2021-12-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Fast sådär är det väl för killar också. Wow en tjej med stora bröst men liten rumpa. Sen kommer det en annan tjej med stora bröst OCH en stor rumpa. Då slutar den förra tjejen också vara intressant.

Ja exakt. Någon annan dök upp som var intressantare än dig. Han var förmodligen intresserad av dig tills dess. Därför skrev han som han skrev, och därför skriver han inte så nu.
Citera
2021-12-22, 07:35
Medlem
Citat:

Vad gör man för att få en kille att inse herregud hon är en keeper henne vill jag ha som min tjej? Det kommer jag aldrig fatta däremot.

För mig funkar det om du är sexuellt aggressiv och ligger med mig så ofta att jag inte hinner tänka efter och missar eventuella varningsflaggor. Då blir du en keeper i mitt huvud. Jag tror mig inte vara unik på det området.
Citera
2021-12-22, 07:43
Medlem
Citat:
Nej men va? Tycker om? Jag känner ju honom inte. Då kan jag inte säga så heller 😊 Skrämmer ju mig själv bara jag tänker på det 😂

Men sex gick bra? Men fy fan för att visa sig sårbar o blotta själen?
Citera
2021-12-22, 09:19
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror att han hade börjat överväga att ha dig till flickvän, bli seriös med dig. Men under ert samtal kom något fram, som gör att han inte tycker att du är flickvänsmaterial. Du får tänka tillbaka på vad du sa. Behöver inte ha varit något konstigt eller fel heller, för den delen, utan det kan bara ha varit något som inte stämmer med det liv han vill ha med en flickvän - och kanske fru, familj o.s.v.. Och då tyckte han att det var bättre att avsluta, innan han blev så känslomässigt involverad att det blev svårt, och han blev fast med dig i alla fall.
Citera
2021-12-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Han raggar på dig, du väljer att prata med honom, han tjatar om avståndet, du dissar honom. Vem väljer? Häng inte upp dig på en kille du inte ens träffat, du är jätteung och har hela livet framför dig. Boosta upp självförtroendet lite, hade jag varit 30 år yngre hade jag raggat på dig nu.
Måste sticka nu, bara så du inte tror jag dissar dig. Kram!

Tack för pepp! Grejen är att jag egentligen inte hänger upp mig på bara honom utan jag är intresserad av hur man vidareutvecklar olika situationer. Som i detta fall säger du själv att han tjatar om avståndet så då spelar det ju ingen roll om jag väljer honom för han vill ju ändå inte ses pga avståndet. Alltså kunde jag inte välja honom. Eller ska man hålla på övertyga att jo men så långt är det ju inte. 😊
Citera
2021-12-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Nu är det ju tufft att vara i din sits, men snubbe gör helt rätt enligt tumreglerna och uppenbart så funkar det med tanke på att du investerar tid, energi, känslor och tankar på honom och hans agerande och all form av sånt investerande är bra för honom.

Det är bra att du har stolthet nog att inte börja bli klängig och jaga honom, men samtidigt måste du isåfall vara redo att acceptera risken att aldrig höra av honom igen, så det är lite av en balansgång.

Det du kan göra är att skicka ett ”low investment”-meddelande så som tex en meme för att se hur han reagerar. Får du svar - bra! Om inte - då har du ändå inte förlorat något. Du blev inte dissad ”på det sättet”, eller blivit ignorerad på nån fråga eller så, du skickade trots allt bara en meme. Då vet du hur läget är och släpper allt. Vill han något så är bollen på hans planhalva.

Tack så mycket för tips! Jag har aldrig och kommer aldrig vara för på en kille. Har alltid legat lågt och det har gjort att killarna drar istället vilket jag förstår. Men hellre det än att vara för på i min värld.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det gör man genom att VARA en keeper.

