2022-01-08, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Varför gör det så ont i dig som är så hård att folk lever sina liv som de själva vill? Fokusera du på din plankstek istället. Att lära av sina egna misstag och ta konsekvenserna av sina egna beslut är något av den bästa lärdom en person kan få..

Nej, det är de facto bland de sämre saker man kan göra. Endast en dåre lär sig av sina egna misstag, en vis man lär sig av andras misstag, för att citera Otto von Bismarcks visdomsord.
Citera
2022-01-08, 02:36
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Klart man kan göra saker bara för att de är urballade och konstiga men om du vill få ut något av det du gör, kan du skippa salvian. Det är inte en sån drog.

Jag rekommenderade salvia för jag tycker det är en helt fantastiskt konstig upplevelse, men jag är en av få som uppskattar den. Gör man det med lugn inställning och set and setting är det amazing. Gör man salvia med typ riktiga psychon runt sig och folk som inte fattar ett skit eller inte själva vet vad salvia är ja då går det rätt åt helvete (varit med om det). haha

Salvia Divinorum blad ska egentligen tuggas. Hamilton fattar.

https://youtu.be/PGuCp89dQ90
Senast redigerad av Symptm 2022-01-08 kl. 02:39.
Citera
2022-01-08, 02:46
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Jag rekommenderade salvia för jag tycker det är en helt fantastiskt konstig upplevelse, men jag är en av få som uppskattar den. Gör man det med lugn inställning och set and setting är det amazing. Gör man salvia med typ riktiga psychon runt sig och folk som inte fattar ett skit eller inte själva vet vad salvia är ja då går det rätt åt helvete (varit med om det). haha

Salvia Divinorum blad ska egentligen tuggas. Hamilton fattar.

https://youtu.be/PGuCp89dQ90

Jag respekterar att människor kan ha helt olika uppfattningar men IMO 1) set & setting spelar ingen roll på salvia, det kommer bli som det blir ändå, riktigt skevt i några minuter och 2) att tugga blad kan inte ge någon effekt, man bör använda en svetständare (om det inte var ett skämt, orkade inte klicka nu)

Sorry för att vi kidnappade tråden att handla om salvia nu istället 😂
Citera
2022-01-08, 02:49
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Jag respekterar att människor kan ha helt olika uppfattningar men IMO 1) set & setting spelar ingen roll på salvia, det kommer bli som det blir ändå, riktigt skevt i några minuter och 2) att tugga blad kan inte ge någon effekt, man bör använda en svetständare (om det inte var ett skämt, orkade inte klicka nu)

tugga blad funkar visst det är så man traditionellt använder salvia divinorum, om du hade tittat på linken så hade du inte behövt säga det. jag har tuggat blad själv från min egen salvia planta. röka hade du rätt med iaf och att man måste använda svetständare.

Att röka är en kort kort upplevelse (men som kan kännas som ett år lång) och som du säger så spelar set and setting ingen roll men jag skulle nog ändå vilja påstå att det gör det på något plan. Detta är något man får inse efter många gånger, både själv/med folk/inomhus/utomhus. testa själv.
Senast redigerad av Symptm 2022-01-08 kl. 02:53.
Citera
2022-01-08, 02:50
Medlem
Hagis124s avatar
Jävligt intressant. Följer tråden.

Mvh / Äterejplankstegellerärknegare
Citera
2022-01-08, 02:56
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Nej, det är de facto bland de sämre saker man kan göra. Endast en dåre lär sig av sina egna misstag, en vis man lär sig av andras misstag, för att citera Otto von Bismarcks visdomsord.
Man behöver inte göra på antingen det ena eller det andra sättet genom livet. Det går att lära sig från andras och samtidigt sina egna misstag. Herregud.
Citera
2022-01-08, 03:03
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Banisteriopsis caapi, Diplopterys cabrerana, Psychotria viridis

Banisteriopsis caapi är MAO hämmaren, det är den du äter en viss kost för innan pga att den hämmar enzymer i kroppen att bryta ner ämnen som vanligtvis bryts ner direkt så fort du äter dom. Detta gör att viss mat som du vanligtvis äter helt plötsligt kan bli farligt eller rentutav dödlig om du får i dig tillräckligt mycket av MAO hämmande medel. Banisteriopsis caapi gör då att DMT inte bryts ner direkt när det kommer i kontakt med kroppen vilket gör ayahuasca drycken till en lång upplevelse som pågår i timmar i jämförelse med att tex röka DMT som endast håller i sig max 25 min, hade du dock tagit i dig MAO hämmare och rökt DMT hade även den upplevelsen var -mycket- längre. Man kan krossa frön av peganum harmala i vatten och dricka innan du tex tar -vilken drog som helst- och göra hela uppelevlsen mycket starkare och mycket mycket längre. Detta är det ayahusaca in essence är.

