Citat:
Ursprungligen postat av
vackrahav100
Nej jag har inte spelat Jorney. Jag har bara sätt en annan spela igenom det på Youtube..
Vi har spel som Xenogears. Zelda 64 Final fantasy 7 och 9. Och många fler spel. Så den perioden var en höjdpunkt. Visst Red redamption och GTA är fantastisk snygga spel. Men grunden, berättelsen har gott förlorad.
Tycker du att jag har fel?
Jag har inte spelat de spelen du nämner, delvis för att jag aldrig ägt Nintendo (men jag spelade andra, som Punch Out, hos vänner) men jag förstår din poäng för jag tycker du har en. Men de bästa spelen idag hade fått våra huvuden att explodera förr. Det finns grymt bra spel idag, det finns många spel jag fått starka känslopåslag av idag. Det är inte samma sak som ”själ” men jag tror den där känslan av själ hänger ihop med hur unga vi var en gång i tiden, och därmed mer mottagliga för nya intryck, tillsammans med hur verkligheten (ffa teknologiskt) såg ut då jämfört med idag. Och nostalgi såklart.
Om du vill testa något nytt spel av idag som jag anser fantastiskt bra så skulle jag rekommendera Divinity: Original Sin (Enhanced edition) eller Life Is Strange.