2021-12-22, 03:30
Medlem
Onanikrems avatar
Han behöver inte nödvändigtvis ha träffat någon samtidigt, något ni pratat om kan fått honom att få kalla fötter och dragit sig tillbaka.

Exempel. Dejtade en kvinna en gång, rolig, snygg, inga småbarn osv. Vi klickade rätt bra förutom att hon planerade inget och jag planerar allt. Hon kunde ringa kl. 23.30 när hon slutat jobbet och ville jag skulle komma dit. Jag slutade också 23.. trött, skitig, kanske hade tagit en öl när jag kom hem. Funkade inte då att köra även om det inte var långt så var det inte promenadavstånd. Då surade hon. Hade vi bestämt innan hade jag duschat på jobbet, haft ombyte med mig, åkt direkt till henne och köpt snacks på vägen.. men hon funkade inte så.

Droppen blev när hon som bodde i en andrahandslägenhet började hinta om att kontraktet snart löper ut, hon skulle gärna flytta hem till mig. Hon hade ju inget körkort och jag bor över en mil in i skogen, hur tänkte hon där? Vi jobbar inte samma tider, bussar är bara att glömma här, går väl två gånger om dagen eller så. Sa bara till henne: Vi passar inte så bra ihop.. hon blev såklart skitledsen.

Gillade henne men vi passade verkligen inte ihop.
Citera
2021-12-22, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Alltså har haft kontakt med en kille på ett fysiskt plan ett tag och gillat det. Jag behöver inte känna att det ska vara något lamt prat och att vi ska höras igen eller så.
Men han började prata med mig om annat sen pratade vi i telefon också länge. Om allt. Våra liv våra familjer ja ni vet. Jag tänkte hela tiden herregud varför pratar vi ens om det här och varför pratar vi så länge. Jag kände mig obekväm märkte jag för jag faller ju alltid för männen när det blir så här att jag lär känna dom lite och får höra om deras liv. Ska inte säga att jag blir kär men ni vet jag faller. Och tänker undrar om hans familj kommer gilla mig. Undrar om det är vi som kommer flytta till hus som han säger att han vill bo i snart. Ja jag tänker sånt fast än att jag inte vill!

Sen den förödelsen som blir av detta är att vi inte hörs mer sen. Han har inte hört av sig sen dess och jag har inte hört av mig sen dess. Han sa det klassiska vi hörs snart igen imorgon eller senare i veckan och detta var för flera dagar sen.

Jag vill ju inte bry mig för vi bor långt ifrån varandra också. Så jag tänker att det är min räddning att vi kan i alla fall inte ses även om det inte är jättelångt. Men ja ni fattar. Men lik förbannat går jag och väntar på att han ska höra av sig igen. För att få någon form av bekräftelse på att han gillade mig. Det är så sjukt!

Jag faller direkt i en killes klor så fort att vi börjar öppna oss och prata på telefon. Och det värsta är att för honom och andra killar är detta ingen grej att prata med en tjej i flera timmar. Det är bara ett roligt tidsfördriv och behöver inte ens höras igen även fast man säger det fast det vet ju alla att det är bara något man säger för att vara artig.

Blir tokig på detta. Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något? Är det tidsfördriv? Slippa känna er ensamma?
Jag vill ju höra av mig till honom men är för stolt för att göra det för att jag vet att han ändå inte har någon avsikt med kontakten mellan oss för i början var det bara fysiskt ändå.

/ Karin

Du pratar ju fan emot dig själv gång på gång i paragraf efter paragraf.
Du satt och triggade detta lika mycket själv. Garanterat.

I hela din text så sticker detta ut.... "bekräftelse"
Där har du det.

Jag sätter hundratusen spänn på att om han verkligen visat intresse så hade du satt näsan i vädret och agerat som en idiot vänt han ryggen och skrutit om det bland dina kompisar genom att snacka skit om honom.
Nu när han inte springer efter dig så sitter du där och tänker, undrar om dig själv, och det är rätt åt dig.

Du är ett klassiskt exempel på den sista typen av tjej man någonsin skall ha ett förhållande med.

Du är ett stolpskott.
Citera
2021-12-22, 03:46
Medlem
Ursäkta, du är inte ett stolpskott.