Har du de egenskaper mannen vill ha hos sin kvinna kommer han att märka det när ni har kontakt, har du inte de egenskaper han ser som keeper-egenskaper kommer han märka det också.

Olika män värdesätter olika saker, men det finns ingen anledning att låtsas vara någon du inte är.

Tack, hittills verkar det inte vara någon som värdesätter mina egenskaper vilket gör att jag börjar tvivla på mig själv trots att jag VET att jag är en riktigt bra tjej.
Citera
2021-12-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Ja exakt. Någon annan dök upp som var intressantare än dig. Han var förmodligen intresserad av dig tills dess. Därför skrev han som han skrev, och därför skriver han inte så nu.

Förstår hur du tänker men i min värld kan man vara väldigt intresserad av flera personer. Eller är intresserad killar det?

Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
För mig funkar det om du är sexuellt aggressiv och ligger med mig så ofta att jag inte hinner tänka efter och missar eventuella varningsflaggor. Då blir du en keeper i mitt huvud. Jag tror mig inte vara unik på det området.

Okej tack för tips. Jag just nu är jag ju väldigt sexuell av mig så det skulle inte vara en omöjlighet. Vi har till och med skrivit att vi skulle stänga in oss en hel helg och knulla hela tiden. Inga problem för min del jag skulle älska det med en kille!
Citera
2021-12-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Men sex gick bra? Men fy fan för att visa sig sårbar o blotta själen?

Ja i min värld är det mycket mer intimt att vara sårbar och blotta själen. Det är liksom det allra heligaste. Killar har ju sex med i stort sett vilken tjej som helst så ni borde ju tycka samma sak.
Citera
2021-12-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att han hade börjat överväga att ha dig till flickvän, bli seriös med dig. Men under ert samtal kom något fram, som gör att han inte tycker att du är flickvänsmaterial. Du får tänka tillbaka på vad du sa. Behöver inte ha varit något konstigt eller fel heller, för den delen, utan det kan bara ha varit något som inte stämmer med det liv han vill ha med en flickvän - och kanske fru, familj o.s.v.. Och då tyckte han att det var bättre att avsluta, innan han blev så känslomässigt involverad att det blev svårt, och han blev fast med dig i alla fall.

Nja han har varit singel typ alltid 43 år gammal så jag tror det ska mycket till innan han bestämmer sig för att överväga någon som flickvän. Inte bara efter lite text och prat i telefon.

Men jag kan inte komma på något jag sa som gjorde att jag var flickvänsmaterial. Tvärtom jag lyssnade, ställde frågor och följdfrågor och han pratade om sig själv större delen av samtalet. Han ska vara glad att ha hittat en tjej så som jag var i telefonen. Skrattade även genuint åt saker han sa med mera.
Citera
2021-12-22, 15:00
Medlem
Citat:
Alltså har haft kontakt med en kille på ett fysiskt plan ett tag och gillat det. Jag behöver inte känna att det ska vara något lamt prat och att vi ska höras igen eller så.
Men han började prata med mig om annat sen pratade vi i telefon också länge. Om allt. Våra liv våra familjer ja ni vet. Jag tänkte hela tiden herregud varför pratar vi ens om det här och varför pratar vi så länge. Jag kände mig obekväm märkte jag för jag faller ju alltid för männen när det blir så här att jag lär känna dom lite och får höra om deras liv. Ska inte säga att jag blir kär men ni vet jag faller. Och tänker undrar om hans familj kommer gilla mig. Undrar om det är vi som kommer flytta till hus som han säger att han vill bo i snart. Ja jag tänker sånt fast än att jag inte vill!

Sen den förödelsen som blir av detta är att vi inte hörs mer sen. Han har inte hört av sig sen dess och jag har inte hört av mig sen dess. Han sa det klassiska vi hörs snart igen imorgon eller senare i veckan och detta var för flera dagar sen.

