2022-01-13, 18:00
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Har inte gjort nåt aktivt val. E-hälsomyndigheten, Försäkringskassan m fl... Hur ofta får man brev därifrån? Och Unilabs? Skulle jag fått frågan att jag vill ha post till Kivra istället för hem? ... Hum... låter som en toppenidé och sagt ja överallt? Nä.

Det har du visst. Du har skaffat en e-brevlåda hos Kivra.

Blev du förbannad när du fick post hem i brevlådan när du hade skruvat upp den också?
Citera
2022-01-13, 18:06
Medlem
Det kommer ju ett mejl när man har ny post i Kivra, får inte du det?
Citera
2022-01-13, 18:31
Medlem
whoisducks avatar
Tvärtom, bort med min jävla brevlåda. Får bara reklam i den. Bättre med Kivra, får viktiga saker snabbare då, plus att minskar onödigt arbete för brevbärare plus papper.
Citera
2022-01-13, 18:32
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Mindre papper används när det sköts elektroniskt istället för att behöva skicka ett papper.

Skitbra tycker jag!
Mindre papper? Hur små då?
Citera
2022-01-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Jag har bara statliga Min Myndighetspost. Har inte sett någon anledning till att skaffa Kivra.

Samma här.
Citera
2022-01-13, 18:52
Medlem
Deagle66s avatar
Jag hade Kivra ett tag.
Nu är det avstängt sedan 2 år och kommer aldrig skaffa liknande igen.
Citera
2022-01-13, 19:19
Medlem
Mr1931s avatar
Funny story, har alltid undrat över namnet Kivra och blev så jävla lycklig när jag på fyllan insåg att det är Arkiv baklänges. Mindre imponerad med mig själv när jag nyktrade till. Nu lutar jag åt att upphovsmannen kommer från Arvika.

Blev som TS vansinnig när jag av en slump för några år sedan hittade en faktura i detta helvete till digitalt påfund. Ren tur att jag såg skiten. Borde vara förbjudet att skicka e-fakturor någon annan stans än till banken.
Citera
2022-01-13, 19:29
Medlem
YP4XQs avatar
Jag har sagt upp mitt Kivra och får nu all post antingen via brev eller e-faktura.

Skälet var att de ger ut information om mig till tredje part men vägrade/ville inte förklara vilka, varför och vad.

Jävla spioneri på min post, dra åt helvete.
Citera
2022-01-13, 19:42
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Har sökt tråd. Fick mail från Kivra, fått mail från Kivra förr men bara raderat det från flödet. Nu syntes i första raden att Unilabs har skickat ett brev och för några veckor sen blev jag remitterad till röntgen. Ok, är det såhär man kallas numera? Loggade in med bank-id och läser att jag har 16 olästa meddelanden och en förfallen faktura!

Inte ett papper i riktiga brevlådan. Ingen e-faktura. Vad i helvete är det här? Och varför behövs den här jävla tjänsten? Skulle jag behöva fler brevlådor? - Kivra har ett brev från PostNord till dig!

Har aldrig missat en faktura men har alltså missat en hel jävla brevlåda! Blir tokig på onödiga funktioner. 1 nytt problem, 3 ställen att ringa. Vill inte betala en spänn i försening och vill inte lägga en minut till på saken. Tips?
Jag hade en liknande diskussion med några kollegor för ett tag sedan. Det anmärkningsvärda var att alla trodde att det var någon slags statlig tjänst. De hade inte förstått att det var ett privat företag som nu skär emellan på alla myndigheters utskick.
Citera
2022-01-13, 20:01
Medlem
Gubbens avatar
Kivra är bra för Samhallare o dyl.
Citera
2022-01-13, 20:25
Medlem
Klarar man inte att hantera inkommande post i Kivra så kanske man skall ansöka om en god man.
Citera
2022-01-13, 20:57
Medlem
Kivra är totalt värdelöst, det är upplagt för att man SKA missa fakturor och sedan tvingas betala hutlösa påminnelseavgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in