Du är en VAR-granskad offside som inte ens borde VAR-granskas.
Citera
2021-12-22, 03:56
Medlem
"Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något?"

Greppa en spegel.

Själv, och alla jag känt i mitt liv, vi har aldrig någonsin hållit på såhär. Så som du gjort.
Att svara i en månad?
Man måste ju vara ganska dement eller ungt dum om man fortsätter tre veckor till med förväntningar.
När man dessutom själv intalat sig att man inte har några förväntningar och inte vill ha något.

Ma, du är ett stolpskott.
Sätter hundra spänn på att alla dina bilder på social media är med duck-face, kamera i vinkel snett uppifrån mot brösten och prinsess-filter på det.
Garanterat.
Jag sätter mitt huvud på det, priceless princess.
Senast redigerad av KaptenBeirut 2021-12-22 kl. 03:59.
Citera
2021-12-22, 05:18
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Blir tokig på detta. Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något? Är det tidsfördriv? Slippa känna er ensamma?

Knäppskalle. Han kanske bara tyckte det var trevligt och intressant. Utan bak- eller framtankar. Det skulle jag ha gjort. Varför måste man ha avsikter med allt man gör?

Citat:
Jag vill ju höra av mig till honom men är för stolt för att göra det för att jag vet att han ändå inte har någon avsikt med kontakten mellan oss för i början var det bara fysiskt ändå.

Stolthet har aldrig gjort ett förhållande av något som helst slag bättre. Släpp den. (Det "vet" du fanimig inte alls. Sådant som börjar bara-fysiskt kan ju ta vägen vart som helst. Han har ju släppt lite på tyglarna och kanske avvaktar för att se om du kan göra något liknande.)
Citera
2021-12-22, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Han kanske följer några gyllene regler om att vara oberäknelig och att inte höra sig för ofta. Bygga upp en längtan. Han verkar ju lyckas väldigt bra uppenbarligen.

Haha ja fast det handlar inte bara om honom utan alla killar som gör så här. Får du ingen bra känsla så lägg på istället för att prata vidare i flera timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Man måste bita ihop i början och höra av sig etc tills "hjulen snurrar", då backar man sakta tills man märker att hon är helt såld och fast.

Och sen sitter man själv och runkar...
Citera
2021-12-22, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Han behöver inte nödvändigtvis ha träffat någon samtidigt, något ni pratat om kan fått honom att få kalla fötter och dragit sig tillbaka.

Exempel. Dejtade en kvinna en gång, rolig, snygg, inga småbarn osv. Vi klickade rätt bra förutom att hon planerade inget och jag planerar allt. Hon kunde ringa kl. 23.30 när hon slutat jobbet och ville jag skulle komma dit. Jag slutade också 23.. trött, skitig, kanske hade tagit en öl när jag kom hem. Funkade inte då att köra även om det inte var långt så var det inte promenadavstånd. Då surade hon. Hade vi bestämt innan hade jag duschat på jobbet, haft ombyte med mig, åkt direkt till henne och köpt snacks på vägen.. men hon funkade inte så.

Droppen blev när hon som bodde i en andrahandslägenhet började hinta om att kontraktet snart löper ut, hon skulle gärna flytta hem till mig. Hon hade ju inget körkort och jag bor över en mil in i skogen, hur tänkte hon där? Vi jobbar inte samma tider, bussar är bara att glömma här, går väl två gånger om dagen eller så. Sa bara till henne: Vi passar inte så bra ihop.. hon blev såklart skitledsen.

Gillade henne men vi passade verkligen inte ihop.

Oj det lät drygt. Synd om du gillade henne och hon blev ledsen men ja det lät ju onekligen som om du skulle göra allt för henne och det håller ju såklart inte.
Citera
2021-12-22, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Du pratar ju fan emot dig själv gång på gång i paragraf efter paragraf.
Du satt och triggade detta lika mycket själv. Garanterat.

I hela din text så sticker detta ut.... "bekräftelse"
Där har du det.

Jag sätter hundratusen spänn på att om han verkligen visat intresse så hade du satt näsan i vädret och agerat som en idiot vänt han ryggen och skrutit om det bland dina kompisar genom att snacka skit om honom.
Nu när han inte springer efter dig så sitter du där och tänker, undrar om dig själv, och det är rätt åt dig.

