2022-09-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Alltså hennes politik snack! Hon är ju en så kallad champagnevänstef utan att fatta att det är ett skällsord!
”gör dessutom de avdrag jag har rätt till i mitt företag” antagligen Celine väskan för 23 tkr.
”ringer Kry när jag inte får plats i telefonkön på vårdcentralen som är full kl 07:03” absolut - du vet bara att det är företag som tar ut vinst på våra skattepengar?
” Jag bidrar inte själv på exakt alla sätt som är möjliga för att förbättra klimatet och minska mina egna avtryck ” ja jo - du massproducerar kläder för Lindex stup i kvarten som är så gräsliga att de säljs på rea sen!
Man fattar varför man inte kan rösta på V när det är sådan här sjuk människor som gör det! Godhetsflaggande influensers🥂🍾

Precis så. Jag är på riktigt förundrad över de här personerna som vill signalera godhet men som inte alls lever som de lär. Det kan vara såväl vänsterröstare som de som röstar på exvis C på grund av deras starka avståndstagande till SD. De senare bor inte sällan i vita segregerade bostadsområden.

I Sofias fall koketterar hon dessutom som svar till en kommentar med att hon minsann inte känner några som röstar på SD: "SD har jag inga direkta vänner som är men ja, till och med det finns i nån slags yttre periferi tror jag även om jag inte vet säkert." Så mycket för hennes "öppenhet" att prata politik utan att döma andras åsikter (det var så jag välvilligt tolkade det hon ville säga med inlägget).

Och nej, jag röstar inte själv på SD men jag är trött på alla hycklare till höger och vänster.

Dessutom, i inlägget efter att hon har deklarerat att hon röstar V och Mp gör hon reklam för Dyson: https://www.leighday.co.uk/latest-up...ysian-factory/
Citera
2022-09-06, 23:12
Medlem
Försökte kolla på filmerna när hon använder airwrapen då jag är lite nyfiken på den trots att den tröskats till förbannelse i flödet. Men alltså jag bli tokig på denna människas besatthet av sin överläpp! Har ni tänkt på det? Kunde typ inte kolla klart, fattar att det inte är sunt men ändå 😂 Så fort det kommer fram en kamera ska överläppen liksom FRAM och UT! Underläppen ska sugas in och det ska PLUTAS! Så onaturligt. Hon verkar vilja vara sexig lolita liksom men ändå så oskyldig och skööön - tycker bara det är så otroligt cringe.
Citera
2022-09-07, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Alltså hennes politik snack! Hon är ju en så kallad champagnevänstef utan att fatta att det är ett skällsord!
”gör dessutom de avdrag jag har rätt till i mitt företag” antagligen Celine väskan för 23 tkr.
”ringer Kry när jag inte får plats i telefonkön på vårdcentralen som är full kl 07:03” absolut - du vet bara att det är företag som tar ut vinst på våra skattepengar?
” Jag bidrar inte själv på exakt alla sätt som är möjliga för att förbättra klimatet och minska mina egna avtryck ” ja jo - du massproducerar kläder för Lindex stup i kvarten som är så gräsliga att de säljs på rea sen!
Man fattar varför man inte kan rösta på V när det är sådan här sjuk människor som gör det! Godhetsflaggande influensers🥂🍾

Fast... eh va? Poängen med inlägget är ju att lista saker hon gör fel, och att hon är medveten om det men röstar V ändå. Du känns som en såndär person som sitter och räknar ut priset på kvinnliga politikers handväskor för att bevisa att de inte lever som de lär. Hennes poäng är ju att trots att hon gör dessa saker som hon vet är ideologiskt fel utifrån henne själv så kommer hon ändå rösta V av ideologiska skäl. Kul att du tror att du behöver förklara varför Kry är dåligt när hennes inlägg handlar om saker hon gör som är dåliga. Låtsas du missförstå henne eller förstod du inte hennes inlägg alls?
Citera
2022-09-07, 08:32
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Försökte kolla på filmerna när hon använder airwrapen då jag är lite nyfiken på den trots att den tröskats till förbannelse i flödet. Men alltså jag bli tokig på denna människas besatthet av sin överläpp! Har ni tänkt på det? Kunde typ inte kolla klart, fattar att det inte är sunt men ändå 😂 Så fort det kommer fram en kamera ska överläppen liksom FRAM och UT! Underläppen ska sugas in och det ska PLUTAS! Så onaturligt. Hon verkar vilja vara sexig lolita liksom men ändå så oskyldig och skööön -
tycker bara det är så otroligt cringe.
Ja, håller med. Jag tycker att Sofia är väldigt, väldigt snygg, kommer ofta på mig själv att önska att jag såg ut som hon. Men de storiesarna kunde jag inte titta på, det var som du säger cringe - hon hade mot sin egen spegelbild blicken man ger någon man både är heltänd och förälskad i sekunden innan man sliter av hen kläderna.
(Ja, klart man ska få uppskatta sitt utseende, och hon ÄR ju väldigt snygg, men hennes blick och minspel där var outhärdligt…)
…eller så är det bara jag som är fånig och läser in saker som inte finns. 🙄 Hon kanske bara var extra glad och pigg.
Senast redigerad av cleovarnamnet 2022-09-07 kl. 08:42.
Citera
2022-09-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Fast... eh va? Poängen med inlägget är ju att lista saker hon gör fel, och att hon är medveten om det men röstar V ändå. Du känns som en såndär person som sitter och räknar ut priset på kvinnliga politikers handväskor för att bevisa att de inte lever som de lär. Hennes poäng är ju att trots att hon gör dessa saker som hon vet är ideologiskt fel utifrån henne själv så kommer hon ändå rösta V av ideologiska skäl. Kul att du tror att du behöver förklara varför Kry är dåligt när hennes inlägg handlar om saker hon gör som är dåliga. Låtsas du missförstå henne eller förstod du inte hennes inlägg alls?
Ja hon radade upp en lång lista där. För att få sympatier? Det är godhetsflagga! Vad är poängen i samhället om man inte inte försöker leva lite mer som man bör då? Varför ringa Kry? Varför massproducera fula kläder??! Alla har väl för tusan något ansvar? Det är liksom inte bara politiker som styr allt! Hon kan sluta vara influenser och utbilda sig till barnmorska, det tycker jag är mer vettigt än att göra reklam för dyra hårfönar, miljöpartist som hon också är!
Citera
2022-09-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Oväntat att det dök upp ett samarbete med Dyson efter att hon och alla andra i Köpenhamn nämnt 3000 ggr att hon använt airwrapen under resan.

