Citat:
Jag hör vad du säger. Du är inte ensam om att vara rädd för det okända. Du kommer inte kunna hjälpa dig själv eftersom du inte har kunskaperna som krävs så vad gör du då?
Jag har fått så många i min närhet att söka hjälp och sett så galet positiva resultat. Vissa som haft problem med att gå kan idag promenera och träna gym utan symptom.
Pts har mer erfarenhet och mer kunskap än alla. Speciellt erfarenheter av tusentals klienter. Döm inte alla från en erfarenhet för du förstör för dig själv bara. Du kan även gå till Rygg och led har proffs som kan hjälpa dig om du har problem med kroppen och vill träna. En timme där kostar bara 200kr och resten betalar staten. De har gym och är extremt proffsiga och följer upp regelbundet.
Alla pts är gratis första gången så är du öppen så kommer det lösa sig. Av erfarenhet så ska du ta tag i detta NU. Väntar du kommer du snart ha slut på energy och det leder bara till negativa följder i framtiden då dina problem bara blir värre och då kommer du ju inte orka vilket leder till ännu större problem.... Jag jobbar inte inom gym men har mer erfarenhet än de flesta inom hälsa och träning.

Pts har mer erfarenhet och mer kunskap än alla. Speciellt erfarenheter av tusentals klienter. Döm inte alla från en erfarenhet för du förstör för dig själv bara. Du kan även gå till Rygg och led har proffs som kan hjälpa dig om du har problem med kroppen och vill träna. En timme där kostar bara 200kr och resten betalar staten. De har gym och är extremt proffsiga och följer upp regelbundet.
Alla pts är gratis första gången så är du öppen så kommer det lösa sig. Av erfarenhet så ska du ta tag i detta NU. Väntar du kommer du snart ha slut på energy och det leder bara till negativa följder i framtiden då dina problem bara blir värre och då kommer du ju inte orka vilket leder till ännu större problem.... Jag jobbar inte inom gym men har mer erfarenhet än de flesta inom hälsa och träning.
Du har säkert rätt. Det hade nog varit bättre att vänta tills man har lite mer konkret från doktorn känner jag, så prio är på det just nu. Men jag ska kolla runt vad det kan tänkas finnas för alternativ i närheten.
Det hade nog underlättat ju mer man kan få direktiv från doktorn 'så här ser det ut, tänk på det här' på papper. Men jag vet tyvärr inte om det är möjligt. Det ska till väldigt konkreta skador iså fall för att läkarna ska ha såna konkreta direktiv (som stämmer också, ofta är det ju väldigt individuellt). Så man själv slipper vara den som försöker övertyga proffset om att något är olämpligt. Då har man en tendens att bli idiotförklarad för att det ju blir ett slags ifrågasättande, sen mår man dubbelt dåligt om man ger med sig och både själ och kropp tar stryk. Eftersom jag 'alltid' haft problem med fysiken men för luddigt för att kunna peka på hur/varför, haft en plastfarsa som varit väldigt idrottsinriktad med egna barn som alla minst vunnit SM i någon juniorsport, därmed blivit kallad lat och klen när man klagat på att något är jobbigt (och känt mig väldigt dålig i allmänhet eftersom man jämför med klasskompisarna), så är jag liksom överkänslig mot att bli kallad för eller insinuerad att vara lat eller fånig för att man 'inte vill testa' något. Man vet ju intuitivt efter en massa år med sin kropp om något är o-bra för den i många fall även utan att ha testat eller att man testade någon gång för flera år sedan. Iallafall om man varit hyfsat aktiv på olika sätt. Sen är jag verkligen inte lat egentligen men eftersom jag t ex kan springa i 6 månader och fortfarande verka som att jag har sämre kondis än någon som nyss börjat så är det väldigt otacksamt. Man inbillar sig lätt att man är lat på grund av avsaknaden på kvitton på att man har lagt ner jobbet. Men om en tränare får mig att känna mig dålig, lat, klen, feg eller whatever liknande så ja då kommer jag vara avtaggad på att söka hjälp av tränare ett bra tag.
Senast redigerad av iiiiih 2025-04-17 kl. 15:51.
Senast redigerad av iiiiih 2025-04-17 kl. 15:51.