2022-05-18, 16:44
Medlem
-Zingaja-s avatar
Rust, Dota2
Citera
2022-05-18, 18:50
Medlem
Ratads avatar
Transport Fever 2. Cold Waters.
Citera
2022-05-18, 20:27
Medlem
Warzone
Citera
2022-05-18, 20:29
Medlem
Awkwardmans avatar
Dead space, fallout 3-4, Bioshock
Citera
2022-05-18, 20:34
Bannlyst
Just nu spelar jag Fortnite ibland mellan jobbspurter. No build mode passar mig bra då jag inte har tid att träna på att bygga i timmar varje dagen som kidsen. Spelade väldigt mycket SC2 tidigare men tröttnade på Blizzard av många anledningar. Har ännu inte spelat GTAV men äger det så... Blir kanske nästa grej.
Citera
2022-05-18, 20:36
Moderator
memymos avatar
Valheim, pubg, outriders.

Ja det finns många spel jag fastnat för. Sen en hel del indie spel jag inte ens orkar räkna upp.

Vissa spel gillar jag att följa storyn. Vissa spel är att jag bara vill in direkt.

Men fastna för spel gör jag fortfarande. Ser liksom inte varför man inte skulle kunna fastna bara för man är 30+

Grafik skiter jag i för det är inte det vinnande konceptet hos mig.
Citera
2022-05-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Mitt första tv-spel var Supernintendo där jag satt som fastklistrad framför Super Mario World!

Sedan spelade jag mycket Playstation 1 och Nintendo 64 och minns hur jag verkligen levde i spel som Mario 64, Zelda Ocarina of Time, Metal Gear Solid, Resident Evil 2 och hur jag grät i slutet på första CD:n av Final Fantasy 7. När jag var lite äldre spelade jag mest på datorn och precis som många andra så lirades det mycket online, counter-strike och World of Warcraft.

Jag har nu tagit upp tv-spelandet och spelar tillsammans med tjejen och vi har en PS3, Wii U samt Xbox one X. Jag märker själv att jag har mycket svårare att fastna för att "grafiken är cool" och stories blir typ långtråkigt och man vill oftast skippa de flesta cinematics. Känns mer som att jag vill komma in i spelet snabbt.

Känns också som att jag mycket mer föredrar spel som är lite mer linjära och inte att man ska springa fram och tillbaka och samla massa saker, jag tror inte jag hade gillat Zelda-spelen lika mycket idag som när jag var runt 10 år gammal. Jag undrar vilka spel ni har spelat för första gången som 30+ som ni faktiskt har fastnat för? Än så länge är några bra spel vi kört:

- New Super Mario Bros 2 (Wii U)
- Donkey Kong Tropical Freeze (Wii U)
- Last of Us (PS3, bara jag som spelade det och jag tyckte att det var lite långtråkigt och storyn engagerade mig inte)
- Resident Evil 6 (Xbox one, har inte klarat det men tycker det är ganska kul)
- Super Mario 3d World (Wii U, riktigt bra spel!)
- Rayman legends (PS3)
- A Way out (Xbox one, gillar att det inte är lång inlärning och man måste inte gå massa fram och tillbaka och samla saker samt att spelet verkligen är byggt för co-op)
- Crash Bandicoot 4 (Xbox one, riktigt bra spel)

Några spel vi "börjat på" men inte riktigt fastnat för:
- Ori and the will of wisps (Xbox one)
- Zelda Twilight princess (Xbox one)

Och med spel man fastnat för som 30+ menar jag inte spel man spelat sen tidigare och fortfarande tycker är kul (t ex kan jag spela Goldeneye 64 fortfarande precis som jag kan lyssna på Eminems första platta men hade förmodligen inte tyckt något av de var bra om jag upptäckt de i min nuvarande ålder).

Battlefield. Vissa CoD.
Lyckligtvis är jag för dålig för att fortfarande spela dessa spel.
Citera
2022-05-18, 21:42
Medlem
PC-Dators avatar
Allt handlar numera om hur snyggt ett spel är, skryt om spelmotorn osv. Finns knappt några riktigt bra spel längre som ger den där känslan av att ha roligt som fan. Jag har gått tillbaka till gamla arkadspel.
Citera
2022-05-18, 21:54
Medlem
Kinesisk-Ap-Strutss avatar
Favoriten som går varm är UNO sen på kvällskvisten kopplar vi av med en flarra cognac & Luffarschack 3 helt klart.
Citera
2022-05-18, 22:38
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Här hemma spelas mest sociala spel tillsammans (när väl tid för sådant finns, lite variabelt med det).

Toybox Turbos med polarna/familjen. Det är sweet, roligt och otroligt bra litet spel.

Sedan spelar vi Little Big Planet 2, custom banor kompetetivt, jävla Sony tog bort möjligheten spela online på ps3, skitstövlar

Warcraft 3 TFT spelar vi fortfarande emellanåt, både LAN och på privat server och custom banor som Jurassic Park Final (babysealpoacher version) otroligt roligt.

CS 1.6 kör vi emellanåt LAN här hemma.

Singelspel jag själv älskar : Dark Souls, Dark Souls 2 är nog i toppen. Dragons Dogma. Civilization V Brave New World, Beyond Earth, och nu körde jag senast igenom Warhammer Dark Crusade som Eldar.

Har någon ett tips till mig baserat på dessa spel jag nämnt, så välkommen att citera mig så att jag ser det
Citera
2022-05-18, 22:54
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdlb
Var precis fyllda 30 när jag spelade Bloodborne för första gången. Efter det blev jag frälst och besatt. Fortsatte därför med DeS, DS1, sen DS3 och tyvärr till sist DS2. Nästan alla är helt fantastiska spel.
Gillade du verkligen DS3? Tyckte personligen det var sämst.
Citera
2022-05-19, 00:41
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Gillade du verkligen DS3? Tyckte personligen det var sämst.
Elden Ring>DS3>Bloodborne>DS1>Demon Souls remake>DS2. Come at me.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in