Citat:
Ursprungligen postat av
ka86
Tack så mycket för tips! Jag har aldrig och kommer aldrig vara för på en kille. Har alltid legat lågt och det har gjort att killarna drar istället vilket jag förstår. Men hellre det än att vara för på i min värld.
Mm, det är risken man får ta helt enkelt. Man får helt enkelt göra en avvägning, är det värt eller inte?
Förespråkar absolut att man ska göra som du, om någon väljer att försvinna och inte höra av sig så ligger det på den personen att skriva eller ringa först, speciellt om det sker helt plötsligt. Händer det inte så svarar man antingen med samma mynt eller sväljer stoltheten en gång och skickar något low investment-aktigt och så blir det som det blir. Det är trots allt inte att vara för på att dra iväg ett meddelande.
Sen är det för det mesta mycket spel och taktik bakom sånt här, kör det själv med en brud jag varit i kontakt med sen sommaren 2019. Träffades utomlands i en kuststad i kroatien, hon ville komma över till Sverige. Gick inte då pga plugg, sen hände corona och i somras hälsade hon på när jag var i hemlandet på festival. Var som en helt annan människa än via mobilen, men det är fullt förståeligt då vi ändå träffas 2a gången totalt, hon är på ett helt nytt ställe med helt okända människor och så, så inte alls konstigt om hon är off. Iallafall trots det ville jag ha över henne hit men nej, helt plötsligt kunde hon inte trots att vi planerat detta i över ett halvår att hon skulle hälsa på här i somras. Jaha ok, tackade för tiden och kontakten som varit och att hon skulle höra av sig om hon ändrade sig. Hon skickade random bilder på snapchat i ett par dagar innan hon fattade vinken att jag inte pallar ha kontakt med nån som det ändå inte kommer bli något av. Tiden gick och ca 11 veckor senare får jag en notis på mobilen och titta hon hörde av sig igen. Några snabba meddelanden fram och tillbaka och så var det bara att kapa kontakten igen.
Några veckor senare gjorde jag som jag råder dig att göra, skickade en pik till henne i form av en meme när Hamilton förlorade mot Verstappen och tappade mästerskapet. Nu svarar hon med samma medicin tillbaka, hon svarade inte alls men dagen efter kom 2 random bilder på snapchat.
Som sagt, det ligger mycket spel och taktik bakom. Jag vill trots allt ha över henne hit, så kommer fortsätta såhär ett litet tag till fram till vår/sommar när det kan bli aktuellt att få hit henne. Lång tid kvar men det får bära eller brista tills dess.