Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du behöver inte dra testo snacket en gång till. Du kan få en analplugg av mig då de säljs överallt idag och därför är bra grejer. Jäkla trams argumentation från din sida. 😂

Du skriver lite i träningsdelen av forumet vilket är pga av att du inte har något vettigt att skriva... Puss

Du kallar det för ett trams argument i samma veva som du kommer med en bra rekommendation, du vet väl att g punkten sitter i röven hos män? En analplugg är även jävligt hett att sätta på en brud med, du borde testa.
Citera
2023-05-10, 16:20
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Styrketränat 4 gånger i veckan i ett år eller mer. Idag orkade jag ingenting och jag undrar vad orsaken till det fenomenet brukar vara?

Inte så att jag blev svettig, utmattad eller så utan jag orkade bara inte vikterna jag vanligtvis kör med.

Har sovit gott och ätit samma mat som vanligt, inget annorlunda alls.
Citera
2023-05-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Styrketränat 4 gånger i veckan i ett år eller mer. Idag orkade jag ingenting och jag undrar vad orsaken till det fenomenet brukar vara?

Inte så att jag blev svettig, utmattad eller så utan jag orkade bara inte vikterna jag vanligtvis kör med.

Kroppen är ju levande materia så det kan vara många saker. Är ingen idé att gissa.
Citera
2023-05-10, 19:11
Bannlyst
Citat:

Du kanske inte hade mycket energi, jag brukar alltid slafsa i mig en tallrik gröt innan ett pass.
Citera
2023-05-10, 20:54
Medlem
Citat:

Ofta ett tydligt tecken på att man långsamt "bränner ut sig". Kan vara så att du inte återhämtar dig tillräckligt och det är väldigt vanligt.
Du kan ha gjort alldeles för mycket, alldeles för ofta över en alldeles för lång tid. Eller i någon annan kombination.
Symptom är ofta orkeslöshet och dalande motivation mm.
Citera
2023-05-12, 19:18
Bannlyst
Finns det något sätt träna bröst med hantlar utan tillgång till en bänk hemma?
Citera
2023-05-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde
Finns det något sätt träna bröst med hantlar utan tillgång till en bänk hemma?

Absolut. Finns olika sätt.
Citera
2023-05-12, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Absolut. Finns olika sätt.
Ok, hur då? Har jag dålig fantasi kanske?
Citera
2023-05-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde
Ok, hur då? Har jag dålig fantasi kanske?

Har sett lite olika. Några grejer jag minns är att vissa kör direkt på marken. Men vissa lägger saker så de kommer upp lite med ryggen. Sen tillverkar vissa en egen bänk av trä eller tar en TV bänk.
Citera
2023-05-15, 15:28
Medlem
mrsluggans avatar
Rätt mängd för den rörelsen

Hej! Efter Vinterbulken är det nu dags för mig att börja skära ned på kroppsfettet, även om det kanske är lite sent. Jag jobbar inom IT och sitter still stora delar av dagen. När jag är på gymmet tränar jag tills jag knappt kan stå längre. Sedan jag började äta mindre har jag känt att styrkan har minskat, men midjemåttet verkar inte minska. Jag vet inte om det bara är inbillning eller om det faktiskt är så att ingenting händer.

1.87 cm
115 kg
20-25 år gammal

Jag har gjort en snabb beräkning och borde äta cirka 3 058 kcal per dag, men jag äter runt 2 950 kcal dagligen. Jag äter fyra måltider om dagen och tränar hårt i 1,5 timmar sex gånger i veckan. Jag sover mellan 6 och 8 timmar per natt.

Utanför det så gör jag inte mer än sitta i kontorsstolen, eller framför soffan. Jag käkar inget annat förutom mina 4 måltider.

Vad kan jag förvänta om jag fortsätter såhär? Inte mycket har hänt sedan jag började, och det var 6 veckor sedan
Citera
2023-05-16, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Hej! Efter Vinterbulken är det nu dags för mig att börja skära ned på kroppsfettet, även om det kanske är lite sent. Jag jobbar inom IT och sitter still stora delar av dagen. När jag är på gymmet tränar jag tills jag knappt kan stå längre. Sedan jag började äta mindre har jag känt att styrkan har minskat, men midjemåttet verkar inte minska. Jag vet inte om det bara är inbillning eller om det faktiskt är så att ingenting händer.

1.87 cm
115 kg
20-25 år gammal

Jag har gjort en snabb beräkning och borde äta cirka 3 058 kcal per dag, men jag äter runt 2 950 kcal dagligen. Jag äter fyra måltider om dagen och tränar hårt i 1,5 timmar sex gånger i veckan. Jag sover mellan 6 och 8 timmar per natt.

Utanför det så gör jag inte mer än sitta i kontorsstolen, eller framför soffan. Jag käkar inget annat förutom mina 4 måltider.

Vad kan jag förvänta om jag fortsätter såhär? Inte mycket har hänt sedan jag började, och det var 6 veckor sedan

Många som sitter vid datorn är smala men då har man ju en kost därefter. Vill du ändå kunna äta som du gör så får du försöka vara aktiv på den fritid du har. Skippa soffan osv och ha det som något du kan varva ner med efter att du hållit igång hela dagen.
Men för att gå ner i vikt så som du lever idag så skulle du kunna variera kalorierna mellan 1500-2000 varje dag för att på sikt kunna jobba fram en smal figur. Det har ingen betydelse var du hamnar riktigt i kalorier utan det viktiga är att du anstränger dig och hamnar inom intervallet nästan varje dag.
Det tar 8-12 månader för dig att nå 85kg om du lyckas med det. Så det gäller ju att man går ner i vikt av rätt anledning så motivationen finns hela tiden för det kommer ju alltid finnas lockelse att gå tillbaka till sin negativa livsstil. Har du frågor får du ställa dem. Allt handlar ju om psykologi för du vet ju hur du skulle kunna vara smal och glad liksom. Det svåra är ju att ändra på det i hjärnan som gör att man tar felaktiga beslut i sin vardag. Hitta felen man gör och sen försöka göra något åt dem.
Senast redigerad av JohnWicks 2023-05-16 kl. 06:54.
Citera
2023-05-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan

1.87 cm
115 kg
20-25 år gammal

Du är visserligen rätt stor men 3000kcal är rätt högt om man är stillasittande och försöker deffa. Att träna 1.5h/dag är inte jättemycket även om det är hård träning. Jag (180cm, 85kg) går ca 15k steg per dag och går på gym 5x1.5h i veckan och håller min vikt på ca 2700kcal sist jag räknade. Vid deff skulle jag lägga mig vid 2200.

Fortsätt äta 2950 ett tag till och se om det händer något med vikten, men det kan hända att du måste sänka det lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in