2022-01-13, 21:14
Medlem
Ni alla låter som ett gäng efterblivna pensionärer. Kan ni inte be era barnbarn på 4år gamla att hjälpa er starta notiser så ni vet när fakturorna kommer istället för att sitta och trigga varandra i er aspergerklubb.

Frågan är hur ni ens klarade av att skapa er ett konto på fb
Citera
2022-01-13, 21:42
Medlem
Välj inte kivra utan ta min myndighetspost. På kivra gnuggar långnäsorna händerna ☹️
Citera
2022-01-13, 21:45
Medlem
Mindre papper...
Citera
2022-01-13, 21:59
Medlem
FredrikSahlins avatar
Tjenare tjenare, tråkigt att du har problem med appen.
Jag personligen är ett fan av appen.

Kivra app - "Mer/..." > Inställningar > Avsändare > Brev
Kivra hemsida - Inställningar > Brev

Glömde berätta för dig att du även kan stänga av tjänsten helt och hållet.
Senast redigerad av FredrikSahlin 2022-01-13 kl. 22:03.
Citera
2022-01-13, 22:00
Medlem
FredrikSahlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Ni alla låter som ett gäng efterblivna pensionärer. Kan ni inte be era barnbarn på 4år gamla att hjälpa er starta notiser så ni vet när fakturorna kommer istället för att sitta och trigga varandra i er aspergerklubb.

Frågan är hur ni ens klarade av att skapa er ett konto på fb

Testa att vara lite ödmjuk.
Citera
2022-01-13, 22:03
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför har du skaffat det då från första början då? Det krävs ett aktivt val för att du ska få din mejl dit från de som är anslutna.

Fick ett mail att någon tagit en kreditupplysning på mig och att jag kunde kolla det på Kivra.
Klickade in där och nu får jag en jävla massa skit från alla möjliga företag och myndigheter på Kivra.

Håller med TS att det är ett jävla otyg.
Citera
2022-01-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Kivra är totalt värdelöst, det är upplagt för att man SKA missa fakturor och sedan tvingas betala hutlösa påminnelseavgifter.

Ja Kivrä är Djävulens Verktyg som en del kallar det.

Trösta er med att dom gått nästan 70 miljoner back de senaste tre åren
Citera
2022-01-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Kivra är totalt värdelöst, det är upplagt för att man SKA missa fakturor och sedan tvingas betala hutlösa påminnelseavgifter.
+ 1 på detta.
Dessutom är det ett jävla sattyg å komma ifrån. Det är ju inte som att de återställs på alla ställen samma dag man anmäler att man vill avsluta sitt kivrakonto
Citera
2022-01-13, 22:54
Medlem
Frixys avatar
Ja, fy fan. HATAR Kivra!!! Var föst när det kom brev med vanlig post med delgivning ifrån Kronofogden som jag fattade att det ens kunde komma fakturor dit. Trodde bara det var deklarationer och sånt.
Citera
2022-01-13, 23:17
Medlem
Hatar också kivra, och andra såna tjänster. Frågan jag ställer mig är: Varför har inte vanliga posten lanserat en digital brevlåda?
För mig känns det väldigt osäkert att lägga min privata post i händerna på en uppstickare som kivra
Citera
2022-01-13, 23:57
Medlem
Tropicalss avatar
Du är en sån som tycker kontanter är överlägset digitala lösningar också va?
Citera
2022-01-18, 17:43
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanttomen
Exakt det du gjort ! hur jävla svårt skall det vara att fatta . Du ville väl ha några kronor i skatteåterbäring lite tidigare som de flesta andra som inte begriper vad det gjort!..

Nej, det är oftast lite restskatt som gäller här.
Har förstått att jag vid någon kontakt har tackat ja till att få "nästa kallelse/nästa avisering/nästa årsredovisning" men inte att jag därmed tackat ja till en digital brevlåda för de myndigheter som anslutit sig och ansluter sig efter mitt - Ja.
Den verkliga person som ställde mig frågan gjorde därför inte sitt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Om du skaffar kivra så är utgångsläget att samtliga som kan skicka elektroniskt då skickar dit. ..
Precis och det är det jag inte förstått. Jag tänker att jag kan ha tackat ja till nästa kallelse till Unilabs via tjänsten och vips skickar övriga myndigheter också sin post till den brevlåda jag inte förstod att jag hade.

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
... De hade inte förstått att det var ett privat företag som nu skär emellan på alla myndigheters utskick.

Exaktamente, som en pickolo mellan PostNord och den fysiska brevlådan eller en bugg i mailen. Helt meningslös tjänst där flera privata företag gjort sig affärer. Och de som tillfrågar en om man vill ha sin post dit skall förstås veta vad i helvete de frågar en annan om.
Har avslutat tjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in