2022-01-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Man ser ju hur det lilla svinet ställer sig upp och häller vatten på den andre spelaren. Spelaren blir arg och försöker träffa det nyblivna missfostrets vattenflaska men råkar banka in hela ansiktet istället

Nej ni har fått det här om bakfoten.
Den tandlöse fan är en riktigt pantad jävel som aldrig lärt sig att ta konsekvenserna av sitt handlande. Hans fittor till lagkamrater som inte agerar när han förstör hela matchen, de var delaktiga, de gillade uppviglingen. Men när vår hockeyhjälte uppfostrade det här kräket, ja då passar det minsann att upprätthålla det sprotsliga kuraget. Men det blev ju bryskt nerbrottade....ja likt tändstickor så vitt jag kan se.
Är du familj eller vän? Vilken vidrig miljö att leva i, hat och inga spärrar.
Hoppas killen får hjälp efter straffet annars lär det bli värre.
Citera
2022-01-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Eller lär man sig att behärska sig lite, och inte dampar sönder för lite vatten.
Som jag skrev så handlar det inte bara om "lite vatten". Det handlar om en curlad grabb som troligtvis jävlas så där, dagarna i ända. Eller är du så blåögd och tror att det är det enda lilla pojkstreck han har gjort?
Citera
2022-01-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Som jag skrev så handlar det inte bara om "lite vatten". Det handlar om en curlad grabb som troligtvis jävlas så där, dagarna i ända. Eller är du så blåögd och tror att det är det enda lilla pojkstreck han har gjort?
I slutändan är det fortfarande vatten och inte svavelsyra. Vatten torkar. Bruten käka och utslagna tänder tar flera år att fixa. Sådant våld hör hemma i outvecklade och barbariska länder och inte i Sverige.
Senast redigerad av Xavian 2022-01-20 kl. 20:43.
Citera
2022-01-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Från Aftonbladets artikel:

”Nu mår jag inte så bra, utan tänker på situationen och gräver bara ner mig samtidigt som jag försöker ta det för vad det är. Jag tar en dag i taget”, skriver Andersson och fortsätter:

”Jag fattar inte att sånt här finns i hockey och jag hoppas att jag aldrig får se något liknande igen på en hockeyplan”.

Offerkoftan på. Att spruta vatten på sina motståndare från båset hör inte hemma på en hockeyplan heller och han förtjänar stryk. Kanske inte riktigt så grovt som här, men nu blev det så. Båda inblande är riktiga pajaser.

Vattensprut sker var och varannan match, det är ett mindre straff om det upptäcks, det försvarar inte på något vis att slå sönder truten på någon med klubban.
Citera
2022-01-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Så du anser att du är jättekunnig i ärendet? Har du sett matchen för det första, sett hur han betedde sig under den innan man tillslut spottade på sin motspelare från båset?

Vad tycker du att vi ska göra med den fjanten, ska han få fortsätta att bete sig som ett svin och ska ha få fortsätta att vara lagkapten, du vet vad en sådan gör eller?
Vet inte vad du har för homoerotisk relation med Z men nånting är det då du uppenbarligen gillar att slicka hans röv. Det är okej för mig, men låt inte din kåthet styra ditt förnuft.
Säger inte att den andre killen gjort rätt, men det finns ingenting som rättfärdigar Z's beteende och det kommer rätten göra han varse om, oroa dig inte.
Jag förstår att du bara försöker provocera fram reaktioner och jag tänker inte ge dig det nöjet något mer. Jag försätter med mitt liv nu, vilket exempelvis innefattar att knulla snygga bimbos tills grannen under får vattenskada av deras sprutorgasmer, och du fortsätter med ditt, alltså att runka till Z's profilbild på facebook.
Ha det!
Citera
2022-01-20, 20:35
Medlem
ringstorps avatar
Citat:

Du verkar aldrig ha hållt på med lagidrott. Att psyka varandra (verbalt, spruta vatten, trycka handsken i ansiktet efter avblåsning etc) hör till och ger extra krydda. Att slå någon i ansiktet med en hockeyklubba är däremot inte en psykning eller en "hämnd" i proportion till det som hände. Det är ren och skär misshandel.

Att du försvarar det visar bara hur korkad du är och att du absolut inte förstår gränsdragningar. Alternativt blev du tappad som liten och istället för att fixa hålet i skallen så använde din morsa det som askkopp.
Senast redigerad av ringstorp 2022-01-20 kl. 20:40.
Citera
2022-01-20, 20:36
Medlem
Citat:

Vattensprut och pikar sker hela tiden, provocera är en del av sporten, inget försvarar dock denna hämndaktionen. Ett slag med handsken vore en annan sak, mer i proportion till vattnet.
Citera
2022-01-20, 20:41
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:

Spelar ingen roll, ett sådant tilltag hör varken hemma på en hockeyplan eller i ett välutvecklat och civiliserat land. Zacharias hör hemma i U-länder som Venezuela eller Afghanistan, där hade hans impulsiva och barbariska beteende passat bättre.
Citera
2022-01-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marxisten
Vattensprut sker var och varannan match, det är ett mindre straff om det upptäcks, det försvarar inte på något vis att slå sönder truten på någon med klubban.

Det sa jag inte heller, men beter man sig som en idiot ska man inte gråta ut i media och tycka synd om sig själv.
Citera
2022-01-20, 20:44
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ringstorp
Du verkar aldrig ha hållt på med lagidrott. Att psyka varandra (verbalt, spruta vatten, trycka handsken i ansiktet efter avblåsning etc) hör till och ger extra krydda. Att slå någon i ansiktet med en hockeyklubba är däremot inte en psykning eller en "hämnd" i proportion till det som hände. Det är ren och skär misshandel.

Att du försvarar det visar bara hur korkad du är och att du absolut inte förstår gränsdragningar. Alternativt blev du tappad som liten och istället för att fixa hålet i skallen så använde din morsa det som askkopp.
Alternativt drog morsan en hockeyklubba i skallen på barnet.
Citera
2022-01-20, 20:46
Medlem
Citat:
Det sa jag inte heller, men beter man sig som en idiot ska man inte gråta ut i media och tycka synd om sig själv.
Alla idioter förtjänar inte utslagna tänder och brutna käkar. Z är typen av kille som kommer hamna i fängelse för att ha slagit i hjäl någon för en struntsak, kanske tom hans flickvän.
Citera
2022-01-20, 20:46
Medlem
Citat:

Det finns gränser och dessa har passerat alla gränser som finns. Hade han slagit till honom med handsken hade det varit en helt annan sak.

Har dömt hundratals matcher, har aldrig sett någon liknande reaktion, och jag har sett folk flippa på diverse olika sätt, men inte dra klubban medvetet över käften på någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in