Forumet Träning, kost och kosttillskott är tänkt för diskussioner och frågeställningar som är allmängiltiga och har ett allmänintresse. Ifall man inte kan formulera en allmängiltig frågeställning eller diskussionsunderlag så är det här tråden där man kan posta personliga frågeställningar.
/MOD
Senast redigerad av Zilvio 2022-03-31 kl. 12:57.
Är det starkt?
Om jag tar 42 kg hantlarna och gör 20 reps i lutande hantelpress - vad tror ni jag maxar då i BÄNKpress?
Stark i förhållande till vad? Allt är relativt.
Om vi leker med tanken att du väger 70kg så ligger du väl bra till jämfört med andra i din viktklass.
Om du däremot väger 100 så är de vikterna att förvänta sig, med mina ögon mätt.
Vad spelar det för roll i slutet av dagen? Huvudsaken du håller igång och trivs med dig själv, kör ditt race
Psst! det ligger en hemlighet begravd här nedan
De ända som bryr sig i vad du lyfter är snubbar med lägre självkänsla och/eller ett ohälsosamt stort ego
Är det starkt?
Om jag tar 42 kg hantlarna och gör 20 reps i lutande hantelpress - vad tror ni jag maxar då i BÄNKpress?
Om du kan pressa 42kg-hantlarna 20 gånger med korrekt form så borde du också kunna bänka minst 105 kg (med skivstång) i samma antal repetitioner. Konservativt beräknat borde du således kunna bänka 140-150 kilo vilket är mer än de flesta klarar av.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!