2022-01-08, 01:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Tror du att du kommer bli nervös när du ska dö?
Väldigt bra fråga.

Jag har länge haft en rädsla för döden när jag väl tänker på den, ända sedan jag var liten. Den eviga frågan - vad händer efter döden?

Det är idag en lättnad för mig att inte längre känna den rädslan. Jag tror att det hände något i mitt sinne efter att ha upplevt denna resa. Fick uppleva saker som jag inte trodde var möjligt.

(Värt att säga att jag aldrig testat någon psykadelisk substans innan Ayahuascan, kanske var det en ännu mer revolutionerande resa för mig jämfört med någon som tagit LSD?)

Har jag mer svar på vad som händer efter döden?
Nej!

Är jag fortfarande rädd?
Absolut inte, tvärtom!
Senast redigerad av Fricky 2022-01-08 kl. 01:23.
Citera
2022-01-08, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Vilket jäkla miljöpartistresonemang. Du är förmodligen en sån person som har svårt att sova på natten pga ångest över att din hudfärg råkar vara vit. Varför skulle man behöva ha ett intresse för prekolumbisk eller andinsk kultur för att få prova på ayahuasca?

För det andra kommer ayahuasca från Amazonas i Sydamerika från början, inte Centralamerika. Det visar väl inte minst hur dåligt insatt du är själv.

För det tredje är ayahuasca förmodligen den sämsta drogen man överhuvudtaget kan prova om man bara är ute efter ett rus. Har man den inställningen kan man få en fruktansvärt obehaglig överraskning.

För det fjärde frågar folk om shamanen var bra eftersom shamanen spelar en väldigt stor roll under ceremonin och för ens egna upplevelse. Det finns rena bedragare och skojare och så finns det de som är helt fantastiska.
Tack min vän för klargörandet
Citera
2022-01-08, 01:26
Medlem
Symptms avatar
Nu när du har intagit DMT som är den aktiva ingrediensen i ayahuasca får du lust att röka DMT? (rekommenderar, gjorde det senast i colombia)

För övrigt denna filmen är bra, Embrace of the Serpent
https://www.imdb.com/title/tt4285496/

Sett denna scenen? från filmen Blueberry.
https://youtu.be/gagR2_Yi8wE

Jag rekommenderar att testa Salvia, en helt annan typ av entitet i den växten.

Har du lust att utforska LSD eller svampar?
Citera
2022-01-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
folk gör sina egna val baserat på sina egna erfarenheter.

Och på grund av låg IQ, som leder svaga själar ner i destruktivitet och mindre lyckliga liv. Det är också varför ni hade mått bra av att lyssna på oss med med betydligt högre IQ, mer livserfarenhet och visdom.
Men vissa saker är oundvikliga vägleda folk - som har den ungdomliga naiviteten - bort ifrån, så de tvingas gå igenom sina misstag och försöka lära lära sig av dem själva.
Citera
2022-01-08, 01:39
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Intressant trådstart!
Har en vän som åkt flera gånger till Peru för retrest och han beskriver samma saker i stora dra som du.
Först vill jag be om ursäkt å mina flashbackkollegors vägnar, ty de vet icke bättre.

Min vän körde stenhårt på 2 månaders rening i form av väldigt sträng kost. Utan denna rening sägs de första ceremonierna vara lite till spillo pga att kroppen ägnar sig åt reningen i första hand. Körde du någon rening/diet?

Upptäckte du någon universell sanning som du i korta drag vill dela med

Vet du vem Gabor Mate är?
Hej!

Jag var i kontakt med kliniken ca två månader innan jag bokade och hade lite frågor kring hur förberedelserna bör ser ut. Precis som din vän så körde jag också på en diet under dessa två månaderna.

Jag blev rekommenderad att äta så "cleant" som möjligt. Det blev att äta mycket vegetariskt och massor utav frukt.

Nu efter att retreatet är klart så har jag börjat äta vegetariskt betydligt mer i vardagen. Jag tycker att det ger mig mer energi under dagarna samtidigt som magen mår bättre.

Ayahuascan har fått mig att förstå hur ond människan är mot planeten som vi alla är beroende utav. En stor del av människan är rädd för döden, samtidigt som vi inte tar hand om den jord vi lever på. Jorden som majoriteten av människan aldrig vill lämna (dvs när man dör).

Jag berättade detta för en av dom anställda på klinken efter sista dagen på retreatet. Tydligen är det ganska vanligt att många människor får upp ögonen för hur vi människor förstör våran jord.

