2022-09-04, 17:20
Medlem
trazkes avatar
Det är så jävla uselt så man tror inte det är sant. På något sätt vet man att det inte räcker med en enmålsledning i slutet ens mot något jävla brödgäng för vi kommer släppa in mål ändå. Inte direkt första gången i år. Och att vi sedan har sådan jävla oflyt med att allsvenskans sämste målvakt Whiteman råkar fladdra till i slutet och rädda ett givet 3-2 mål och dessutom har en i ribban sista sekunden är parodi.

Jeremejeff ska väl hyllas idag igen? Trots att han stod för den enskilt sämsta insatsen någon av våra spelare gjort i år. Jag kan inte förstå hur man kan vara så omöjligt dålig? Tur att han åtminstone förvaltade Rygaards briljanta framspelning i slutet, men hans avslut kändes inte kontrollerat. Visst träffade han Whiteman i huvudet eller något innan bollen studsade in?

Det var ju såklart inte bara Jerre som var dålig, alla var dåliga förutom Rygaard men Jerre var ändå något i hästväg. Det kommer nog skrivas böcker om hans insats.

Kan vi inte hålla ledningar mot bottenlag så kommer vi såklart inte slåss om något guld.

Dra åt helvete.
Citera
2022-09-04, 17:27
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sist tog han det inte lika hårt som tidigare vad jag vet, men han hade en väl en depression 19/20. Förhoppningsvis känner han sig stark.

Hoppas verkligen det. Vet att jag snackade lite med kostymnisse om det och det var fan inte ljust...

Förresten, har inte haft tid att följa er så noga men hur har det gått för han anfallaren som anslöt sig under sommaren?
Citera
2022-09-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaviesta13
Vilket oerhört surt poängtapp från Häcken. Hade varit en enorm boost för dem med ännu ett sent avgörande istället klarar de inte av att se ut matchen. Även efter Degerfors 2-2 kvittering har Häcken två superlägen att göra 3-2 i sista sekunderna..

Jag har blivit otroligt imponerad av dem, Högmo är årets tränare den förvandlingen är något av det sjukaste jag sett på Allsvensk nivå. De spelar den bästa kollektiva offensiva fotbollen i serien utan tvekan, jämför dem med Billborn-Bajen eller Marti-Bajen så tycker jag att Häcken är mycket mer underhållande. Mindre kontroll men mer kreativitet

De är på riktigt och jag backar dem att vara med och slåss ända in i det sista, men fy fan vilken tung smäll idag. Trots Europaspel och tufft schema så har jag ändå en känsla av att Djurgården är starkare mentalt och vinner dessa typer av matcher. Bajen har inte mentaliteten för att vinna, det står mellan Djurgården och Häcken
Varför skulle Häcken men inte Bajen ha mentaliteten att vinna?
Citera
2022-09-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hoppas verkligen det. Vet att jag snackade lite med kostymnisse om det och det var fan inte ljust...

Förresten, har inte haft tid att följa er så noga men hur har det gått för han anfallaren som anslöt sig under sommaren?

Jo jag hoppas på det bästa, han har ju startat en padelhall så han har ju något att sysselsätta sig med vid sidan av rehaben/fotbollen.

Han skadade sig så är ju fortfarande i någon sorts försäsongsfas.
Citera
2022-09-04, 17:35
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo jag hoppas på det bästa, han har ju startat en padelhall så han har ju något att sysselsätta sig med vid sidan av rehaben/fotbollen.

Han skadade sig så är ju fortfarande i någon sorts försäsongsfas.

Så pass, hoppas man får se honom innan säsongen tar slut.
Citera
2022-09-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Varför skulle Häcken men inte Bajen ha mentaliteten att vinna?

