• 1
  • 2
2021-12-21, 23:55
Medlem
Alltså har haft kontakt med en kille på ett fysiskt plan ett tag och gillat det. Jag behöver inte känna att det ska vara något lamt prat och att vi ska höras igen eller så.
Men han började prata med mig om annat sen pratade vi i telefon också länge. Om allt. Våra liv våra familjer ja ni vet. Jag tänkte hela tiden herregud varför pratar vi ens om det här och varför pratar vi så länge. Jag kände mig obekväm märkte jag för jag faller ju alltid för männen när det blir så här att jag lär känna dom lite och får höra om deras liv. Ska inte säga att jag blir kär men ni vet jag faller. Och tänker undrar om hans familj kommer gilla mig. Undrar om det är vi som kommer flytta till hus som han säger att han vill bo i snart. Ja jag tänker sånt fast än att jag inte vill!

Sen den förödelsen som blir av detta är att vi inte hörs mer sen. Han har inte hört av sig sen dess och jag har inte hört av mig sen dess. Han sa det klassiska vi hörs snart igen imorgon eller senare i veckan och detta var för flera dagar sen.

Jag vill ju inte bry mig för vi bor långt ifrån varandra också. Så jag tänker att det är min räddning att vi kan i alla fall inte ses även om det inte är jättelångt. Men ja ni fattar. Men lik förbannat går jag och väntar på att han ska höra av sig igen. För att få någon form av bekräftelse på att han gillade mig. Det är så sjukt!

Jag faller direkt i en killes klor så fort att vi börjar öppna oss och prata på telefon. Och det värsta är att för honom och andra killar är detta ingen grej att prata med en tjej i flera timmar. Det är bara ett roligt tidsfördriv och behöver inte ens höras igen även fast man säger det fast det vet ju alla att det är bara något man säger för att vara artig.

Blir tokig på detta. Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något? Är det tidsfördriv? Slippa känna er ensamma?
Jag vill ju höra av mig till honom men är för stolt för att göra det för att jag vet att han ändå inte har någon avsikt med kontakten mellan oss för i början var det bara fysiskt ändå.

/ Karin
Citera
2021-12-22, 00:01
Medlem
jagnickars avatar
Eftersom ni bor långt ifrån varandra så har du ju ingen koll på vad han gör annars. Han kanske har träffat någon annan under tiden ni pratat som han har större intresse för? Eller så insåg han bara efter att ha lärt känna dig att han inte är intresserad av dig, bara för att man är det från början så betyder det inte att det är permanent.

Eller så kanske han anser att du borde höra av dig till honom? Om det alltid är han som hör av sig.
Citera
2021-12-22, 00:15
Medlem
"Lära känna varandra" perioden är inte ett signerat äktenskap. Antigen sa du något märkligt eller så har du gett ett dåligt helhetsintryck, han tycker antagligen inte att ni passar ihop och avslutar på ett fegt sätt.
Citera
2021-12-22, 00:15
Medlem
Min teori är att han VAR intresserad av dig när han pratade om sådana saker, men sedan dök någon annan upp som var intressantare. Därför bröt han.

Så du tog inte fel, utan han var intresserad av dig när han skrev/pratade om detta med dig. Men sedan slutade han vara det.
Citera
2021-12-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Eftersom ni bor långt ifrån varandra så har du ju ingen koll på vad han gör annars. Han kanske har träffat någon annan under tiden ni pratat som han har större intresse för? Eller så insåg han bara efter att ha lärt känna dig att han inte är intresserad av dig, bara för att man är det från början så betyder det inte att det är permanent.

Eller så kanske han anser att du borde höra av dig till honom? Om det alltid är han som hör av sig.

Ja jag utgår alltid ifrån att när jag har kontakt med en man så har han alltid 10 andra tjejer han skriver med också. Så är det. Och det även om vi bor nära varandra.
Och ja det är ju han som hört av sig först hela tiden men det är jag som föreslagit att vi ska ses. Men jag vet att jag är värdelös på att höra av mig. Jag vet inte vad jag ska skriva speciellt inte nu när vi först varit fysiska i kontakten men sen inte. Ska jag vara fysisk eller inte liksom? Jag har liksom till och med svårt att höra av mig till familjemedlemmar pga min stolthet.

Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Han kanske tyckte du dög att knulla tills han började känna att han fick känslor, då han beslutade sig för att kolla av om ni även verkade klaffa på ett djupare plan? Antagligen gjorde ni inte det, visade det sig(Han kanske tyckte du var en idiot?)