Det slår aldrig fel, till och med Elsa nämnde den i sina stories.
Citera
2022-09-07, 21:58
Medlem
dracculas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Försökte kolla på filmerna när hon använder airwrapen då jag är lite nyfiken på den trots att den tröskats till förbannelse i flödet. Men alltså jag bli tokig på denna människas besatthet av sin överläpp! Har ni tänkt på det? Kunde typ inte kolla klart, fattar att det inte är sunt men ändå 😂 Så fort det kommer fram en kamera ska överläppen liksom FRAM och UT! Underläppen ska sugas in och det ska PLUTAS! Så onaturligt. Hon verkar vilja vara sexig lolita liksom men ändå så oskyldig och skööön - tycker bara det är så otroligt cringe.

Håller med! Hon grejar jämt så mycket med både tungan och överläppen att jag inte kan fokusera på nåt annat. Har aldrig träffat nån vanlig människa som håller på så. Kolla den här tex, på ett av de sista slowmo-klippen där hon jobbar stenhårt med både tunga och överläpp: https://sofiawood.elle.se/beauty/hela-min-sminkrutin/
Citera
2022-09-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Håller med! Hon grejar jämt så mycket med både tungan och överläppen att jag inte kan fokusera på nåt annat. Har aldrig träffat nån vanlig människa som håller på så. Kolla den här tex, på ett av de sista slowmo-klippen där hon jobbar stenhårt med både tunga och överläpp: https://sofiawood.elle.se/beauty/hela-min-sminkrutin/

Ja, ser både konstigt och lite äckligt ut haha.. eller så är jag känslig Men hon håller även på mycket med händerna på liknande sätt, liksom SMEKTE en kaka hon bakat en gång.... känns enormt fixerad vid sitt utseende, eller vad andra kan tänkas tycka om det i alla fall.
Citera
2022-09-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula

Hahaha otroligt! Hon kommenterar det ju dock själv i texten, disclaimer för spegelmin, men ja den där överläppen får verkligen kötta alltså. Tungan med, upp och ut! Snart 40 eller snart 15?
Citera
2022-09-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ja, ser både konstigt och lite äckligt ut haha.. eller så är jag känslig Men hon håller även på mycket med händerna på liknande sätt, liksom SMEKTE en kaka hon bakat en gång.... känns enormt fixerad vid sitt utseende, eller vad andra kan tänkas tycka om det i alla fall.

Haha ja gud eller som en manlig kollega som fått hennes kokbok i julklapp av sin fru (!) sa typ att ”hon står i ngn halvt genomskinlig klänning, slickar sig om fingrarna och ÄLSKAR med maten”.
Citera
2022-09-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanny06
Precis så. Jag är på riktigt förundrad över de här personerna som vill signalera godhet men som inte alls lever som de lär. Det kan vara såväl vänsterröstare som de som röstar på exvis C på grund av deras starka avståndstagande till SD. De senare bor inte sällan i vita segregerade bostadsområden.

I Sofias fall koketterar hon dessutom som svar till en kommentar med att hon minsann inte känner några som röstar på SD: "SD har jag inga direkta vänner som är men ja, till och med det finns i nån slags yttre periferi tror jag även om jag inte vet säkert." Så mycket för hennes "öppenhet" att prata politik utan att döma andras åsikter (det var så jag välvilligt tolkade det hon ville säga med inlägget).

Och nej, jag röstar inte själv på SD men jag är trött på alla hycklare till höger och vänster.

Dessutom, i inlägget efter att hon har deklarerat att hon röstar V och Mp gör hon reklam för Dyson: https://www.leighday.co.uk/latest-up...ysian-factory/

Sofia med flera är ett typexempel på överbetald champangevänster som lever ut revolutionsromantik. Hon borde läsa sig in på vänsterpartiets historia innan hon lägger sin röst på söndag.
Citera
2022-09-09, 15:51
Medlem
Citat:

Missade Dyson-videon, så kan inte säga något om den, men plus ett på att jag noterat att hon håller på mkt med händerna 😅 Tror hon själv lyft att hon fått kritik för det nån gång. Ofta är ju diamantringarna på, så har gissat att hon vill visa upp dom, såklart 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in