Diplopterys cabrerana och Psychotria viridis innehåller DMT vilket är det ämnen som står för den psykedeliska upplevelsen dock i kombination med caapi vilket möjligtvis ger en liten vridning på själva DMT upptaget.

kombinationer man kan brygga med är följande på ett förenklat sett.

Banisteriopsis caapi + Diplopterys cabrerana + Psychotria viridis

eller

Banisteriopsis caapi + Psychotria viridis

eller

Banisteriopsis caapi + Mimosa tenuiflora

(jag har haft ett helt växthus med alla dessa växter för några år sen :P)
Tack för all information, det uppskattas verkligen!

Jag vågar inte säga vilken blandning det var, fick säkert höra det men är alldeles för osäker för att uttala mig.

Du får öppna upp ditt växthus igen och starta ett retreat.
Citera
2022-01-08, 03:13
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Klart man kan göra saker bara för att de är urballade och konstiga men om du vill få ut något av det du gör, kan du skippa salvian. Det är inte en sån drog.
Tack för informationen.

Ja alltså jag är inte efter något rus som ska vara kul för stunden och inte ge någon nytta i mitt liv när jag väl är nykter igen.

Microdosera LSD är något jag har kikat på den senaste tiden, kommer förmodligen testa det för att sedan utvärdera effekten.
Citera
2022-01-08, 03:14
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Tack för informationen.

Ja alltså jag är inte efter något rus som ska vara kul för stunden och inte ge någon nytta i mitt liv när jag väl är nykter igen.

Microdosera LSD är något jag har kikat på den senaste tiden, kommer förmodligen testa det för att sedan utvärdera effekten.

titta bara på denna sen för det andra perspektivet. https://www.youtube.com/watch?v=PGuCp89dQ90
Citera
2022-01-08, 03:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
titta bara på denna sen för det andra perspektivet. https://www.youtube.com/watch?v=PGuCp89dQ90
Haha skön tant!

Jag förstod inte riktigt vad personen i frågan upplevde av Salvian. Olika ljus och ljudvågor?
Nu var videon väldigt kort så det går naturligtvis inte att få med hela upplevelsen i tre minuter.

Ska kika vidare på dokumentärer kring Salvia innan det är dags att sova.

Tack för länken kompis.
Citera
2022-01-08, 03:30
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Haha skön tant!

Jag förstod inte riktigt vad personen i frågan upplevde av Salvian. Olika ljus och ljudvågor?
Nu var videon väldigt kort så det går naturligtvis inte att få med hela upplevelsen i tre minuter.

Ska kika vidare på dokumentärer kring Salvia innan det är dags att sova.

Tack för länken kompis.

här är hela avsnittet https://youtu.be/vlC3DrT6TLk

Det handlar om att han äntligen får uppleva det på det traditionella viset och hur det har förts bakom ljuset av amerikansk drogkultur som inte visade plantan respekt vilket reflekteras i denna tråden.

Många drog rus är korta, röka dmt tex är också mycket kort. ayahuasca är bara långt för det innehåller MAO hämmare, ta bort den (caapi) och även ayahuasca hade varit en kort upplevelse.
Citera
2022-01-08, 03:50
Citat:
här är hela avsnittet https://youtu.be/vlC3DrT6TLk

Det handlar om att han äntligen får uppleva det på det traditionella viset

Uppleva på det traditionella sättet? Grabben säger ju i princip att han inte känner ett skit, tror han bara formulerade det lite snällare än så för att inte såra djungelkvinnan.

Så fakta kvarstår i det jag skrev innan att det ska rökas och inget annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in