Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Nja, jag tror bara du och jag har helt olika liv.
Jag får bilden utav att du är en klassisk knegare inom byggbranschen, lever för att få ta fredagsbiran och äter plankstek på lokala krogen varje helg.
Det är svårt att förstå andra människor när man lever i sin egna bubbla. Synd!
Jo, tack. Har "funnit mig själv" genom hårt arbete och utsätta mig för jobbiga situationer i nästan två decennium och driver för övrigt eget.
Men jag tackar för att du tog dig tid att svara, det konstaterade ju bara det som jag redan mer eller mindre redan visste.
Att du duckade frågan för att fokusera diskussionen till att handla om mig (i en tråd som handlar om dig och din erfarenhet) gav ju faktiskt svaret ändå. Implicit förklarade du att mina fördomar om sådana som du - som är bortskämda snorvalpar som vill framställa sig själva som pseudo-djupa och pseudointellektuella och intala sig själva att de är det - stämmer väldigt bra.
Någon dag på ålderns höst lär du också komma till insikt med att det faktiskt bara är cringe och att "hitta sig själv" finns det inga genvägar till. Det kräver tyvärr medvetet jobb med sig själv och är ingenting man får som i ett flingpaket eller som i någon dos av DMT (som för övrigt ändå utsöndras när man sover).
Verkar vara någon grej just nu. Sett flera Youtubers som förklarat hur de tagit ayahuasca för att sedan påstå sig komma till alla dessa fantastiska djupa insikter som alla andra vanliga dödliga, som inte tagit det, inte är kapabla till att se. Sen verkar de ledsna på mumbo jumbo-snacket efter ett halvår eller så och tonar ner sin hippie-persona igen och hittar någonting att framställa sig själva som speciella på istället. Intressant tråd.