Blev rekommenderad att inte kolla på filmen "Avatar". Blev nyfiken och googlade, tydligen ska det vara en film som har resulterat i ett stort antal självmord. Just för att man blir många som ser den blir påminda om hur vi människor förstör våran jord.
Citera
2022-01-08, 01:46
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Nu när du har intagit DMT som är den aktiva ingrediensen i ayahuasca får du lust att röka DMT? (rekommenderar, gjorde det senast i colombia)

För övrigt denna filmen är bra, Embrace of the Serpent
https://www.imdb.com/title/tt4285496/

Sett denna scenen? från filmen Blueberry.
https://youtu.be/gagR2_Yi8wE

Jag rekommenderar att testa Salvia, en helt annan typ av entitet i den växten.

Har du lust att utforska LSD eller svampar?
Nu när Ayahuasca är klart så kommer jag testa en gång till i sommar om inte pandemin skapar hinder.

Jag kan inte påstå att det är något jag fruktar efter, vilket bevisar att det inte är beroendeframkallande. Det handlar snarare om att jag vill fortsätta komma djupare i mitt sinne.

Tack för länkarna, jag ska definitivt kolla dom i helgen.

Jag är väldigt öppen till LSD och Salvia. En deltagare i Nederländerna rekommenderade ett LSD "bootcamp" som sker varje sommar. Kul!

Jag har kikat mycket på att microdosera LSD här hemma i Sverige. Går inte att jämföra med Ayahuasca, såklart, men verkar vara populärt och givande för folk.

Har du lust att kortfattat att förklara skillnaden ruset mellan Salvia och Ayahuasca (om det går)?

Jag är än idag väldigt färsk när det kommer till detta men är väldigt öppen, särskilt efter denna resan.

Lyckligtvis så har jag en chef på min arbetsplats som känner till detta och är lugn med allt som har med detta att göra. Tack vare honom som jag fick ta ledigt för att göra denna resa.

(Bra vän med chefen utanför jobbet)
Citera
2022-01-08, 01:54
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nu när Ayahuasca är klart så kommer jag testa en gång till i sommar om inte pandemin skapar hinder.

Jag kan inte påstå att det är något jag fruktar efter, vilket bevisar att det inte är beroendeframkallande. Det handlar snarare om att jag vill fortsätta komma djupare i mitt sinne.

Tack för länkarna, jag ska definitivt kolla dom i helgen.

Jag är väldigt öppen till LSD och Salvia. En deltagare i Nederländerna rekommenderade ett LSD "bootcamp" som sker varje sommar. Kul!

Jag har kikat mycket på att microdosera LSD här hemma i Sverige. Går inte att jämföra med Ayahuasca, såklart, men verkar vara populärt och givande för folk.

Har du lust att kortfattat att förklara skillnaden ruset mellan Salvia och Ayahuasca (om det går)?

Jag är än idag väldigt färsk när det kommer till detta men är väldigt öppen, särskilt efter denna resan.

Lyckligtvis så har jag en chef på min arbetsplats som känner till detta och är lugn med allt som har med detta att göra. Tack vare honom som jag fick ta ledigt för att göra denna resa.

(Bra vän med chefen utanför jobbet)

Nu var ayahuasca din första upplevelse av psykedelia, kom ihåg att inte jämföra allting med ayahuasca bara, varje ingrediens/mix/växt har sin egen vibb och egna typer av visuella/ljud händelser och resulterande insikter.

Fick du veta något om tillredningen du drack? dvs vad den innehöll? om MAOIn var från peganum harmala eller banisteropsis caapi? (vanligast är caapi)
Citera
2022-01-08, 01:58
Medlem
Citat:
Hej!

Jag var i kontakt med kliniken ca två månader innan jag bokade och hade lite frågor kring hur förberedelserna bör ser ut. Precis som din vän så körde jag också på en diet under dessa två månaderna.

Jag blev rekommenderad att äta så "cleant" som möjligt. Det blev att äta mycket vegetariskt och massor utav frukt.

Nu efter att retreatet är klart så har jag börjat äta vegetariskt betydligt mer i vardagen. Jag tycker att det ger mig mer energi under dagarna samtidigt som magen mår bättre.

Ayahuascan har fått mig att förstå hur ond människan är mot planeten som vi alla är beroende utav. En stor del av människan är rädd för döden, samtidigt som vi inte tar hand om den jord vi lever på. Jorden som majoriteten av människan aldrig vill lämna (dvs när man dör).

Jag berättade detta för en av dom anställda på klinken efter sista dagen på retreatet. Tydligen är det ganska vanligt att många människor får upp ögonen för hur vi människor förstör våran jord.

