2022-01-05, 16:11
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Jag vill inte försvara porr, men vänd på det: varför ska porrkonsumenten bry sig om vad hans "partner" känner? Finns det någon moralisk regel eller nåt? Hans ovana kanske känns viktigare för honom. Ifall partnerskapet börjar innebära jobbiga ifrågasättanden kanske han hellre vill upplösa det.
Nej, om porrkonsumenten tycker att porr är viktigare än en fungerande relation, så är det ju bara att köra på. Men om man vill vårda sin relation så krävs att man visar lite mer respekt. Om de åtminstone tittade tillsammans på något, så kunde det vara okej, men inte att en kille sitter och kollar på porr så att det stör hans partner, då är förhållandet i fara.
Citera
2022-01-05, 16:11
Medlem
Kruxet ligger väl i om man verkligen vill leva ut det man ser på film eller om man nöjer sig med att kolla.
Citera
2022-01-05, 16:15
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Kruxet ligger väl i om man verkligen vill leva ut det man ser på film eller om man nöjer sig med att kolla.

Det är en människosyn på dig själv som konsument och på andra människor som varor som är till för dig ensam som dödar kärleken.
Citera
2022-01-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Det är en människosyn på dig själv som konsument och på andra människor som varor som är till för dig ensam som dödar kärleken.

Du vet inte mycket om mig, så det är lite märkligt att du har så många moraliska omdömen. Vad är ditt problem egentligen?
Citera
2022-01-05, 16:24
Medlem
Själva porren kan ju vara omoralisk. Hämndporr, porr med för unga, djur, misbruk, osv.
Om man kollar på porr som har skadat själva aktörer. Är han oförstående för det kan jag tänka mig att det känns oschyst,dum, omoraliskt eller rentav sjuk. Såna egenskaper skulle jag inte gilla. Men det finns också porr som är inget fel på.

Porr kan också inkräkta på erat samliv. Har han mindre lust att ha sex med dig för att han kollar för mycket på sin porr, då är det väl inte bra heller. Isf får porrkonsumenten ta tag i sin konsumtion.

Sedan finns det folk som tycker det verkar per definition omoraliskt att kolla på porr. Om man inte är överens om värderingar då är det väl ett problem i sig också. Kan ju gälla för tex kristna. Men då känns det att man ligger ganska långt ifrån varandra i värderingar vad också kan vara ett problem i sig.

Porr kan också väcka känslor av svartsjuka. Men isf borde man jobba snarare med sin svartsjuka. Inte alltid så lätt. men där får man faktiskt acceptera att människor är som djur och behöva lätta på trycket ibland. Det behöver inte vara för att han tycker du är oattraktiv.

TS: vad tycker du är problemet i din killes porr konsumtion?
Citera
2022-01-05, 16:35
Medlem
jingiskingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
stark sjua gör dig till en en toppentjej i mitt tycke.
du gillar dig själv och tycker du e het, vilket gör - utan att ha sett dig - mig attraherad.
du tar inte I för mycket mycket, men folk runtomkring dig ser dig som en 9+ grundat på utseende men de extra poängen för din personlighet.

Det glädjer mig att höra, är i grund och botten rätt självsäker faktiskt och har inte svårt att få killar. Kanske är det så att jag förtjänar bättre
Citera
2022-01-05, 16:37
Medlem
jingiskingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbla.for.mycket
Själva porren kan ju vara omoralisk. Hämndporr, porr med för unga, djur, misbruk, osv.
Om man kollar på porr som har skadat själva aktörer. Är han oförstående för det kan jag tänka mig att det känns oschyst,dum, omoraliskt eller rentav sjuk. Såna egenskaper skulle jag inte gilla. Men det finns också porr som är inget fel på.

Porr kan också inkräkta på erat samliv. Har han mindre lust att ha sex med dig för att han kollar för mycket på sin porr, då är det väl inte bra heller. Isf får porrkonsumenten ta tag i sin konsumtion.

