2021-12-22, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Bara ta nya tag! oftast är det tjejernas värld och det är de som dissar killar, sånt vänjer man sig vid. Nu känner jag ju inte dig, men det är lika drygt att bli dissad som kille. Dock betydligt vanligare.

Skulle säga 80% av de förhållanden jag haft eller dejtande under längre tid har tjejen avslutat, inget att gräva ner sig över, det finns andra bättre därute..

Tack. Ska tänka på det. Skulle du känna dig dissad genom att tjejen inte hör av sig mer eller skulle du bara tycka och känna att det rinner ut i sanden?

Enligt mig så är det ni killar som bestämmer vilken tjej ni vill ha..Aldrig jag som bestämmer eftersom jag är den som blir dissad.
Citera
2021-12-22, 06:47
Medlem
Men Karin, det har gått några dagar sedan ni hördes av?
Jösses sluta vara så skitnödig.

Tycker du om honom?
Öppna upp dig o riskera lite då för fan.
Säg till honom att du tycker om honom. Hur farligt är det?
Citera
2021-12-22, 06:49
Medlem
Citat:
Bara ta nya tag! oftast är det tjejernas värld och det är de som dissar killar, sånt vänjer man sig vid. Nu känner jag ju inte dig, men det är lika drygt att bli dissad som kille. Dock betydligt vanligare.

Skulle säga 80% av de förhållanden jag haft eller dejtande under längre tid har tjejen avslutat, inget att gräva ner sig över, det finns andra bättre därute..

Och sen när det gäller denna kille blir jag off pga att han sa att det är långt emellan oss och det är därför som vi inte setts än. Då känner jag bara men varför ens prata överhuvudtaget då om du ändå inte vill ses pga avståndet?
Citera
2021-12-22, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Men Karin, det har gått några dagar sedan ni hördes av?
Jösses sluta vara så skitnödig.

Tycker du om honom?
Öppna upp dig o riskera lite då för fan.
Säg till honom att du tycker om honom. Hur farligt är det?

Nej men va? Tycker om? Jag känner ju honom inte. Då kan jag inte säga så heller 😊 Skrämmer ju mig själv bara jag tänker på det 😂
Citera
2021-12-22, 06:55
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Tack. Ska tänka på det. Skulle du känna dig dissad genom att tjejen inte hör av sig mer eller skulle du bara tycka och känna att det rinner ut i sanden?

Enligt mig så är det ni killar som bestämmer vilken tjej ni vill ha..Aldrig jag som bestämmer eftersom jag är den som blir dissad.
Skriver jag och inte får svar skriver jag igen, händer det då inget då är man dissad.

Du har nog lite dåligt självförtroende, kanske efter att ha blivit dåligt behandlad eller annat? I min värld är det killarna som raggar, tjejerna som väljer.. Väljer du bra så har du en keeper, annars så har du sex för kvällen. Men aldrig killarna som väljer.
Citera
2021-12-22, 06:58
Medlem
Citat:
Alltså har haft kontakt med en kille på ett fysiskt plan ett tag och gillat det. Jag behöver inte känna att det ska vara något lamt prat och att vi ska höras igen eller så.
Men han började prata med mig om annat sen pratade vi i telefon också länge. Om allt. Våra liv våra familjer ja ni vet. Jag tänkte hela tiden herregud varför pratar vi ens om det här och varför pratar vi så länge. Jag kände mig obekväm märkte jag för jag faller ju alltid för männen när det blir så här att jag lär känna dom lite och får höra om deras liv. Ska inte säga att jag blir kär men ni vet jag faller. Och tänker undrar om hans familj kommer gilla mig. Undrar om det är vi som kommer flytta till hus som han säger att han vill bo i snart. Ja jag tänker sånt fast än att jag inte vill!

Sen den förödelsen som blir av detta är att vi inte hörs mer sen. Han har inte hört av sig sen dess och jag har inte hört av mig sen dess. Han sa det klassiska vi hörs snart igen imorgon eller senare i veckan och detta var för flera dagar sen.

Jag vill ju inte bry mig för vi bor långt ifrån varandra också. Så jag tänker att det är min räddning att vi kan i alla fall inte ses även om det inte är jättelångt. Men ja ni fattar. Men lik förbannat går jag och väntar på att han ska höra av sig igen. För att få någon form av bekräftelse på att han gillade mig. Det är så sjukt!

Jag faller direkt i en killes klor så fort att vi börjar öppna oss och prata på telefon. Och det värsta är att för honom och andra killar är detta ingen grej att prata med en tjej i flera timmar. Det är bara ett roligt tidsfördriv och behöver inte ens höras igen även fast man säger det fast det vet ju alla att det är bara något man säger för att vara artig.

Blir tokig på detta. Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något? Är det tidsfördriv? Slippa känna er ensamma?
Jag vill ju höra av mig till honom men är för stolt för att göra det för att jag vet att han ändå inte har någon avsikt med kontakten mellan oss för i början var det bara fysiskt ändå.

/ Karin

Hej Karin,

Det är mer du som är problemet.
Som blir kär för lätt och övertolkar.

