• 4
  • 5
2022-01-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edblad
Vr katt ligger ofta bredvid oss p kvllarna i en ftlj. D och d hoppar han upp i soffan dr jag och husse sitter. Vr katt lgger sig nio av tio gnger p husses mage och kelar.
Varfr vljer han nstan aldrig mig ? Dessutom r det jag som ger honom mat hr hemma.
En gng har jag hrt att katter tyr sig till personer som r stressade och oroliga av sig, vet ngon om den hr teorin kan stmma ?

Frklaringen r lika trkig som enkel. Katter gillar vrme. En man avger mer vrme. Mest vrme avger den som har feber, tex innan man dr. Drfr lgger sig katter p vrdhem grna hos ngon som snart dr. Ingen magi.

https://www.dagensmedicin.se/alla-ny...-aldre-ska-do/
Citera
2022-01-18, 17:13
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirpaLirpa
Frklaringen r lika trkig som enkel. Katter gillar vrme. En man avger mer vrme. Mest vrme avger den som har feber, tex innan man dr. Drfr lgger sig katter p vrdhem grna hos ngon som snart dr. Ingen magi.

https://www.dagensmedicin.se/alla-ny...-aldre-ska-do/

Ja men vad bra! S trdskaparens man kommer d snart och d fr hon katt fr sig sjlv. Alla njda och lyckliga.
Citera
2022-01-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Ja men vad bra! S trdskaparens man kommer d snart och d fr hon katt fr sig sjlv. Alla njda och lyckliga.

Hahaha, s skulle man kunna tolka det jag skrev. Eller bara att TS man troligare r svettigare n vad hon r.

Katter r simpla djur som fljer sina lustar. Ett fredme mnga gnger
Citera
2022-01-19, 02:07
Medlem
Mannen kanske r tjockare och har mjukare mage?
Citera
2022-01-19, 08:07
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Antagligen knner katten att du har negativ energi och r instabil rent knslomssigt. Drar sig hellre till ngon sund och stabil. Katter brukar gra s.

Detta.

TS: Att du skriver "dessutom r det jag som ger katten mat hr hemma" hintar om att du inte r srskilt sympatisk och katter r vldigt knsliga djur som knner av folk vldigt bra. Du frgar avundssjukt varfr katten fredrar husse istllet fr att frga vad du gr fr fel. Katten r inte skyldig dig ngonting. Antagligen knner sig katten mer bekvm och avspnd med husse n med dig helt enkelt.
Citera
2022-01-19, 09:51
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det hr med armsvettslukt och vissa katter. S lnge det r kraftig svettlukt gr det bra med bde manlig och kvinnlig. Funkar ungefr som kattmynta. De blir heltokiga, vrsta trippen, rullar sig, gnider sig, slickar.

Undrar om det finns nn forskning p det hr.

Nja... Nr det gller katter man inte knner ska man vara lite sparsam p gonkontakten. Dremot kan man absolut titta katten lite snabbt i gonen och visa att man sett den finns, fr att sedan titta bort och slappna av, det funkar bra. Bttre n att nonchalera, i alla fall r det s fr mig.

Mina egna katter har alla tyckt om gonkontakt, skt den sjlv. Stirra ska man inte gra frsts.

Ja de behver att man tittar p dem ibland och pratar lite med sin "prata med djur och barn rst" och klappar lite. Glmmer man bort dem p det viset kan de bli irriterade
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in