• 1
  • 2
2022-01-17, 20:57
Medlem
Vr katt ligger ofta bredvid oss p kvllarna i en ftlj. D och d hoppar han upp i soffan dr jag och husse sitter. Vr katt lgger sig nio av tio gnger p husses mage och kelar.
Varfr vljer han nstan aldrig mig ? Dessutom r det jag som ger honom mat hr hemma.
En gng har jag hrt att katter tyr sig till personer som r stressade och oroliga av sig, vet ngon om den hr teorin kan stmma ?
Citera
2022-01-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edblad
Vr katt ligger ofta bredvid oss p kvllarna i en ftlj. D och d hoppar han upp i soffan dr jag och husse sitter. Vr katt lgger sig nio av tio gnger p husses mage och kelar.
Varfr vljer han nstan aldrig mig ? Dessutom r det jag som ger honom mat hr hemma.
En gng har jag hrt att katter tyr sig till personer som r stressade och oroliga av sig, vet ngon om den hr teorin kan stmma ?

Antagligen knner katten att du har negativ energi och r instabil rent knslomssigt. Drar sig hellre till ngon sund och stabil. Katter brukar gra s.
Citera
2022-01-17, 21:02
Moderator
Tystnads avatar
Ja katter r knepiga djur som gr som dom vill .
Kanske din gubbe matar katten i smyg med godsaker ?
prova sjlv det knepet och se om det ger resultat, kattmynta ? gnida in lite p sig sjlv innan kanske ?
Citera
2022-01-17, 21:06
Medlem
Strre, bttre, varmare och bekvmare plats dr den lgger sig i kombination att den fr mest uppmrksamhet eller just den mngd den vill ha. Du fr vl locka den med ngot gott!
Citera
2022-01-17, 21:11
Medlem
Katter eller djur verlag fredrar mnniskor med avslappnad/trygg energi.
Citera
2022-01-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Katter eller djur verlag fredrar mnniskor med avslappnad/trygg energi.

Den teorin kan jag absolut kpa men jag tnker att djur kan kanske tvrtom, vlja den personen som r mest stressad, just fr att frska lugna personen med sin nrvaro.
Citera
2022-01-17, 21:39
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:

Precis tvrt om. Jag gissar att du inte sitter still lika mycket. De gillar inte att man springer omkring. Katten vet, gissar jag, att karln ligger stilla nr han vl lagt sig?
Citera
2022-01-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Precis tvrt om. Jag gissar att du inte sitter still lika mycket. De gillar inte att man springer omkring. Katten vet, gissar jag, att karln ligger stilla nr han vl lagt sig?

Haha 😆 n vi sitter ungefr lika stilla i soffan 😊 ven nr min man var sjukskriven pga psykiska problem valde katten honom ?!
Jag sjlv upplever att husse r den av oss tv som har mest orolig sjl 🧐
Citera
2022-01-17, 21:48
Medlem
Det r vll inte s konstigt? Du gillar vll ocks vissa mnniskor mer n andra?
Citera
2022-01-17, 21:59
Medlem
Jofs avatar
En gissning r att katter gr p lukt. Kanske en honkatt vljer, en mans lukt.
Och vice versa.
Eller en annan av ens luktutsndringar.
Citera
2022-01-17, 22:14
Medlem
Citat:
Haha 😆 n vi sitter ungefr lika stilla i soffan 😊 ven nr min man var sjukskriven pga psykiska problem valde katten honom ?!
Jag sjlv upplever att husse r den av oss tv som har mest orolig sjl 🧐

Ja, det mrks ju av dina neuroser angende att din katt hellre lgger sig p din partners mage n din. Vldigt stabil.
Citera
2022-01-17, 22:16
Medlem
Bylwes avatar
Fr ett par r sen skaffade jag och tjejen tv hankatter, frn tv olika kullar.
Det r ca. 3 veckor till en mnad emellan dom..
Detta fr att vi sa sch, vi tar en till s den andre fr en kompis att leka med.

I vilket fall som helst s ter den frsta vi skaffade sig mest till tjejen, medan nummer tv valde mig.
Jag har ingen aning om hur, eller varfr dom valde som dom gjorde, men det var sknt att vi "fick" en var!
Dock sover bda p tjejens sida av sngen om natten, men det kan nog bero p att jag flyger runt som en virvelvind nr jag sover
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in