2022-09-04, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tror att ni kommer ta typ 5 raka segrar nu om man kollar spelschemat och då är ni definitivt med och slåss om det.
Även om AIK tar fem raka, så krävs det Bajen, DIF och Häcken tappar form. Att samtliga tre skulle göra det känns inte troligt.
Citera
2022-09-04, 14:53
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Autocorrect. Givetvis ska det va hälinfektion.
Infektion? Han har väl gubbvad?
Citera
2022-09-04, 14:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kollar man Google Maps så ligger Arenan bredvid E22 och precis i anslutning till ett köpcentrum så ganska centralt är det ändå . Visst lite utanför stan förvisso men ändå.
Fredriksskans låg väldigt centralt men helvete vad det måste ha blåst i och kring arenan. Ligger precis vid Östersjön och dessutom löparbanor så Kalmar har helt klart fått ett lyft även om det säkert är lite mer besvärligt för lokalborna att ta sig dit.
Citera
2022-09-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har inte sett det själv då jag inte har instagram. Men i ljugarbänkens podd tog Pontus Wernblom in Lasso på sin topplista över allsvenskans största skithögar då han tydligen lagt upp något om att han minsann gjort sitt i deras backlinje. Det var alla andra som var dåliga då han hade mest blockeringar och rensningar i allsvenskan.
Borde inte ledningen i Malmö vara med på den listan, för de skickar en "rider" till div 3 laget de mötte i cupen. Brålanda ligger alltså näst sist I Div 3. Det kanske mer är oskönt, än skithög? Snacka om att sparka på någon som ligger.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...laget-bralanda
Senast redigerad av MrOrdonnee 2022-09-04 kl. 14:58.
Citera
2022-09-04, 14:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Passar bra i smutsgården mao.
DIF är bra för att få killar på rätt väg i livet.
Citera
2022-09-04, 14:56
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Kollar man Google Maps så ligger Arenan bredvid E22 och precis i anslutning till ett köpcentrum så ganska centralt är det ändå . Visst lite utanför stan förvisso men ändå.

guldfågeln ligger ca 5 km från Larmtorget i centrala Kalmar.
Fredrikskans låg ca 1 km från Larmtorget.
Citera
2022-09-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fredriksskans låg väldigt centralt men helvete vad det måste ha blåst i och kring arenan. Ligger precis vid Östersjön och dessutom löparbanor så Kalmar har helt klart fått ett lyft även om det säkert är lite mer besvärligt för lokalborna att ta sig dit.
Jag är inte riktigt helt på det klara med varför Kalmar bytte arena. Fredriksskans är förvisso en gammal arena men den används fortfarande av IFK Kalmar och till friidrottstävlingar enligt Wiki. GFA är lite nyare såklart men nog tycker man dom borde byggt den lite mer centralt .
Citera
2022-09-04, 15:05
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Borde inte ledningen i Malmö vara med på den listan, för de skickar en "rider" till div 3 laget de mötte i cupen. Brålanda ligger alltså näst sist I Div 3. Det kanske mer är oskönt, än skithög? Snacka om att sparka på någon som ligger.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...laget-bralanda

Eller tjockisen som KRÄVDE minst 15 mille i sign on från en klubb med för det tillfället värdelös ekonomi? Inte bara det han kommer dit otränad överviktig ur form trots att han vetat i 7 månader att han ska till AIK. En klubb han låtit göra de gällande minsann är hans klubb, fast att alla utan er bubbla fatta det bara var ett spel för gallerian hela tiden.

Där kan vi snacka årets skithög. Hål i huvudet att kritisera någon annan när ni inte städat framför egen dörr först.

Basta
Citera
2022-09-04, 16:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Eller tjockisen som KRÄVDE minst 15 mille i sign on från en klubb med för det tillfället värdelös ekonomi? Inte bara det han kommer dit otränad överviktig ur form trots att han vetat i 7 månader att han ska till AIK. En klubb han låtit göra de gällande minsann är hans klubb, fast att alla utan er bubbla fatta det bara var ett spel för gallerian hela tiden.

Där kan vi snacka årets skithög. Hål i huvudet att kritisera någon annan när ni inte städat framför egen dörr först.

Basta

Jag håller med. Det är riktigt skitnödigt gjort av MFF. Big John skiter jag i, det är AIKs skit att ta hand om.
Citera
2022-09-04, 16:52
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Jag är inte riktigt helt på det klara med varför Kalmar bytte arena. Fredriksskans är förvisso en gammal arena men den används fortfarande av IFK Kalmar och till friidrottstävlingar enligt Wiki. GFA är lite nyare såklart men nog tycker man dom borde byggt den lite mer centralt .
Vilken tomt skulle de byggt på?
Citera
2022-09-04, 16:58
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Har vi mer info om Peddo IFs gamla spelare Amoo och hans påstådda bravader med barn?
Citera
2022-09-04, 17:02
Medlem
Vilket oerhört surt poängtapp från Häcken. Hade varit en enorm boost för dem med ännu ett sent avgörande istället klarar de inte av att se ut matchen. Även efter Degerfors 2-2 kvittering har Häcken två superlägen att göra 3-2 i sista sekunderna..

Jag har blivit otroligt imponerad av dem, Högmo är årets tränare den förvandlingen är något av det sjukaste jag sett på Allsvensk nivå. De spelar den bästa kollektiva offensiva fotbollen i serien utan tvekan, jämför dem med Billborn-Bajen eller Marti-Bajen så tycker jag att Häcken är mycket mer underhållande. Mindre kontroll men mer kreativitet

De är på riktigt och jag backar dem att vara med och slåss ända in i det sista, men fy fan vilken tung smäll idag. Trots Europaspel och tufft schema så har jag ändå en känsla av att Djurgården är starkare mentalt och vinner dessa typer av matcher. Bajen har inte mentaliteten för att vinna, det står mellan Djurgården och Häcken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in