• 1
  • 2
2022-01-13, 17:03
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Har sökt tråd. Fick mail från Kivra, fått mail från Kivra förr men bara raderat det från flödet. Nu syntes i första raden att Unilabs har skickat ett brev och för några veckor sen blev jag remitterad till röntgen. Ok, är det såhär man kallas numera? Loggade in med bank-id och läser att jag har 16 olästa meddelanden och en förfallen faktura!

Inte ett papper i riktiga brevlådan. Ingen e-faktura. Vad i helvete är det här? Och varför behövs den här jävla tjänsten? Skulle jag behöva fler brevlådor? - Kivra har ett brev från PostNord till dig!

Har aldrig missat en faktura men har alltså missat en hel jävla brevlåda! Blir tokig på onödiga funktioner. 1 nytt problem, 3 ställen att ringa. Vill inte betala en spänn i försening och vill inte lägga en minut till på saken. Tips?
Senast redigerad av Oucho.Sparks 2022-01-13 kl. 17:09.
Citera
2022-01-13, 17:08
Medlem
RingInteSnutens avatar
Mindre papper används när det sköts elektroniskt istället för att behöva skicka ett papper.

Citat:
Ursprungligen postat av Kivra
In Kivra you will automatically receive letters, invoices and receipts from affiliated companies and authorities. Safe, flexible and good for the environment.

Skitbra tycker jag!
Citera
2022-01-13, 17:11
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Mindre papper används när det sköts elektroniskt istället för att behöva skicka ett papper.

Skitbra tycker jag!

Vill inte hugga ner träd men fakturor är mindre bra.
Citera
2022-01-13, 17:11
Avstängd
Varför har du skaffat det då från första början då? Det krävs ett aktivt val för att du ska få din mejl dit från de som är anslutna.
Citera
2022-01-13, 17:14
Medlem
Jag har bara statliga Min Myndighetspost. Har inte sett någon anledning till att skaffa Kivra.
Citera
2022-01-13, 17:18
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför har du skaffat det då från första början då? Det krävs ett aktivt val för att du ska få din mejl dit från de som är anslutna.

Har inte gjort nåt aktivt val. E-hälsomyndigheten, Försäkringskassan m fl... Hur ofta får man brev därifrån? Och Unilabs? Skulle jag fått frågan att jag vill ha post till Kivra istället för hem? ... Hum... låter som en toppenidé och sagt ja överallt? Nä.
Citera
2022-01-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Har inte gjort nåt aktivt val. E-hälsomyndigheten, Försäkringskassan m fl... Hur ofta får man brev därifrån? Och Unilabs? Skulle jag fått frågan att jag vill ha post till Kivra istället för hem? ... Hum... låter som en toppenidé och sagt ja överallt? Nä.

Exakt det du gjort ! hur jävla svårt skall det vara att fatta . Du ville väl ha några kronor i skatteåterbäring lite tidigare som de flesta andra som inte begriper vad det gjort!

Avanmäl om du inte kan hantera de tjänster du beställer och väx upp!
Citera
2022-01-13, 17:25
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Om du skaffar kivra så är utgångsläget att samtliga som kan skicka elektroniskt då skickar dit. Logga in och ställ in avisering i app och/eller mail så plinkar det till när du har ny post.

Vill du ha en specifik avsändares på papper så loggar du in i appen och ändrar. Jag tycker det fungerar förbaskat smidigt.

Du måste ha gjort ett aktivt val när du skaffade tjänsten.
Citera
2022-01-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ett konto hos Kivra får man inte per automatik, förslagsvis så har du väl skapat ett konto för att få ut skatteåtebäringen i April
Citera
2022-01-13, 17:34
Medlem
grungewhores avatar
Ja, Kivra är ett sånt jävla fittpåfund, blir vansinnig på sånt jävla skit.
Citera
2022-01-13, 17:45
Medlem
Själv missat faktura osv. Tack vare Kivra kommer aldrig mer ha skiten ever.
Citera
2022-01-13, 17:58
Medlem
avrogados avatar
Man undrar ibland varför det måste till en onödig mellanhand för att få saker och ting att fungera...

BTW, Kivra är inte gratis från sändaränden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in