• 4
  • 5
2025-04-07, 17:17
Medlem
upplaenningens avatar
Jag har Min myndighetspost. Resten får gärna dumpa ner i den fysiska brevlådan hemma eller på mailen.
Citera
2025-04-07, 19:28
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Klarar man inte att hantera inkommande post i Kivra så kanske man skall ansöka om en god man.

Eller kanske skaffa någon form av medicinering...
Det är väl samma personer som klagar nu som klagade när man skulle börja betala räkningar i internetbank istället för att kunna fortsätta posta dom varje månad i ett kuvert eller betala dom över disk på Postkontoret eller bankkontoret.
Åkte man på långsemester eller var i sommarstugan hela sommaren fick man se till att någon släkting tömde brevlådan och tog hand om räkningarna.
Eller när man skulle deklarera för då i helvete gällde det att man höll sig hemma och letade upp alla gamla pappersräkningar och annat för att kunna genomföra sin deklaration i tid.

Idag har man allt online och det kvittar om man är hemma eller befinner sig på andra sidan jordklotet... om det är bättre är upp till var och en att avgöra.
Citera
2025-04-07, 20:05
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon42
Är det alltså så att man inte längre får fysiska brev om man har Kivra? Vart tvungen att skaffa p.ga jobbet. Trodde det var självklart att man skulle få både fysiskt och digitalt. Går det på något sätt att behålla den digitala och samtidigt få brev?

Fan vad less jag blir.
Jag var också "tvungen" att fixa Kivra pga jobbet och för att deklarera snabbare. Jag lät bli, så när snacket börjar gå om skatteåterbäring måste jag istället logga in hos Skratteverket för att se vad som händer. Samma princip med lönespecar när det gäller jobbet. Vanliga standardräkningar trillas in i internetbanken som vanligt och handlar jag något på nätet så kommer eventuell faktura som epost. Min IRL-brevlåda får huvudsakligen några få reklamkataloger kopplade till saker som köpts på nätet. Mina senaste fortkörningsböter hamnade också där.
Jag ser ingen anledning till att bli kund hos ännu ett företag bara för att kunna få post, särskilt inte när tjänsten verkar vara "gratis", jag antar att de tänker tjäna pengar på att veta vem jag köper el och annat av.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in