Blev rekommenderad att inte kolla på filmen "Avatar". Blev nyfiken och googlade, tydligen ska det vara en film som har resulterat i ett stort antal självmord. Just för att man blir många som ser den blir påminda om hur vi människor förstör våran jord.

Ja det gör vi verkligen. Tänkte på det senast idag, när jag såg grannbarnen gå på promenad med derad nya kaninunge. Vilken parasitisk och surrealistisk värld vi alla lärt oss leva i. Disharmoni.
Min vän sa lite liknande, han pratade med Moder Jord.

All kärlek!
Citera
2022-01-08, 02:00
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Nu var ayahuasca din första upplevelse av psykedelia, kom ihåg att inte jämföra allting med ayahuasca bara, varje ingrediens/mix/växt har sin egen vibb och egna typer av visuella/ljud händelser och resulterande insikter.

Fick du veta något om tillredningen du drack? dvs vad den innehöll? om MAOIn var från peganum harmala eller banisteropsis caapi? (vanligast är caapi)
Minns jag rätt så sa dom att det var en blanding av tre olika..Jag tror det var remmo caspi (?) och två andra typer av Ayahuasca i.

Blandar jag ihop det eller kan jag ha rätt?
Citera
2022-01-08, 02:13
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Minns jag rätt så sa dom att det var en blanding av tre olika..Jag tror det var remmo caspi (?) och två andra typer av Ayahuasca i.

Blandar jag ihop det eller kan jag ha rätt?

Banisteriopsis caapi, Diplopterys cabrerana, Psychotria viridis

Banisteriopsis caapi är MAO hämmaren, det är den du äter en viss kost för innan pga att den hämmar enzymer i kroppen att bryta ner ämnen som vanligtvis bryts ner direkt så fort du äter dom. Detta gör att viss mat som du vanligtvis äter helt plötsligt kan bli farligt eller rentutav dödlig om du får i dig tillräckligt mycket av MAO hämmande medel. Banisteriopsis caapi gör då att DMT inte bryts ner direkt när det kommer i kontakt med kroppen vilket gör ayahuasca drycken till en lång upplevelse som pågår i timmar i jämförelse med att tex röka DMT som endast håller i sig max 25 min, hade du dock tagit i dig MAO hämmare och rökt DMT hade även den upplevelsen var -mycket- längre. Man kan krossa frön av peganum harmala i vatten och dricka innan du tex tar -vilken drog som helst- och göra hela uppelevlsen mycket starkare och mycket mycket längre. Detta är det ayahusaca in essence är.

Diplopterys cabrerana och Psychotria viridis innehåller DMT vilket är det ämnen som står för den psykedeliska upplevelsen dock i kombination med caapi vilket möjligtvis ger en liten vridning på själva DMT upptaget.

kombinationer man kan brygga med är följande på ett förenklat sett.

Banisteriopsis caapi + Diplopterys cabrerana + Psychotria viridis

eller

Banisteriopsis caapi + Psychotria viridis

eller

Banisteriopsis caapi + Mimosa tenuiflora

(jag har haft ett helt växthus med alla dessa växter för några år sen :P)
Citera
2022-01-08, 02:24
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Tack min vän för klargörandet
Inga problem.
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Och på grund av låg IQ, som leder svaga själar ner i destruktivitet och mindre lyckliga liv. Det är också varför ni hade mått bra av att lyssna på oss med med betydligt högre IQ, mer livserfarenhet och visdom.
Men vissa saker är oundvikliga vägleda folk - som har den ungdomliga naiviteten - bort ifrån, så de tvingas gå igenom sina misstag och försöka lära lära sig av dem själva.
Varför gör det så ont i dig som är så hård att folk lever sina liv som de själva vill? Fokusera du på din plankstek istället. Att lära av sina egna misstag och ta konsekvenserna av sina egna beslut är något av den bästa lärdom en person kan få.

Du vet ingenting om hur gammal jag är, hur bra eller dåligt jag mår eller hur huruvida du har högre eller lägre IQ än mig. Men en sak är säker, Dunning-Kruger är i spel.

Förövrigt uttrycker du dig på precis samma sätt som en bekant till mig när han insett att han håller på att förlora en diskussion och snabbt försöker stänga den. Han är jämnårig med oss andra och betydligt mindre intelligent än resten.
Citera
2022-01-08, 02:27
Citat:

Klart man kan göra saker bara för att de är urballade och konstiga men om du vill få ut något av det du gör, kan du skippa salvian. Det är inte en sån drog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in