2022-08-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Och där kan vi konstatera att du bara tramsar varför jag inte tänker lägga mer tid på att utbilda dig.

Det behöver du inte, bespara tiden.
Citera
2022-08-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Du har inte följt pojklagspel hör jag detta är absolut inget ovanligt, det blev en stornyhet för allt jävla hets om tacklingar i SHL av folk som tittar för mycket på fotboll! Hockey är och skall vara tufft, hårt och våldsamt! det är en kampsport och kommer alltid vara passar det inte så lira bandy eller för all del fotboll!
Nej, jag har inte följt någon pojkhockey och antar att det är anledningen till att jag inte har hört talas om ett enda fall utöver detta. Det låter ändå konstigt att det skulle vara så vanligt och utbrett accepterat inom sporten.

Det är ju ändå ganska många inom hockeyn som åtminstone spelar väldigt upprörda och fördömande. Kommer de att straffas på något vis av de tuffa spelarna, ledarna och förbund som vill att det ska fortsätta att vara lika hemligt våldsamt även i framtiden?

Jag förutsätter att du är en riktigt tuff kille, en superhårding, och att du därför själv har utfört minst en sådan här misshandel av en oskyddad och försvarslös spelare. För någon mes är du väl ändå inte? Vilka reaktioner mötte du efteråt av ledare och kamrater? Motståndare? Tackade kanske rent av spelarens föräldrar dig för att du lärde deras veke son en värdefull läxa?

Jag lär mig gärna mer om den här dolda världen med invalidiserande våld som du påstår är så vanlig och accepterad inom sporten att den inte ens nämns.
Citera
2022-08-02, 13:32
Medlem
Jag spelade juniorhockey när jag var yngre och jaa det ska vara tufft och folk bryter benen och skadar sig i tacklingar men det där är solklar misshandel och det fulaste jag sett någonsin. Visst det tog ju illa men han använder klubban som ett vapen på någon i BÅSET. Vad i helvete. Tål man inte skitsnack och behöver köra klubban i någons käft för någon psykar en kan man sluta spela. Han kunde tagit ur sin frustration med en TACKLING istället.

Jag minns när någon sa något fult eller gjorde något fult på mig så höll jag koll på vilket nummer och var som en hök och tog i lite extra när jag tacklade fanskapet. Det hör till.
Citera
2022-08-02, 13:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Varför skall någon få glida runt med ett inbillat frikort att få vara stor i käften utan konsekvens? Det här ett typexempel på när fega uslingar inte begriper så enkla saker som:

Citat:
Ever notice how you come across somebody once in a while you shouldn't have fucked with? That's me

Trist konsekvens, men förhoppningsvis är det sista gången killen öppnar käften eller sprutar vatten på någon i onödan.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2022-08-02 kl. 13:57.
Citera
2022-08-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Enligt dina egna lagar eller jävla dåre… Svensk lag gäller väl även på Flashback om inte du förstår det….

Var i lagen står det att man inte får lägga ut namn på en person som blivit utvisad i en hockeymatch?
Citera
2022-08-02, 14:41
Medlem
För övrigt så skulle tönten i båset med vattenflaskan ha en smäll så jag ser inget problem alls egentligen.
Det tog bara lite värre än "planerat" antagligen.

Hade han druckit sitt vatten som vanliga människor gör så hade han kunnat äta annat än soppa idag.
Och om han nu tycker det är lajbans att hälla vatten på motspelarna så får han ju vara beredd på lite mothugg.

Sorglig person den där liraren.

All heder åt killen som slog med klubba och stod upp lite för sig själv och sitt lag.
Citera
2022-08-02, 14:45
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppe73
För övrigt så skulle tönten i båset med vattenflaskan ha en smäll så jag ser inget problem alls egentligen.
Det tog bara lite värre än "planerat" antagligen.

Hade han druckit sitt vatten som vanliga människor gör så hade han kunnat äta annat än soppa idag.
Och om han nu tycker det är lajbans att hälla vatten på motspelarna så får han ju vara beredd på lite mothugg.

