2022-01-01, 21:55
Medlem
goteborgsrovens avatar
Nu fick jag upp en otrolig bild i huvudet av en 40+ karl som sitter och fnissar hysteriskt av spänning medan han för femte gången försöker besegra slutbossen i gumball, super mario eller liknande spel, fantastiskt! Själv tycker jag om äventyrsspelen Rise of the Tombraider, lite bögiga men ändå värda att prova enligt mig. Ha det så roligt alla super mario-spelare!

Med vänlig hälsning Göteborgsröven
Citera
2022-01-07, 13:57
Bannlyst
Kingdom come deliverance.

Folk slutade spela det på grund utav buggig uppstart, o sen satt dom o gnällde över att det tog ett tag att lära sig kontrollerna.

Nog ett av de bästa RPG med storyline som jag faktiskt har spelat
Citera
2022-01-07, 14:17
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Kingdom come deliverance.

Folk slutade spela det på grund utav buggig uppstart, o sen satt dom o gnällde över att det tog ett tag att lära sig kontrollerna.

Nog ett av de bästa RPG med storyline som jag faktiskt har spelat

Spelar du på konsol eller PC? Har varit sugen men backat när jag läst recensionerna, enligt senaste omdömet på Metacritic (ps4) så verkar buggarna vara kvar?

Citat:
Hellybelly Dec 7, 2021 "This game is just broken. I really wanted to enjoy it considering I love history and detailed RPGs, but it simply doesn't work. Aside from the difficulty early on and the controversial save system (both of which I don't really mind) the game is riddled with bugs. Mission triggers don't fire correctly, crashes, and a lot of unintuitive moments make the game straight up not fun. I have to give them credit for their ambition, but this project was clearly too big for them to manage. If they had taken the parts that worked and made a more consistent, streamlined game that you could actually play, it would have been much better than this heaping mess we're stuck with. I'll certainly keep an eye on what the studio does next, but I won't hold my breath"
Citera
2022-01-07, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
Spelar du på konsol eller PC? Har varit sugen men backat när jag läst recensionerna, enligt senaste omdömet på Metacritic (ps4) så verkar buggarna vara kvar?

Du kan skippa recensionerna, dom flesta har ingen aning om vad dom talar om. Det känns som att de bara gett spelet 3 timmar typ och sen sätter sig och gnäller på kontrollerna..

Spelade på Xbox med kontroller. Fungerade superfint för mig iaf. Kan vara så att det fortfarande inte är så optimalt för just ps4.

Och kör man det till PC så tror jag att det går o modda

Själv ger jag spelet 12 av 10 möjliga. Och då räknar jag in alla smått störiga men också helt oväsentliga buggar

https://www.youtube.com/watch?v=SPmqS3Yfr4A
Citera
2022-01-07, 15:10
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Du kan skippa recensionerna, dom flesta har ingen aning om vad dom talar om. Det känns som att de bara gett spelet 3 timmar typ och sen sätter sig och gnäller på kontrollerna..

Spelade på Xbox med kontroller. Fungerade superfint för mig iaf. Kan vara så att det fortfarande inte är så optimalt för just ps4.

Och kör man det till PC så tror jag att det går o modda

Själv ger jag spelet 12 av 10 möjliga. Och då räknar jag in alla smått störiga men också helt oväsentliga buggar

https://www.youtube.com/watch?v=SPmqS3Yfr4A

Nice tack! Ska ge det ett försök, verkar vara ett trevligt lir om man ger det lite tid. Prisvärt oxå 62kr på PSN
Citera
2022-01-07, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
Nice tack! Ska ge det ett försök, verkar vara ett trevligt lir om man ger det lite tid. Prisvärt oxå 62kr på PSN

Damn, hade till o med sagt att för 249 kr så är ett köp av det spelet en win
Senast redigerad av Santoku 2022-01-07 kl. 15:33.
Citera
2022-01-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goteborgsroven
Nu fick jag upp en otrolig bild i huvudet av en 40+ karl som sitter och fnissar hysteriskt av spänning medan han för femte gången försöker besegra slutbossen i gumball, super mario eller liknande spel, fantastiskt! Själv tycker jag om äventyrsspelen Rise of the Tombraider, lite bögiga men ändå värda att prova enligt mig. Ha det så roligt alla super mario-spelare!

