2022-01-28, 17:52
Avstängd
MisterSevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Det stämmer att en crosschecking är misshandel men anses ändå vara tillåtet under själva spelet eftersom det går under samtycke i brottsbalken.

Men givetvis inte om man hugger en spelare i avbytarbåset, då blir det allmänt åtal, borde dessutom bedömas som ett grovt brott med fängelse som påföljd.

Någon som vet om den lilla fega bögen ZR törs visa sej ute?
Citera
2022-01-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Båda är enligt lag att betrakta som misshandel.

En tackling är att betrakta som en del av kampmomentet i en ishockeymatch och räknas som misshandel precis lika mycket som en högerkrok i en boxningsmatch räknas som misshandel.
Citera
2022-01-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Vad för straff kan Zacarias förväntas få om det går till tingsrätten?

Det kommer att gå till tingsrätten och han kommer att dömas för antingen misshandel av normalgraden eller grov misshandel. Gärningsmannens låga ålder samt en del andra faktorer gör att gärningsmannen sannolikt bara kommer att få ett symboliskt straff. Jag gissar på villkorligt eller böter. Jakob Lilja fick ju villkorligt för sin crosschecking i nacken på Jens Olsson. Jag skulle säga att det här fallet är grövre.
Citera
2022-01-30, 01:33
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabajaalfons
Efter ha läst hela tråden blev jag paff.

1. Killen kollar ju inte ens dit han svingar. En olyckshändelse, självklart ska det beivras men uppsåt saknas.
2. Ofredandet som tydligen är ok.... (att kasta vatten och slänga sig med käften)

När jag kollade facebook förstod jag varför. Farsan är en riktig urvattnad gurka som behöver en penisförlängare. Buhu.

Kid har nog lärt sig en läxa. (Tror föräldrarna att vi är i vilda västern 1804?)

Personligen skulle jag ta ett straff bara för att sätta dit idioten. Kid får svårt att hålla käft.
Hoppas på friande dom eller villkorligt.
Finns det någon swish för stackarn som pöbeln jagar nu? Jävla mobbare.

Bilder från fejjan.

https://anonfiles.com/jbk6VdD2x2/Scr...5_Facebook_jpg
https://anonfiles.com/h2kaV6D5x0/Scr...5_Facebook_jpg
https://anonfiles.com/l2kdV8Dbx2/Scr...5_Facebook_jpg
https://anonfiles.com/p9k3V9Daxe/Scr...5_Facebook_jpg

Sannerligen riktigt jävla whitetrash. Inom kort har väl säkert hans flickvän lämnat honom också. Ingen vill väl vara tillsammans med en invalid?
Citera
2022-02-02, 14:16
Medlem
Håller förundersökningen på eller skjuts det på framtiden pga Omicron?
Blev Zacharias avstängd från all hockey för alltid eller bara under en tidsbestämd period?
Citera
2022-02-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Det kommer att gå till tingsrätten och han kommer att dömas för antingen misshandel av normalgraden eller grov misshandel. Gärningsmannens låga ålder samt en del andra faktorer gör att gärningsmannen sannolikt bara kommer att få ett symboliskt straff. Jag gissar på villkorligt eller böter. Jakob Lilja fick ju villkorligt för sin crosschecking i nacken på Jens Olsson. Jag skulle säga att det här fallet är grövre.
Deveaux blev ju inte ens åtalad och den händelsen är klasser värre än båda dessa. Givetvis inte i termer av vilken skada gärningen orsakade men i uppsåt.

Har väldigt svårt att se att det här skulle bli mer än normalgraden. Tycker nästan videon motbevisar den tesen.
Citera
2022-02-09, 08:14
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att »kontakten« då handlar om att använda klubban som tillhygge att med full kraft slån andra i ansiktet med? Provokationen kommer från det transatlantiska sättet att på olika sätt reta motståndaren för att få den ur balans och tappa fokus.

Bara så att jag förstår dig rätt: menar du på fullt allvar att du är beredd att rättfärdiga den handling tråden handlar om?
Du är så känslostyrd I din Asperger.

Skadan idioten fuck ser mkt värre ut än den är och det är också meningen med artikeln.

Du vet tyvärr inte något om de skador som väldigt många hockeyspelare får genom åren. Både från oavsiktligt våld eller rena överfall men det är inget unikt.

Du får lära dig mer om hockey och inte låta känslorna i din kaotiska skalle förvränga verkligheten. 😁
Citera
2022-02-09, 08:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Du är så känslostyrd I din Asperger.

Skadan idioten fuck ser mkt värre ut än den är och det är också meningen med artikeln.

Du vet tyvärr inte något om de skador som väldigt många hockeyspelare får genom åren. Både från oavsiktligt våld eller rena överfall men det är inget unikt.

Du får lära dig mer om hockey och inte låta känslorna i din kaotiska skalle förvränga verkligheten. 😁

Du har fel i allt som vanligt.
Citera
2022-02-28, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minh-Heng-Pung
Om du påstår att han inte har för avsikt att träffa ansiktet, så bör du nog titta lite noggrannare på filmen.

Det syns tydligt och klart att han vrider huvudet och blicken, och siktar på ansiktet med klubban.

https://www.youtube.com/watch?v=_DmO1WsTKL0

Svårt att bevisa skulle jag säga.
Citera
2022-03-08, 22:23
Medlem
stapobapos avatar
Svenskt vatten är ju direkt livsfarligt för många dock. Mycket tyder på att det förekommer en hög östrogenhalt i det svenska dricksvattnet, vilket förklarar varför svenska män är så feminina, men även varför folk försvarar vattenkastaren.

Om man inte kan ta konsekvenser för sina handlingar, kanske man inte ska göra det från första början.
Citera
2022-03-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Trams, är det ens grov misshandel, var uppsåtet att skada? Blev spelaren provocerad etc.
Gissar på misshandel av normalgraden och villkorlig dom.

WT-Kid kanske lär sig att stänga käften nästa gång.
Likgiltighetsuppsåt är ju faktiskt en sak, borde han ha förstått att om han vänder sig om för att slå till med klubban att han faktiskt kanske träffar någonting annat? Om ja då finns det uppsåt
Citera
2022-03-09, 06:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoPlolitot
Likgiltighetsuppsåt är ju faktiskt en sak, borde han ha förstått att om han vänder sig om för att slå till med klubban att han faktiskt kanske träffar någonting annat? Om ja då finns det uppsåt
Nja, det bygger på att han inte brydde sig om ifall han skadade spelaren eller inte. Det var knappast meningen att slå ut tänderna, snarare slå bort flaskan som idioten står och sprutar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in