Sorglig person den där liraren.

All heder åt killen som slog med klubba och stod upp lite för sig själv och sitt lag.

Lol är du skön eller. Om han ville stå upp för sitt lag och ta igen på den killen så skulle han gett honom en rejäl tackling när det möts ute på isen igen. I en fair 50/50 situation.

Nej det här var ett riktigt fegt sett att ge igen på och jag hoppas han åker på ett fängelsestraff.

Jag har varit med om en hel del i hockeyn. Fula tacklar bakifrån, slag med klubban på vaderna, slagsmål när båda varit med på det. Och det händer och inget man bryr sig allt för mycket om. Domaren ska ta hand om sånt.
Håller med om att det är nice med hockeyn som kan ha det tuffare än andra sporter.

Men den här tönten och vad han gjorde har inte hemma där.
Citera
2022-08-02, 20:40
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Uppkäftig? Han skvätte vatten på en annan spelare under en hockeymatch.

Ska han spränga arenan om en annan spelare tacklar honom?

Med det är klart i din 00 generation så är allt en svår kränkning

Känner du oxå grabben? =) Då förstår du vad jag menar ju
Citera
2022-08-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife
Känner du oxå grabben? =) Då förstår du vad jag menar ju
Nej, tycker bara att det är dampbarn delux om man vevar till med en hockeyklubba för att man får lite vatten på sig.
Men du kanske var mobbad som barn?
Citera
2022-08-02, 22:58
Medlem
Tjohejtjohejs avatar
Med tanke på skadorna han ådrog sig ser jag faktiskt inte fängelse som uteslutet.

Det som talar mot fängelse är väl att det var under en hockeymatch. Landar troligtvis på villkorligt/skyddstillsyn och ett rejält skadestånd.

Intressant att följa, hade det varit utanför en hockeyrink hade det såklart resulterat i ett fängelsestraff. Vi alla känner igen den där i laget som saknar all impulskontroll.
Citera
2022-08-02, 23:07
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Han skulle ju slå flaskan ur händerna på honom! Har man skrivit på för att lira ja då får man ta det som kommer och låta domaren i MATCHEN avgöra!
Jag kan lova dig att han inte slog med full kraft, då hade han inte haft ett ansikte kvar! du sitter bara och gissar! Allt kan hända i hockey, du borde prova!
Alla som haft en klubba i handen förstår att det är en ren efterkonstruktion. Det finns ingen som siktar på en flaska som finns en halvmeter nedanför sarghöjden.
Citera
2022-08-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohejtjohej
Med tanke på skadorna han ådrog sig ser jag faktiskt inte fängelse som uteslutet.

Det som talar mot fängelse är väl att det var under en hockeymatch. Landar troligtvis på villkorligt/skyddstillsyn och ett rejält skadestånd.

Intressant att följa, hade det varit utanför en hockeyrink hade det såklart resulterat i ett fängelsestraff. Vi alla känner igen den där i laget som saknar all impulskontroll.
Tekniskt sett så stod ju BO utanför rinken och det var ju inte någon spelsituation. Jag är tveksam till att försvaret kan komma någon vart med att hänvisa till den allmänna inramningen när BO inte ens var på isen med hjälm på och kunde antas vara någorlunda beredd på att bli angripen. Om han hade fått en rejäl tryckare senare under spel så hade det inte varit mycket att orda om, det hade helt klart varit att vänta efter att han retat GM som han gjorde men att slå ut tänderna på honom när han inte ens stod på isen? Då når man nog bättre framgång med att påstå att han siktade mot en inbillad vattenflaska vilket i sig är ett uselt försvar men ändå bättre än det som tycks vara sanningen, att lite vatten i nacken fick honom att tappa fattningen till den grad att han krossade tänder och käke på en försvarslös person.

Om han klarar sig undan fängelse vågar jag inte gissa något om. Man tillåts förvisso ställa till med väldigt mycket elände utan att behöva ta något riktigt ansvar men grov misshandel är ändå svårt att skoja bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in