2023-04-23, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja jag reagerade också på det, typ samma klädsel som förra året samt tråkigt och tantigt. Inte så festligt eller glamouröst alls. Men värre var nog Frida L, hon ser ut som en burk/stoppad korv.

Menar du Fridas look från i år eller på bilden med Sofia från 2022?
https://image.elle.se/jimmy-guo-frid...384&height=577

För jag kan hålla med om att looken från 2022 dels varken var så spännande och Frida såg lite stel ut. Årets klänning var bättre, även om det inte var min smak. Glad att hon iaf inte gjorde Angelina Jolie-posen med den höga slitsen 😅 Såg hennes stories och jäklar vad fresh faced hon ser ut, hon lyckas ofta få till en avundsvärt rosig look.

Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Tycker också att det är vackert med bara skuldror men ofta svårt med BH, vilket väl de flesta kvinnor använder oavsett bröststorlek. (Vill personligen alltså inte att BH-banden ska synas.)
Undrar också om man kan simma i baddräkten? Tyckte den var väldigt fin annars men känns inte som man kan använda armarna…

Håller med både om att jag inte vill ha synliga BH-band och att att baddräkten ser mer ut att funka i solstolen där enda rörelsen är att lyfta drinken till läpparna 😅

Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Jaja, jag kommer iaf att prova den blåblommiga klänningen samt den vita i broderie anglaise. Och åh, ja! Kavajen! Den var fin!

Slog mig sen att den helblå klänningen kändes lite inspirerad av den blå (Bahnsen?) klänningen Elsa bl a burit när hon var med i Mästerkocken

https://www.gp.se/image/policy:1.75719194:1656330943/fKiPv1l2W73t3rWqNQgjaaYV3ok.jpg?f=Tall&w=960&$p$f$ w=f7fc61a

https://www.lindex.com/se/p/8552329-...6A336B5008A812
Citera
2023-04-29, 18:50
Medlem
Senaste inlägget om hennes praktik och att hon blivit avtackad med en blomma från personalen på boendet är en klockren lögn! Herregud. Om man har lite insikt i hur denna typ av arbetsplatser funderar (som jag har litegrann) vet man att det aldrig någonsin skulle hända att personal på arbetsplatsen tackar av sina studenter som varit där ett par veckor. Inte ens sommarvikarier blir avtackade. Mer rimligt att studenten tackar genom att ställa fram lite kakor och möjligen ger sin handledare en liten present.

Äldreboenden har fullt med studenter och elever av olika slag hela tiden och brukar inte bli överdrivet imponerade av dem, tyvärr snarare tvärt om. Att undersköterskor på ett boende skulle ge nån random sjuksköterskestudent en blomma finns inte haha! De orkar inte ens hålla koll på vilka alla studenter är. Studenter brukar snarare mötas av en del skepsis, hur trevliga och duktiga de än är. Finns såklart en promilles chans att Sofia är ett undantag men det låter som en klockren lögn. Att hon inte inser det själv när hon varit i den miljön ett tag. Obs! Menar inte att kritisera äldreboenden och dess personal, vill bara förklarar hur det ser ut. Brukar vara så i all typ av offentlig verksamhet oavsett om det är vård eller något annat. Studenter avtackas inte.
Senast redigerad av Galenkattkvinna 2023-04-29 kl. 18:53.
Citera
2023-05-03, 09:35
Medlem
Citat:
Senaste inlägget om hennes praktik och att hon blivit avtackad med en blomma från personalen på boendet är en klockren lögn! Herregud. Om man har lite insikt i hur denna typ av arbetsplatser funderar (som jag har litegrann) vet man att det aldrig någonsin skulle hända att personal på arbetsplatsen tackar av sina studenter som varit där ett par veckor. Inte ens sommarvikarier blir avtackade. Mer rimligt att studenten tackar genom att ställa fram lite kakor och möjligen ger sin handledare en liten present.

Känns inte så typiskt för Sofia att ljuga så fräckt. Kan det inte vara så att hon gjort ett väldigt proffsigt intryck eftersom hon dels verkar vara något av en prestationsprinsessa som dessutom gärna vill bli omtyckt. Kanske har hon varit flitig med att ta med fika att bjuda på, med tanke på sin bakgrund som kokboksförfattare/matbloggare, och kombinationen av detta gjort att de känt att hon ska få något tillbaka?
Citera
2023-05-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Känns inte så typiskt för Sofia att ljuga så fräckt. Kan det inte vara så att hon gjort ett väldigt proffsigt intryck eftersom hon dels verkar vara något av en prestationsprinsessa som dessutom gärna vill bli omtyckt. Kanske har hon varit flitig med att ta med fika att bjuda på, med tanke på sin bakgrund som kokboksförfattare/matbloggare, och kombinationen av detta gjort att de känt att hon ska få något tillbaka?

