Citat:
Ursprungligen postat av
mrsluggan
Hej! Efter Vinterbulken är det nu dags för mig att börja skära ned på kroppsfettet, även om det kanske är lite sent. Jag jobbar inom IT och sitter still stora delar av dagen. När jag är på gymmet tränar jag tills jag knappt kan stå längre. Sedan jag började äta mindre har jag känt att styrkan har minskat, men midjemåttet verkar inte minska. Jag vet inte om det bara är inbillning eller om det faktiskt är så att ingenting händer.
1.87 cm
115 kg
20-25 år gammal
Jag har gjort en snabb beräkning och borde äta cirka 3 058 kcal per dag, men jag äter runt 2 950 kcal dagligen. Jag äter fyra måltider om dagen och tränar hårt i 1,5 timmar sex gånger i veckan. Jag sover mellan 6 och 8 timmar per natt.
Utanför det så gör jag inte mer än sitta i kontorsstolen, eller framför soffan. Jag käkar inget annat förutom mina 4 måltider.
Vad kan jag förvänta om jag fortsätter såhär? Inte mycket har hänt sedan jag började, och det var 6 veckor sedan
Många som sitter vid datorn är smala men då har man ju en kost därefter. Vill du ändå kunna äta som du gör så får du försöka vara aktiv på den fritid du har. Skippa soffan osv och ha det som något du kan varva ner med efter att du hållit igång hela dagen.
Men för att gå ner i vikt så som du lever idag så skulle du kunna variera kalorierna mellan 1500-2000 varje dag för att på sikt kunna jobba fram en smal figur. Det har ingen betydelse var du hamnar riktigt i kalorier utan det viktiga är att du anstränger dig och hamnar inom intervallet nästan varje dag.
Det tar 8-12 månader för dig att nå 85kg om du lyckas med det. Så det gäller ju att man går ner i vikt av rätt anledning så motivationen finns hela tiden för det kommer ju alltid finnas lockelse att gå tillbaka till sin negativa livsstil. Har du frågor får du ställa dem. Allt handlar ju om psykologi för du vet ju hur du skulle kunna vara smal och glad liksom. Det svåra är ju att ändra på det i hjärnan som gör att man tar felaktiga beslut i sin vardag. Hitta felen man gör och sen försöka göra något åt dem.