
Medlem
Finns det något smaskigt skvaller om den här pskykopaten Zacarias Gustav Jimmy Ridderstam (20021018-0097) ?? WT/inavlad? Förnamnet tyder på det nåt liknande ursprung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in