Jag tror exakt samma. Jobbar också inom vården och håller med om att studenter inte brukar tackas av (aldrig hänt mig eller på arbetsplats där jag varit). Men jag tror inte att Sofia skulle ljuga om en sådan sak. Kanske har man på arbetsplatsen tyckt att det varit lite speciellt att ta emot henne som ändå är en officiell person? Hon kan ju inte vara helt okänd för hela personalstyrkan. Sen tror jag också att hon verkligen gått all in och tex lärt sig vad alla heter, vem som är allergisk mot vad, säkert också smörat en del
Citera
2023-05-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag tror exakt samma. Jobbar också inom vården och håller med om att studenter inte brukar tackas av (aldrig hänt mig eller på arbetsplats där jag varit). Men jag tror inte att Sofia skulle ljuga om en sådan sak. Kanske har man på arbetsplatsen tyckt att det varit lite speciellt att ta emot henne som ändå är en officiell person? Hon kan ju inte vara helt okänd för hela personalstyrkan. Sen tror jag också att hon verkligen gått all in och tex lärt sig vad alla heter, vem som är allergisk mot vad, säkert också smörat en del

Ja det är möjligt, känns lite väl magstarkt att ljuga om en sådan sak. Samtidig har man ju hört att hon skulle vara mytoman.
Dock är jag tveksam till om så många verkligen vet vem hon är? Troligtvis är det en hel del som inte vet, speciellt personer 50+ eller under 25. Hon kanske håller låg profil om vad hon gjort innan eller i alla fall svarar lite svävande. Att hon smörar och är rejält inställsam tror jag också hahahah
Citera
2023-05-03, 17:32
Medlem
Jobbat 10 år som ssk på ett ganska stort sjukhus. Detta har aldrig hänt. Aldrig hört talas om det heller faktiskt. Däremot bjuder ju studenter ofta på fika i slutet av deras praktik.

Till något annat: Dagens storie, varför pratar hon aldrig om hennes botox i pannan som skönhetstips!😄 rör ju inte en muskel!
Citera
2023-05-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ja det är möjligt, känns lite väl magstarkt att ljuga om en sådan sak. Samtidig har man ju hört att hon skulle vara mytoman.
Dock är jag tveksam till om så många verkligen vet vem hon är? Troligtvis är det en hel del som inte vet, speciellt personer 50+ eller under 25. Hon kanske håller låg profil om vad hon gjort innan eller i alla fall svarar lite svävande. Att hon smörar och är rejält inställsam tror jag också hahahah

Haha är det sant att det går rykten om att hon är mytoman? Hon har själv berättat i podden Allt som är att hon ofta drog vita lögner när hon var liten och att hon fortfarande nu kan få impulsen att ljuga men (oftast) inte gör det.
Citera
2023-05-05, 10:53
Medlem
De copypastear verkligen varandra Billgren & Wood. Nu gör även Sofia reklam för korvbröd som Elsa gjorde för några dagar sen. Alla kan ju gissa att de knappast äter sånt så föga trovärdigt. Jag tänker bara : tjäna pengar, när jag ser reklamen. Lite urskillning av vad de gör för samarbeten kan man väl vänta sig.
Citera
2023-05-07, 08:33
Medlem
Citat:
Haha är det sant att det går rykten om att hon är mytoman? Hon har själv berättat i podden Allt som är att hon ofta drog vita lögner när hon var liten och att hon fortfarande nu kan få impulsen att ljuga men (oftast) inte gör det.

Hörde det avsnittet strax efter jag skrivit ett försvarsinlägg när hon trodde hon ljugit om att hon blivit avtackad med en blomma från sin praktik. Så vem vet? 😅

Nej, jag tror nog ändå att blomman var på riktigt.

Däremot var det i ett annat avsnitt av Allt som är som de pratade om att de fått tips på hur podden kan bli populär, där ett av tipsen var typ "det är bra om någon börjar gråta". De skrattade åt det, men jag tycker alltid det låter överdrivet när Frida Lund blir emotionell. Mkt torrt snyftande och i senaste avsnittet sa hon typ "uh-hu-hu" när hon blev ledsen. Tror det var hon som proklamerade att hon trodde att hon skulle kunna bli en bra skådespelare, men jag är tveksam 😅
Citera
2023-05-19, 10:19
Medlem
Alltså veckans avsnitt så pinsamt. Sofia ska visa sig kunnig och benämner kroppen med olika latinska namn som såklart de andra två inte vet vad det betyder. Det pinsamma är dock att hon uttalar Symfys helt fel, hon säger typ sUmfus och inte SymfYs och dumförklarar de andra för att de inte vet vad det betyder. Så otroligt mycket pluggis som går T1 och egentligen inte kan något men tror att den kan allt.

Också, otroligt underligt utlägg av FL där hon beskriver en regelrätt hetsätning med efterföljande kräkning. Jag tror inte alls på att hon bara spydde för det gör man ju inte fast man ätit asmycket, tror absolut att det var provocerat. Fallit tillbaka i ätstörning?, tänker att de där tjejerna drar ned varandra..
Citera
2023-05-20, 12:01
Medlem
Citat:
Alltså veckans avsnitt så pinsamt. Sofia ska visa sig kunnig och benämner kroppen med olika latinska namn som såklart de andra två inte vet vad det betyder. Det pinsamma är dock att hon uttalar Symfys helt fel, hon säger typ sUmfus och inte SymfYs och dumförklarar de andra för att de inte vet vad det betyder. Så otroligt mycket pluggis som går T1 och egentligen inte kan något men tror att den kan allt.

Haha, reagerade också på det, och tyckte det var så skönt att Therese sekunden efter sa att Sofias nya grej är att namedroppa latinska termer så att alla vet att hon läser anatomi 😁 De få inlägg hon skriver på bloggen är likadana. Antingen förkortningar för studieupplägg eller latinska termer 😅
Citera
2023-05-20, 13:57
Medlem
Hon skriver om «abs challenge» och blir smalare och smalare. Hon pluggar och äter salladar och visar upp sina smala lår. Tar på sig gamla plagg från när hon va smal senast och nämner det liksom casually. Värkar som lite ohälsosam, hetsig stämning bland Ellebloggarna (Elsa, Johanna, dels FL).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in