Du är ett klassiskt exempel på den sista typen av tjej man någonsin skall ha ett förhållande med.

Du är ett stolpskott.

Jag kan erkänna att jag vill ha bekräftelse för den jag är inte hur jag ser ut men i det stora hela handlar det här om att jag inte VÅGAR ta nästa steg nu och göra mig sårbar genom att visa mig intresserad för när jag har gjort det med andra killar så har jag blivit dissad. Bara genom att höra av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
"Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något?"

Greppa en spegel.

Själv, och alla jag känt i mitt liv, vi har aldrig någonsin hållit på såhär. Så som du gjort.
Att svara i en månad?
Man måste ju vara ganska dement eller ungt dum om man fortsätter tre veckor till med förväntningar.
När man dessutom själv intalat sig att man inte har några förväntningar och inte vill ha något.

Ma, du är ett stolpskott.
Sätter hundra spänn på att alla dina bilder på social media är med duck-face, kamera i vinkel snett uppifrån mot brösten och prinsess-filter på det.
Garanterat.
Jag sätter mitt huvud på det, priceless princess.

Fast varför kan man inte svara och skriva och ha trevligt i en månad? Skulle jag inte haft förväntningar bara därför? Klart man kan ha.
Citera
2021-12-22, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Knäppskalle. Han kanske bara tyckte det var trevligt och intressant. Utan bak- eller framtankar. Det skulle jag ha gjort. Varför måste man ha avsikter med allt man gör?

Stolthet har aldrig gjort ett förhållande av något som helst slag bättre. Släpp den. (Det "vet" du fanimig inte alls. Sådant som börjar bara-fysiskt kan ju ta vägen vart som helst. Han har ju släppt lite på tyglarna och kanske avvaktar för att se om du kan göra något liknande.)

Ja säg så varför måste man lägga ner tid och öppna upp sig i 3 timmar bara sådär med någon. Lite tidsfördriv bara. I min värld skulle jag ALDRIG prata så länge med någon om jag inte fann honom eller henne intressant och kände att han eller hon är värd tiden.

Jo absolut det köper jag att det kan bli något av det fysiska men svårt att veta om det ska fortsätta vara fysiskt eller om vi ska prata "vanligt" nu. Eller ja i och för sig vet jag ju svaret redan eftersom vi inte hörs mer.
Citera
2021-12-22, 06:33
Medlem
Citat:
.

Ja men det är också konstigt att killar inte kan ha flera samtidigt. 😊

Naturligtvis kan det även vara så. Men för att du skall förstå grejen helt så skall jag försöka förklara det på tjejvis.

En miljonär stöter på dig. Wow en miljonär! Det här kan vara något för mig! Men sedan blir du kontaktad av en miljardär. Då slutar miljonären vara intressant.
Citera
2021-12-22, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Naturligtvis kan det även vara så. Men för att du skall förstå grejen helt så skall jag försöka förklara det på tjejvis.

En miljonär stöter på dig. Wow en miljonär! Det här kan vara något för mig! Men sedan blir du kontaktad av en miljardär. Då slutar miljonären vara intressant.

Fast sådär är det väl för killar också. Wow en tjej med stora bröst men liten rumpa. Sen kommer det en annan tjej med stora bröst OCH en stor rumpa. Då slutar den förra tjejen också vara intressant.
Citera
2021-12-22, 06:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag kan erkänna att jag vill ha bekräftelse för den jag är inte hur jag ser ut men i det stora hela handlar det här om att jag inte VÅGAR ta nästa steg nu och göra mig sårbar genom att visa mig intresserad för när jag har gjort det med andra killar så har jag blivit dissad. Bara genom att höra av mig.
Bara ta nya tag! oftast är det tjejernas värld och det är de som dissar killar, sånt vänjer man sig vid. Nu känner jag ju inte dig, men det är lika drygt att bli dissad som kille. Dock betydligt vanligare.

Skulle säga 80% av de förhållanden jag haft eller dejtande under längre tid har tjejen avslutat, inget att gräva ner sig över, det finns andra bättre därute..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in