Med vänlig hälsning Göteborgsröven

Första generationens datorspelare bör vara vi 70-talister och vi närmar oss 50. Så om 20 år så gnäller boende på ålderdomshemmen inte om att deras anhöriga inte besöker dem utan att boendet inte har tillgång till retromaskiner som C64 eller Nintendo för att spela spel som Super mario

Kanske det kommer ett spel som heter Sim pensionär snart. Om det finns en marknad för att spela bonde, busschaufför eller får lär det finnas en marknad snart för pensionärsspel.
Citera
2022-01-09, 22:01
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Nej jag har inte spelat Jorney. Jag har bara sätt en annan spela igenom det på Youtube..

Vi har spel som Xenogears. Zelda 64 Final fantasy 7 och 9. Och många fler spel. Så den perioden var en höjdpunkt. Visst Red redamption och GTA är fantastisk snygga spel. Men grunden, berättelsen har gott förlorad.

Tycker du att jag har fel?
Jag har inte spelat de spelen du nämner, delvis för att jag aldrig ägt Nintendo (men jag spelade andra, som Punch Out, hos vänner) men jag förstår din poäng för jag tycker du har en. Men de bästa spelen idag hade fått våra huvuden att explodera förr. Det finns grymt bra spel idag, det finns många spel jag fått starka känslopåslag av idag. Det är inte samma sak som ”själ” men jag tror den där känslan av själ hänger ihop med hur unga vi var en gång i tiden, och därmed mer mottagliga för nya intryck, tillsammans med hur verkligheten (ffa teknologiskt) såg ut då jämfört med idag. Och nostalgi såklart.

Om du vill testa något nytt spel av idag som jag anser fantastiskt bra så skulle jag rekommendera Divinity: Original Sin (Enhanced edition) eller Life Is Strange.
Citera
2022-01-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Första generationens datorspelare bör vara vi 70-talister och vi närmar oss 50. Så om 20 år så gnäller boende på ålderdomshemmen inte om att deras anhöriga inte besöker dem utan att boendet inte har tillgång till retromaskiner som C64 eller Nintendo för att spela spel som Super mario

Kanske det kommer ett spel som heter Sim pensionär snart. Om det finns en marknad för att spela bonde, busschaufför eller får lär det finnas en marknad snart för pensionärsspel.

Fast det där är ju lite som att tro att pensionärer vill köra runt i gamla gistna bilar från 60-talet. Det kan väl hända i vissa fall men de flesta pensionärer vill ha moderna, bekväma, och säkra bilar. På samma sätt kommer pensionärer i framtiden vilja spela moderna spel, på moderna datorer och konsoler. Ålderdomshemmen kommer vara fulla av moderna spelriggar och stora spelskärmar.

Och varför skulle pensionärer vilja spela sig själva? Man spelar ju spel för att få uppleva något annat än det liv man redan lever.
Citera
2022-01-12, 13:44
Medlem
hroobarbs avatar
Binding of Isaac. Spelar det varje dag. Det är inte ett spel man varvar - det är ett spel man bemästrar.
Citera
2022-01-19, 14:09
Medlem
zarrelitos avatar
Just nu är jag fast i Hell Let Loose, ett verklighetstroget WWII-Sim. Spelet är otroligt kul ifall man orkar rollspela, om du endast är ute efter ett COD/BF-spel - köp ej detta.
Citera
2022-02-15, 18:09
Medlem
40+ här. Eurotruck simulator 2 spelar jag lite då och då och det hör tydligen till åldern. Annars gillar jag allt möjligt. Subnautica la jag många timmar på. Gillar mest open world-spel där man inte är så begränsad i vad man kan göra. Horizon Zero Dawn var riktigt trevligt och jag hoppas att uppföljaren kommer till PC så småningom. Överlag har jag svårt att tänka mig ett liv utan spel. Har spelat sedan tidig barndom. Hade en ABC80 och senare en Atari ST men tjuvspelade även på brorsans PC (han hade alltid det senaste eftersom han jobbade på en datorfirma). Aldrig ägt en konsol dock, förstår inte tjusningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in