2022-01-22, 16:19
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Tycker inte att beskrivningen i Aftonbladets artikel stämmer överens med händelseförloppet (vilken skräll).

Ser ut som att han instinktivt, och utan att ens titta, slänger upp klubban och så träffar den olyckligt.
Citera
2022-01-22, 16:50
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Inte mer obehaglig än valfri kampsport eller fotboll i min mening.
Kanske inte, därför undviker jag alla sådana för säkerhets skull.
Citera
2022-01-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Finns någon gräns då? Om du skvätt vatten och han skjutit dig och satt dig i rullstol, hade du då sagt samma sak? Finns det enligt dig aldrig någon gräns för vad man får svara med på en provokation? Du är ensam om den här synen.

Du vet ju ingenting om bakgrunden, hur länge det har pågått, vad den här liraren Kid är för snubbe både i ishallen och utanför.

Alla människor har en gräns och även om konsekvensen blev riktigt illa så tycker jag att det är lite rolig karma att han skulle spela Allan och det slutade med broken face. Tjoa och tjimma i båset, absolut. Men börjar man aktivt psyka motståndare så får någon till slut nog.

Tycker som sagt att slaget inte ser ut att vara menat att sluta så illa.
Citera
2022-01-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Inte mer obehaglig än valfri kampsport eller fotboll i min mening.

Vad är det för fel på kampsportskulturen menar du?
Citera
2022-01-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Kanske inte, därför undviker jag alla sådana för säkerhets skull.

Din förlust.
Citera
2022-01-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Naturligtvis spelarnas fel, men på det stora hela domarnas.
Börja visa ut för allt och jag menar allt osportsligt beteende, så slipper man sånt här.

Inte bara domarnas. Läser du beslutet så tycker även förbundet att det inte är något att förändra på den punkten. Men efter detta kanske det blir en större diskussion om bör förändras. Oftast måste något hända innan.

Många här inne tycker också att det är normalt beteende.
Citera
2022-01-22, 17:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Hur gick det, blir det ett civilt åtal för misshandel/vållande till, kroppsskada?
Under utredning men jag antar att det blir ett åtal.
Citera
2022-01-22, 19:16
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Vad är det för fel på kampsportskulturen menar du?
Du misstolkar mig. Har inget emot kampsport, tittar på en del UFC t.ex.Det jag menar var att hockey inte är ”hemskare” än kampsport eller fotboll. I den mening att alla tre sporter är fysiska och det förekommer kroppskontakt av olika slag.
Citera
2022-01-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Har du sett händelsen?

Visst han slår till men det är inget jäkla yxhugg mera ett slag i förbifarten, var nog en ren otur att den tog så illa som den gjorde.

Men såklart oacceptabelt men killen som fick smällen var faktiskt lagkapten, vad är det för lagkapten som spottar/kastar vatten på motståndaren och nästan värre deras coach sparkar på sina spelare!!

Vilket skitlag Hille verkar vara.

Finns väl risk för ADHD eller nått liknande här?

Stäng av yxkastaren, länge.

Och så klart civilrättslig gång.
Stäng av vattenkastaren resten av året.

Uppfostrande lärpeng för samtliga.
Mår killen som slog väldigt dåligt idag så ge honom stöd, innan han är ute på stan och gör värre saker.
Citera
2022-01-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Tycker inte att beskrivningen i Aftonbladets artikel stämmer överens med händelseförloppet (vilken skräll).

Ser ut som att han instinktivt, och utan att ens titta, slänger upp klubban och så träffar den olyckligt.

Måste ha tagit väldigt olyckligt med den skadan.
Citera
2022-01-23, 03:52
Medlem
Herregud vad är det för sojapojkar här?
Skulle ni öppna käften och svälja spottloskan med?

"Kid" (hahahaha) förtjänade absolut en tillrättavisning, jag såg videon och det är uppenbart att killen bara rappade till som en ren reflex och att skadorna oturligt nog blev så allvarliga.
Fan, aset står och och SPOTTAR vatten på honom klart som fan man agerar och tänder på alla cylindrar reflexmässigt. Vem skulle INTE göra det?

Nej, det gör en inte till psykopat (återigen, hahahaha).
Har ni någon gång tävlat på hög nivå?
När man är ung, testoseronstinn kille med skyhögt adrenalinpåslag under match så tänder man till jävligt snabbt.

Detta är inte någon ful tackling eller så på isen, det står en jävel och SPOTTAR på honom. Klart som fan man reagerar direkt.

Jag har spelat collegebasket i USA och hade defintivt slagit ner en motståndade som SPOTTAT på mig under match direkt, och gladeligen tagit avstängningen. För mig själv och för laget.
Jag känner ingen som skulle ta emot spottloskan och gå och grina hos domaren.

Det finns en linje man inte går över.
Är det någon som är mongo i situationen så är det ju svinet som spottar.
Detta gör han nog inte om, lilla "Kid". Man ser ju på honom att han är totalt mongo. Sen att gå ut i tidningen utan att SKÄMMAS, fy fan.
Sen blev skadorna grova, men någon yxhugg är det inte på tal om. Han rappar till fegisen som står utom räckhåll och spottar. Förstår honom till 100%, i den situationen, med det adrenalinpåslaget, i den åldern. Sen tog rappet jävligt olyckligt.

Att "män" blir mer äcklade av snubben som slår tillbaks än fegisen som står och spottar visar verkligen på hur feminiserad den svenska mannen har blivit.

Vill du inte bli nerslagen, SPOTTA inte på en annan man.
Citera
2022-01-23, 05:19
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Kul att se att tråden fortsätter att samla fb:s ryggradslösa cuckade soyboys, som skulle ta en loska utan att reagera, troligtvis be om en till.
Killen ville ju störa motståndaren på isen, man kan väll väll säga att han lyckades, måste ju ändå vara positivt?
En del cucks hävdar ju att det spottas vatten hela tiden från båset på utespelarna, i precis varje match. Kikar på hockeyn nu på tv:n, och tyvärr följer jag inget annat än båsen, har inte sett en enda störning från båsen på utespelarna?!?!?

Lika kul är det att se hur tråden samlar osäkra småsnoppar som mer än gärna slår en klubba i ansiktet på en annan person pga lite skvätt av vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in