Citat:
Ursprungligen postat av
Kaka1234
Du har inte följt pojklagspel hör jag detta är absolut inget ovanligt, det blev en stornyhet för allt jävla hets om tacklingar i SHL av folk som tittar för mycket på fotboll! Hockey är och skall vara tufft, hårt och våldsamt! det är en kampsport och kommer alltid vara passar det inte så lira bandy eller för all del fotboll!
Nej, jag har inte följt någon pojkhockey och antar att det är anledningen till att jag inte har hört talas om ett enda fall utöver detta. Det låter ändå konstigt att det skulle vara så vanligt och utbrett accepterat inom sporten.
Det är ju ändå ganska många inom hockeyn som åtminstone spelar väldigt upprörda och fördömande. Kommer de att straffas på något vis av de tuffa spelarna, ledarna och förbund som vill att det ska fortsätta att vara lika hemligt våldsamt även i framtiden?
Jag förutsätter att du är en riktigt tuff kille, en superhårding, och att du därför själv har utfört minst en sådan här misshandel av en oskyddad och försvarslös spelare. För någon mes är du väl ändå inte? Vilka reaktioner mötte du efteråt av ledare och kamrater? Motståndare? Tackade kanske rent av spelarens föräldrar dig för att du lärde deras veke son en värdefull läxa?
Jag lär mig gärna mer om den här dolda världen med invalidiserande våld som du påstår är så vanlig och accepterad inom sporten att den inte ens nämns.