Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
slå med full kraft i ansiktet borde räknas som grovt övervåld, om man tar till såna saker efter lite vattensprut så saknar man alla spärrar att kontrollera sig, killen är ju fan ett psykfall

Han skulle ju slå flaskan ur händerna på honom! Har man skrivit på för att lira ja då får man ta det som kommer och låta domaren i MATCHEN avgöra!
Jag kan lova dig att han inte slog med full kraft, då hade han inte haft ett ansikte kvar! du sitter bara och gissar! Allt kan hända i hockey, du borde prova!
Citera
2022-08-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
När jag spelade i AIK så hände sånt här någon gång per säsong inte så att man anmäler det som händer på rinken, är man så jävla dum så man sprutar vatten med flit på sina motståndare så får man fan ta smällen där efter med! Hockeyn är den nya fotbollen! Åk konståkning om du inte klarar av att ta en smäll jävla sopor!
Fy fan vad tufft. Grova misshandelsfall med operationer och bestående men, varje säsong, för att riktiga karlakarlar får sina feelz i oordning när de blir häcklade och psykade.

Konstigt att det alltid annars flugit under radarn och inte uppmärksammats förrän det här fallet plötsligt blev en nyhet. Man kan ju nästan tro att det inte är sant att det skulle vara så allmänt accepterat inom hockeyn eller ens speciellt vanligt.
Citera
2022-08-02, 12:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Han skulle ju slå flaskan ur händerna på honom! Har man skrivit på för att lira ja då får man ta det som kommer och låta domaren i MATCHEN avgöra!
Jag kan lova dig att han inte slog med full kraft, då hade han inte haft ett ansikte kvar! du sitter bara och gissar! Allt kan hända i hockey, du borde prova!

Helt befängt, det han gjorde var ren misshandel jag hoppas han åker dit så lär han sig en läxa att kontrollera sina impulshandlingar nästa gång

Jag såg ju skadorna på killen, såg riktigt otäckt ut
Citera
2022-08-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Fy fan vad tufft. Grova misshandelsfall med operationer och bestående men, varje säsong, för att riktiga karlakarlar får sina feelz i oordning när de blir häcklade och psykade.

Konstigt att det alltid annars flugit under radarn och inte uppmärksammats förrän det här fallet plötsligt blev en nyhet. Man kan ju nästan tro att det inte är sant att det skulle vara så allmänt accepterat inom hockeyn eller ens speciellt vanligt.

Du har inte följt pojklagspel hör jag detta är absolut inget ovanligt, det blev en stornyhet för allt jävla hets om tacklingar i SHL av folk som tittar för mycket på fotboll! Hockey är och skall vara tufft, hårt och våldsamt! det är en kampsport och kommer alltid vara passar det inte så lira bandy eller för all del fotboll!
Citera
2022-08-02, 12:04
Medlem
Citat:

Nu skedde ju våldet mot en spelare som inte var i aktivt spel, dvs satt i avbytarbåset. Det kan därför knappast anses att våldet skulle vara en del av spelet, eller för den delen matchen.
Citera
2022-08-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu skedde ju våldet mot en spelare som inte var i aktivt spel, dvs satt i avbytarbåset. Det kan därför knappast anses att våldet skulle vara en del av spelet, eller för den delen matchen.

Tillräckligt aktiv för att kasta vatten på motståndarna.. alla spelare som är ombytta och sitter i avbytarbås/utvisningsbås är lika delaktiga. är man inte det så byter man ej om till match eller så får man gå av isen!
Citera
2022-08-02, 12:07
Medlem
Citat:
Hockey är och skall vara tufft, hårt och våldsamt! det är en kampsport och kommer alltid vara passar det inte så lira bandy eller för all del fotboll!

Nog för att Hockey är en fysisk och tuff sport, men det innebär inte att man har frikort att göra vad som helst. Svensk lag gäller även i en hockeyrink.
Citera
2022-08-02, 12:09
Medlem
Citat:
Nog för att Hockey är en fysisk och tuff sport, men det innebär inte att man har frikort att göra vad som helst. Svensk lag gäller även i en hockeyrink.

Absolut inte! därför det finns 3 st domare med på rinken.
Citera
2022-08-02, 12:10
Medlem
Citat:
Absolut inte! därför det finns 3 st domare med på rinken.

Om vi istället försöker med ett visuellt exempel. En spelare tar fram en pistol och skjuter en annan spelare. Anser du att skytten ska få utvisning eller dömas i domstol?
Citera
2022-08-02, 12:12
Medlem
Citat:
Om vi istället försöker med ett visuellt exempel. En spelare tar fram en pistol och skjuter en annan spelare. Anser du att skytten ska få utvisning eller dömas i domstol?

Det är inga invandrare som spelar hockey, tyvärr.
Citera
2022-08-02, 12:12
Medlem
Citat:
Det är inga invandrare som spelar hockey, tyvärr.

Och där kan vi konstatera att du bara tramsar varför jag inte tänker lägga mer tid på att utbilda dig.
Citera
2022-08-02, 12:13
Medlem
Sjukt att Avestarepresentanter svarade att en Fonusbil stod utanför när man ville tillkalla ambulans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in