Till frågan: många män, inte alla, gillar att ha några på lagerhyllan i fall att. När han inte hör av sig?
Inte sitter han hemma och bygger Lego. Utan är med någon som han tycker är intressantare för stunden än dig. Om en månad kanske du är intressantare. Han är en player.

Det fascinerande är att kvinnor som är sociala varelsers alltid missar när ortens betäckare går runt och sniffar. De tror alltid "det är mig han vill ha".

Han vill ha alla hål.

När kommer kvinnor förstå?
Aldrig.
Citera
2021-12-22, 07:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Och sen när det gäller denna kille blir jag off pga att han sa att det är långt emellan oss och det är därför som vi inte setts än. Då känner jag bara men varför ens prata överhuvudtaget då om du ändå inte vill ses pga avståndet?
Skulle nog släppa det om jag var du, distans kan fungera om man varit tillsammans ett tag och någon väljer plugga på annan ort. Men börja på distans, nej.. du får aldrig en vardag med den du dejtar. Du får bara trevliga helger. 5 - kanske 10 mil kan funka. Men längre avstånd nje..

Har ni inte ens setts än så glöm och gå vidare, finns massor med trevliga killar (och otrevliga) välj dina killar med omsorg, det är du som väljer!
Citera
2021-12-22, 07:01
Medlem
Citat:
Skriver jag och inte får svar skriver jag igen, händer det då inget då är man dissad.

Du har nog lite dåligt självförtroende, kanske efter att ha blivit dåligt behandlad eller annat? I min värld är det killarna som raggar, tjejerna som väljer.. Väljer du bra så har du en keeper, annars så har du sex för kvällen. Men aldrig killarna som väljer.

Tack för bra svar! Men för mig är det svårt redan från början eftersom till exempel den här killen nu pratar om avståndet när jag har hintat om att ses. Han raggar på mig jag har "valt" honom men han pratar om avståndet. Så han vill ju alltså inte och då är det ju HAN som väljer.
Citera
2021-12-22, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Hej Karin,

Det är mer du som är problemet.
Som blir kär för lätt och övertolkar.

Till frågan: många män, inte alla, gillar att ha några på lagerhyllan i fall att. När han inte hör av sig?
Inte sitter han hemma och bygger Lego. Utan är med någon som han tycker är intressantare för stunden än dig. Om en månad kanske du är intressantare. Han är en player.

Det fascinerande är att kvinnor som är sociala varelsers alltid missar när ortens betäckare går runt och sniffar. De tror alltid "det är mig han vill ha".

Han vill ha alla hål.

När kommer kvinnor förstå?
Aldrig.

Haha ja men det fattar jag faktiskt. Som sagt jag ät ALLTID inställd på att alla killar jag får kontakt med skriver med 10 andra tjejer också. Såklart! Men då är stora frågan sen vad är det som gör att en kille sluter upp med bara EN tjej sen.

Vad gör man för att få en kille att inse herregud hon är en keeper henne vill jag ha som min tjej? Det kommer jag aldrig fatta däremot.
Citera
2021-12-22, 07:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Tack för bra svar! Men för mig är det svårt redan från början eftersom till exempel den här killen nu pratar om avståndet när jag har hintat om att ses. Han raggar på mig jag har "valt" honom men han pratar om avståndet. Så han vill ju alltså inte och då är det ju HAN som väljer.
Han raggar på dig, du väljer att prata med honom, han tjatar om avståndet, du dissar honom. Vem väljer? Häng inte upp dig på en kille du inte ens träffat, du är jätteung och har hela livet framför dig. Boosta upp självförtroendet lite, hade jag varit 30 år yngre hade jag raggat på dig nu.
Måste sticka nu, bara så du inte tror jag dissar dig. Kram!
Citera
2021-12-22, 07:11
Medlem
C0ws avatar
Nu är det ju tufft att vara i din sits, men snubbe gör helt rätt enligt tumreglerna och uppenbart så funkar det med tanke på att du investerar tid, energi, känslor och tankar på honom och hans agerande och all form av sånt investerande är bra för honom.

Det är bra att du har stolthet nog att inte börja bli klängig och jaga honom, men samtidigt måste du isåfall vara redo att acceptera risken att aldrig höra av honom igen, så det är lite av en balansgång.

Det du kan göra är att skicka ett ”low investment”-meddelande så som tex en meme för att se hur han reagerar. Får du svar - bra! Om inte - då har du ändå inte förlorat något. Du blev inte dissad ”på det sättet”, eller blivit ignorerad på nån fråga eller så, du skickade trots allt bara en meme. Då vet du hur läget är och släpper allt. Vill han något så är bollen på hans planhalva.
Citera
2021-12-22, 07:30
Medlem
Citat:
Vad gör man för att få en kille att inse herregud hon är en keeper henne vill jag ha som min tjej? Det kommer jag aldrig fatta däremot.
Det gör man genom att VARA en keeper.

Har du de egenskaper mannen vill ha hos sin kvinna kommer han att märka det när ni har kontakt, har du inte de egenskaper han ser som keeper-egenskaper kommer han märka det också.

Olika män värdesätter olika saker, men det finns ingen anledning att låtsas vara någon du inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in