Sedan finns det folk som tycker det verkar per definition omoraliskt att kolla på porr. Om man inte är överens om värderingar då är det väl ett problem i sig också. Kan ju gälla för tex kristna. Men då känns det att man ligger ganska långt ifrån varandra i värderingar vad också kan vara ett problem i sig.

Porr kan också väcka känslor av svartsjuka. Men isf borde man jobba snarare med sin svartsjuka. Inte alltid så lätt. men där får man faktiskt acceptera att människor är som djur och behöva lätta på trycket ibland. Det behöver inte vara för att han tycker du är oattraktiv.

TS: vad tycker du är problemet i din killes porr konsumtion?

Jag stör mig allra mest på att han inte är ärlig med varför han kollar på porr och varför han har sparade nakenbilder/videos i sin mobil. Att påstå att det är ”för skojs skull” köper jag inte för fem öre, men han ljuger mig rakt upp i ansiktet och påstår att så är det visst. Han tror att jag är blåögd. Sen är det väl att jag inte tycker att det passar sig i en relation.
Citera
2022-01-05, 16:40
Medlem
Citat:
kåta och utforskande tjejer är med på att kolla porr med sin partner.
torra och tråkiga sillar gör det ej.
hej!

Vilket trams. Man är inte mindre kåt för att man vill ligga istället för att glo på en annans kuk. För en fitta är såklart avtändande.

TS. Det gäller att ha liknande värderingar. Tycker två partners att det känns bra att gå och lägga sig medvetna om att den andre sett 10 andra kukar/fittor och att man nu blir nr 11 så passar dom ihop.
Behöver man grubbla eller starta en tråd om det är det mer tveksamt
Citera
2022-01-05, 16:44
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Vilket trams. Man är inte mindre kåt för att man vill ligga istället för att glo på en annans kuk. För en fitta är såklart avtändande.

TS. Det gäller att ha liknande värderingar. Tycker två partners att det känns bra att gå och lägga sig medvetna om att den andre sett 10 andra kukar/fittor och att man nu blir nr 11 så passar dom ihop.
Behöver man grubbla eller starta en tråd om det är det mer tveksamt
och hääär mina vänner har vi en såndär torr o tråkig jävel.

ett ex jag har, vi kollade på mjukporr.. mest tjejer som slickade fitta, hon sög av mig under tiden.
sexet var suveränt. förhållandet tog slut på grund av droger skulle jag gissa.
Citera
2022-01-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jingiskingis
Jag stör mig allra mest på att han inte är ärlig med varför han kollar på porr och varför han har sparade nakenbilder/videos i sin mobil. Att påstå att det är ”för skojs skull” köper jag inte för fem öre, men han ljuger mig rakt upp i ansiktet och påstår att så är det visst. Han tror att jag är blåögd. Sen är det väl att jag inte tycker att det passar sig i en relation.

Ärlighet och förtroende är essensen i relationen.

Men ändå verkar han vara ärlig i och med att han berättar dig.

Men du har inte förtroende för svaret "för skojs kull". Ni verkar kanske inte ha samma definition av "skoj"? Hur ser du på detta?
Citera
2022-01-05, 16:48
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jingiskingis

Vad tror du är den verkliga anledningen då, och vad säger han om du säger det till honom?`
Citera
2022-01-05, 16:48
Medlem
Citat:
och hääär mina vänner har vi en såndär torr o tråkig jävel.

ett ex jag har, vi kollade på mjukporr.. mest tjejer som slickade fitta, hon sög av mig under tiden.
sexet var suveränt. förhållandet tog slut på grund av droger skulle jag gissa.

Torr och tråkig för att man vill ligga? Eller för att jag som heterotjej inte har något som helst intresse av att se en bruds fitta zoomas in? Eller för att jag är exklusiv mot min partner istället för att glo på andras kukar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in