Jag säger inte att de nödvändigtvis har det, men vi har inget bevis på motsatsen. De har inte varit i denna situatonen innan

Bajen är Sveriges Tottenham det vet alla. Skiter på sig varje gång pressen är hög och luras ofta av sin egen hype. Brynäs och FC Trelleborg har lika många SM guld som Hammarby. En gång är ingen gång, Bajen har inget SM guld!
Citera
2022-09-04, 17:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
MFF verkar testa ett nytt koncept där man provar att köra utan tränare. Än så länge har det visat sig vara fiasko.
Citera
2022-09-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är så jävla uselt så man tror inte det är sant. På något sätt vet man att det inte räcker med en enmålsledning i slutet ens mot något jävla brödgäng för vi kommer släppa in mål ändå. Inte direkt första gången i år. Och att vi sedan har sådan jävla oflyt med att allsvenskans sämste målvakt Whiteman råkar fladdra till i slutet och rädda ett givet 3-2 mål och dessutom har en i ribban sista sekunden är parodi.

Jeremejeff ska väl hyllas idag igen? Trots att han stod för den enskilt sämsta insatsen någon av våra spelare gjort i år. Jag kan inte förstå hur man kan vara så omöjligt dålig? Tur att han åtminstone förvaltade Rygaards briljanta framspelning i slutet, men hans avslut kändes inte kontrollerat. Visst träffade han Whiteman i huvudet eller något innan bollen studsade in?

Det var ju såklart inte bara Jerre som var dålig, alla var dåliga förutom Rygaard men Jerre var ändå något i hästväg. Det kommer nog skrivas böcker om hans insats.

Kan vi inte hålla ledningar mot bottenlag så kommer vi såklart inte slåss om något guld.

Dra åt helvete.

Förstår att det känns tungt just nu men ni spelar en underbar fotboll! Älskar ert metodiska passningsspel, och till skillnad från många possession-lag så fastnar ni aldrig i ett sterilt passningsspel utan det finns alltid en cutting edge och alternativ i djupled

Ruggigt imponerad av Häcken vad som än händer, och kommer hålla på er i slutspurten
Citera
2022-09-04, 17:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Dra åt helvete.

Vilket av era tre lag som kan vinna allsvenskan var det som mötte Degerfors idag?
Citera
2022-09-04, 17:58
Medlem
Citat:
Jag säger inte att de nödvändigtvis har det, men vi har inget bevis på motsatsen. De har inte varit i denna situatonen innan

Bajen är Sveriges Tottenham det vet alla. Skiter på sig varje gång pressen är hög och luras ofta av sin egen hype. Brynäs och FC Trelleborg har lika många SM guld som Hammarby. En gång är ingen gång, Bajen har inget SM guld!
Osar nygårdare om dig. Hade du följt svensk fotboll i mer än några år hade du vetat att Häcken hade guldet i sina händer 2013 men sumpade det i slutspurten.
Sen undrar jag också när FC Trelleborg som grundades 2006 vann sm-guld?
Senast redigerad av TrogenHammarby 2022-09-04 kl. 18:00.
Citera
2022-09-04, 18:12
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Förstår att det känns tungt just nu men ni spelar en underbar fotboll! Älskar ert metodiska passningsspel, och till skillnad från många possession-lag så fastnar ni aldrig i ett sterilt passningsspel utan det finns alltid en cutting edge och alternativ i djupled

Ruggigt imponerad av Häcken vad som än händer, och kommer hålla på er i slutspurten

När våran mittfältstrio trummar på så är vi svårstoppade. Men som idag när Simon var ganska dålig och Samuel inte särskilt bra så blir det svårt för Rygaard att göra allt själv även om han nästan lyckas med det ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vilket av era tre lag som kan vinna allsvenskan var det som mötte Degerfors idag?

Jag tror det är ett av dom som ligger typ 10 poäng före MFF i ligan?

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Osar nygårdare om dig. Hade du följt svensk fotboll i mer än några år hade du vetat att Häcken hade guldet i sina händer 2013 men sumpade det i slutspurten.
Sen undrar jag också när FC Trelleborg som grundades 2006 vann sm-guld?

Hade du följt svensk fotboll så skulle du vetat att det var 2012 som vi var några olyckliga studsar ifrån att vinna guld.
Citera
2022-09-04, 18:21
Medlem
bagarn29s avatar
Jag håller inte på klubben MFF men älskar laget. Återkommer när spelarna fått en tränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in