Jag vill ju inte bry mig för vi bor långt ifrån varandra också. Så jag tänker att det är min räddning att vi kan i alla fall inte ses även om det inte är jättelångt. Men ja ni fattar. Men lik förbannat går jag och väntar på att han ska höra av sig igen. För att få någon form av bekräftelse på att han gillade mig. Det är så sjukt!

Jag faller direkt i en killes klor så fort att vi börjar öppna oss och prata på telefon. Och det värsta är att för honom och andra killar är detta ingen grej att prata med en tjej i flera timmar. Det är bara ett roligt tidsfördriv och behöver inte ens höras igen även fast man säger det fast det vet ju alla att det är bara något man säger för att vara artig.

Blir tokig på detta. Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något? Är det tidsfördriv? Slippa känna er ensamma?
Jag vill ju höra av mig till honom men är för stolt för att göra det för att jag vet att han ändå inte har någon avsikt med kontakten mellan oss för i början var det bara fysiskt ändå.

/ Karin

Du kanske sa saker han inte gillar, dvs. när han lärde känna dig ville han inte längre träffa dig.
Citera
2021-12-22, 15:04
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden så skriver bara ett svar. Att vara socialt och sexuellt intresserad av någon är inte detsamma som kärlek. Fungerar båda men det sista pusslet inte fungerar, då backar man. Risken är att den andra är kär. Allt kan klicka men finns inte känslorna, så bör man säga det men vissa backar bara.
Citera
2021-12-22, 15:27
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Tack så mycket för tips! Jag har aldrig och kommer aldrig vara för på en kille. Har alltid legat lågt och det har gjort att killarna drar istället vilket jag förstår. Men hellre det än att vara för på i min värld.

Mm, det är risken man får ta helt enkelt. Man får helt enkelt göra en avvägning, är det värt eller inte?
Förespråkar absolut att man ska göra som du, om någon väljer att försvinna och inte höra av sig så ligger det på den personen att skriva eller ringa först, speciellt om det sker helt plötsligt. Händer det inte så svarar man antingen med samma mynt eller sväljer stoltheten en gång och skickar något low investment-aktigt och så blir det som det blir. Det är trots allt inte att vara för på att dra iväg ett meddelande.

Sen är det för det mesta mycket spel och taktik bakom sånt här, kör det själv med en brud jag varit i kontakt med sen sommaren 2019. Träffades utomlands i en kuststad i kroatien, hon ville komma över till Sverige. Gick inte då pga plugg, sen hände corona och i somras hälsade hon på när jag var i hemlandet på festival. Var som en helt annan människa än via mobilen, men det är fullt förståeligt då vi ändå träffas 2a gången totalt, hon är på ett helt nytt ställe med helt okända människor och så, så inte alls konstigt om hon är off. Iallafall trots det ville jag ha över henne hit men nej, helt plötsligt kunde hon inte trots att vi planerat detta i över ett halvår att hon skulle hälsa på här i somras. Jaha ok, tackade för tiden och kontakten som varit och att hon skulle höra av sig om hon ändrade sig. Hon skickade random bilder på snapchat i ett par dagar innan hon fattade vinken att jag inte pallar ha kontakt med nån som det ändå inte kommer bli något av. Tiden gick och ca 11 veckor senare får jag en notis på mobilen och titta hon hörde av sig igen. Några snabba meddelanden fram och tillbaka och så var det bara att kapa kontakten igen.

Några veckor senare gjorde jag som jag råder dig att göra, skickade en pik till henne i form av en meme när Hamilton förlorade mot Verstappen och tappade mästerskapet. Nu svarar hon med samma medicin tillbaka, hon svarade inte alls men dagen efter kom 2 random bilder på snapchat.

Som sagt, det ligger mycket spel och taktik bakom. Jag vill trots allt ha över henne hit, så kommer fortsätta såhär ett litet tag till fram till vår/sommar när det kan bli aktuellt att få hit henne. Lång tid kvar men det får bära eller brista tills dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in