2022-02-15, 18:15
Läggs för mycket energi på grafik.
Ett bra spel handlar om känsla. Något många spel saknar idag.
Fin grafik men resten skit..

Jag gillar the witcher från 2007
Citera
2022-02-15, 20:50
Medlem
kinky_Ms avatar
>>30
Kommer spela tills jag dör.
Aldrig ägt någon konsol.
Spelar inte många olika spel längre. Orkar inte spilla tid på en tråkig inledning innan det blir bra.
Spelar aldrig multiplayer.
Nu: Age of empires 4, Grim Dawn(bara en sista genomspelning), Snowrunner, Cities skylines
Snart: God of war, X-com 2, Hellblade Senua's Sacrifice.
Senare: Diablo 4
Citera
2022-03-13, 13:56
Medlem
mdlbs avatar
Var precis fyllda 30 när jag spelade Bloodborne för första gången. Efter det blev jag frälst och besatt. Fortsatte därför med DeS, DS1, sen DS3 och tyvärr till sist DS2. Nästan alla är helt fantastiska spel.
Citera
2022-04-08, 13:29
Medlem
Någon som spelar ets2 och ats? Dåligt med folk som spelar tycker jag 😂
Citera
2022-04-09, 08:51
Medlem
pantywankers avatar
Sim City 2000 från 1994. Kör det fortfarande dagligen.
Nu på Windows 10 Krävs det på min version dos box för att fungera.
Citera
2022-04-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Sim City 2000 från 1994. Kör det fortfarande dagligen.
Nu på Windows 10 Krävs det på min version dos box för att fungera.

Det fungerar säkert bra för dig, men ett annat alternativ, och som fungerar med de flesta äldre spel som inte längre är kompatibla med nya OS; är att köpa dem från GoG som anpassar dem till senare OS för en billig peng.

Det är SimCity 2000 som du syftar på, antar jag?

https://www.gog.com/en/game/simcity_...pecial_edition
Citera
2022-04-16, 06:51
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Det fungerar säkert bra för dig, men ett annat alternativ, och som fungerar med de flesta äldre spel som inte längre är kompatibla med nya OS; är att köpa dem från GoG som anpassar dem till senare OS för en billig peng.

Det är SimCity 2000 som du syftar på, antar jag?

https://www.gog.com/en/game/simcity_...pecial_edition
Ja. Jag kör det genom GOG. Problemet är att det ändå går in i något slags Dos box.
Dessutom är upplösningen dålig och dom lite modernare funktionerna funkar inte som att bara högerklicka för att få Bulldozern samt helskärm. Hade en version som funkade klockrent på Windows 7 tidigare men tyvärr sparade jag inte installationsfilen så det försvann när datorn dog
Citera
2022-04-16, 07:45
Medlem
MASSAGATTIs avatar
45+ gammal stöt här som gick igen gamla biblioteket på min gamla ps4 för att se om det fanns
nåt kul spela att fördriva tiden med. Hittade ett intressant spel som heter Bloodbourne ..

Det var fanimig det svåraste spelet jag lirat sen jag var 10 och spelade Ghouls n Goblins på
NES. Jag lirade kanske 4 timmar i total speltid och efter ungefär 300 wipes gav jag fan
upp.. spelet är n jävla labyrint UTAN karta eller vägledning. Tittade lite på en walkthru
men det var föga hjälp.

Hittade en boss efter 3t 55 min som var helt omöjlig.

Googlade och såg att Bloodbourne var ett av de svåraste spelen som släppts.

Raderade skiten och ladda ner Conan Exiles och ska se vad det är.

Ha en fortsatt trevlig dag.
Citera
2022-05-18, 05:24
Medlem
VelvetThornss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Kingdom come deliverance.

Folk slutade spela det på grund utav buggig uppstart, o sen satt dom o gnällde över att det tog ett tag att lära sig kontrollerna.

Nog ett av de bästa RPG med storyline som jag faktiskt har spelat

Suktade efter ett nytt och skönt open world-RPG efter att ha spelat genom Witcher 3 för tredje gången, och KCD levererar rätt så bra. Jsg gillar realismen och stridsystemet, men ger spelet några minus för den lite torra dialogen och att det kan bli stelt emellanåt. Jag ger det 7,5 stridsyxor av 10.

På senare tid har jag helt fastnat för Subnautica. Riktigt trevligt spel som känns tillräckligt unikt och utmanande.
Citera
2022-05-18, 05:25
.
Citera
2022-05-18, 05:31
Bannlyst
Körde GTA V i flera år byggde upp ett Elite-Team med folk från världen över, vi hade mycket roligt.
Men det tar tyvärr för mycket tid, ska man gamea på den nivån så måste man publicera sina spel och ha det som ett jobb, ångrar att jag inte var smart nog och gjorde det från första början då jag blev en "kändis" som folk gillade både för mina skillz och för min humor.

Och nej, jag kommer inte skriva ut min Gamertag här.
Citera
2022-05-18, 13:30
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Disco Eysium, det har gett mig en spelkärlek jag inte känt sedan Jesus gick i kortbyxor, jag älskar denna återgång till dåtidens RPG med en brinnande passion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in