2022-01-20, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marxisten
Synnerligen grov misshandel är ju misshandel av en grad personen lika gärna kunde dött (maxstraff som dråp), det är högst uteslutet här.

Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Japp, men tror inte det kan tillämpas i det här fallet tyvärr. Men hade inte varit mig emot dock.

Nej det kommer inte att vara aktuellt. Jag ville bara inflika att just detta med tillhyggen ses allvarligare på. Det bör även beaktas att misshandel av normalgraden kan ge fängelse.
Citera
2022-01-20, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Ålder på GM? Över 18?

19.
Citera
2022-01-20, 19:11
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Vinton
Klassisk karma skulle jag säga, grabben står och leker allanballan i båset med en vattenflaska och får en tillrättavisning direkt. Vissa dumhuvuden straffas hårdare, inget konstigt med det, bara ta det som en lärdom och gå vidare. Stå inte och oskyldigt grina ut i media press.

Om du tycker att det är befogat att slå sönder hela käften för att man sprutar lite vatten så har du lika stora psykiska problem som den där halvbabben.
Citera
2022-01-20, 19:25
Medlem
Krickedixans avatar
Vilken jävla idiot
Han har inget mer i en hockeymatch att göra.
Hoppas det polisanmäls och att han får det straff han förtjänar
Usch!!!
Citera
2022-01-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Om du tycker att det är befogat att slå sönder hela käften för att man sprutar lite vatten så har du lika stora psykiska problem som den där halvbabben.
En grabb som gör det.. Håller säkert på så där och fittar sig dagarna i ända utan att föräldrar lärt honom rätt och fel från början, så får man se detta som straff för allt jävulskap han gjort tidigare också.. Även om en ordenklig örfil hade räckt.
Citera
2022-01-20, 20:04
Medlem
Man ser ju hur det lilla svinet ställer sig upp och häller vatten på den andre spelaren. Spelaren blir arg och försöker träffa det nyblivna missfostrets vattenflaska men råkar banka in hela ansiktet istället

Nej ni har fått det här om bakfoten.
Den tandlöse fan är en riktigt pantad jävel som aldrig lärt sig att ta konsekvenserna av sitt handlande. Hans fittor till lagkamrater som inte agerar när han förstör hela matchen, de var delaktiga, de gillade uppviglingen. Men när vår hockeyhjälte uppfostrade det här kräket, ja då passar det minsann att upprätthålla det sprotsliga kuraget. Men det blev ju bryskt nerbrottade....ja likt tändstickor så vitt jag kan se.
Citera
2022-01-20, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det finns ingen lag som säger att man inte får hänga ut folk, så nu slutar vi tjafsa om det.

Här har vi psykfallet.

https://idrottonline.se/AvestaBK-Ish...estartpasondag
Som att argumentera med ett dagisbarn. Nehe, finns det inte? Nåväl, visa då!!
Citera
2022-01-20, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Nä du är ju såklart mer kunnig än utredarna, hur kunde jag glömma det..
Någon har med uppsåt vållat stora skador i ansiktet med säkerligen bestående men på en annan människa. Dessutom med ett tillhygge. Ett solklart fall av grov misshandel.
Men du får väl vänta och se, jag får väl citera dig igen om några månader och få dig att se dum ut återigen.
På återseende.
Så du anser att du är jättekunnig i ärendet? Har du sett matchen för det första, sett hur han betedde sig under den innan man tillslut spottade på sin motspelare från båset?

Vad tycker du att vi ska göra med den fjanten, ska han få fortsätta att bete sig som ett svin och ska ha få fortsätta att vara lagkapten, du vet vad en sådan gör eller?
Citera
2022-01-20, 20:12
Medlem
Många pykopater här som tycker det är rätt att svara tillbaka med grov misshandel för att man får lite vatten på sig. Om man vill svara tillbaka så får man försöka matcha och begränsa och inte gå fullt ös med övervåld.

"Ja det stämmer konstapeln, han stötte emot mig medvetet så jag svarade tillbaka genom att skjuta honom i knäskålarna för att lära honom en läxa. Men det var ju han som började!"
Citera
2022-01-20, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukjell
https://youtu.be/Q6SkeZqtCGo

Konstigt att Scheifele inte använder klubban och slår sönder ansiktet på han som spruta vatten i klippet, för det är väl rimligt för många här ??

Han spottade vatten
Citera
2022-01-20, 20:24
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
En grabb som gör det.. Håller säkert på så där och fittar sig dagarna i ända utan att föräldrar lärt honom rätt och fel från början, så får man se detta som straff för allt jävulskap han gjort tidigare också.. Även om en ordenklig örfil hade räckt.

Eller lär man sig att behärska sig lite, och inte dampar sönder för lite vatten.
Citera
2022-01-20, 20:26
Medlem
Från Aftonbladets artikel:

”Nu mår jag inte så bra, utan tänker på situationen och gräver bara ner mig samtidigt som jag försöker ta det för vad det är. Jag tar en dag i taget”, skriver Andersson och fortsätter:

”Jag fattar inte att sånt här finns i hockey och jag hoppas att jag aldrig får se något liknande igen på en hockeyplan”.

Offerkoftan på. Att spruta vatten på sina motståndare från båset hör inte hemma på en hockeyplan heller och han förtjänar stryk. Kanske inte riktigt så grovt som här, men nu blev det så. Båda inblande är riktiga pajaser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in