Tyvärr är de flesta kvinnor idioter, vilket duger fysiskt likväl som någon annan kvinna(3 hål trots allt), men vem vill satsa på en idiot resten av livet, som kanske låtit sig hjärntvättas av judemedia/walt disney att tro en massa falskheter om hur allting ska vara som man då måste spendera år att försöka avprogramera? Fick du några sådana vibbar, om du tänker efter? Att han alltså försökte ta reda på dina åsikter om massa saker(och att du visades ha massa vänsteråsikter som du fått av hollywood/disney osv?)

Om inte, så kanske han bara tycker att det är din tur att ringa. Svarar han inte, så vet du varför iaf.

Fast känslor kan man inte få av att SKRIVA med en främling. Och hur kan du säga att de flesta kvinnor är idioter? Det där är ju bara kvinnoförakt och inget fakta du kommer med.
Och nej han försökte inte ta reda på mina åsikter. Han var ganska upptagen med att prata om sig själv mestadels och jag ställde följdfrågor och visade mig så intresserad som vanligt.
Citera
2021-12-22, 00:20
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Alltså har haft kontakt med en kille på ett fysiskt plan ett tag och gillat det. Jag behöver inte känna att det ska vara något lamt prat och att vi ska höras igen eller så.
Men han började prata med mig om annat sen pratade vi i telefon också länge. Om allt. Våra liv våra familjer ja ni vet. Jag tänkte hela tiden herregud varför pratar vi ens om det här och varför pratar vi så länge. Jag kände mig obekväm märkte jag för jag faller ju alltid för männen när det blir så här att jag lär känna dom lite och får höra om deras liv. Ska inte säga att jag blir kär men ni vet jag faller. Och tänker undrar om hans familj kommer gilla mig. Undrar om det är vi som kommer flytta till hus som han säger att han vill bo i snart. Ja jag tänker sånt fast än att jag inte vill!

Sen den förödelsen som blir av detta är att vi inte hörs mer sen. Han har inte hört av sig sen dess och jag har inte hört av mig sen dess. Han sa det klassiska vi hörs snart igen imorgon eller senare i veckan och detta var för flera dagar sen.

Jag vill ju inte bry mig för vi bor långt ifrån varandra också. Så jag tänker att det är min räddning att vi kan i alla fall inte ses även om det inte är jättelångt. Men ja ni fattar. Men lik förbannat går jag och väntar på att han ska höra av sig igen. För att få någon form av bekräftelse på att han gillade mig. Det är så sjukt!

Jag faller direkt i en killes klor så fort att vi börjar öppna oss och prata på telefon. Och det värsta är att för honom och andra killar är detta ingen grej att prata med en tjej i flera timmar. Det är bara ett roligt tidsfördriv och behöver inte ens höras igen även fast man säger det fast det vet ju alla att det är bara något man säger för att vara artig.

Blir tokig på detta. Killar seriöst varför gör ni såhär med tjejer pratar och chattar i en månads tid om ändå inte vill något? Är det tidsfördriv? Slippa känna er ensamma?
Jag vill ju höra av mig till honom men är för stolt för att göra det för att jag vet att han ändå inte har någon avsikt med kontakten mellan oss för i början var det bara fysiskt ändå.

/ Karin
Problemet är inte att: killar visar sig vara intresserade när dom inte är det??
Det är ett normalt beteende som ligger djupt i mänskligheten; att vara trevlig, se om man kan bli accepterad, analysera vem personen är jag talar med, att flörta lite för att kolla upp marknadsvärdet osv. Det är helt normalt.
'Problemet är istället: Jag faller direkt i en killes klor så fort att vi börjar öppna oss och prata på telefon..
Det är du som inte kan det sociala spelet.
Du förstår det inte.
Du håller folk ifrån dig, men när du öppnar dig blir inte resultatet det du förväntar dig och som du tycker du nästan har rätt att kräva när DU öppnat upp.
Då blir du besviken.
Men så är det inte, det är du som har för stora förväntningar
Citera
2021-12-22, 00:21
Medlem
Det här med tjejer/kvinnor som inte kan höra av sig (först) pga stolthet. Man har blivit så trött på dem. Bara att lägga ner. Det finns alltid andra att hitta istället.
Citera
2021-12-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckatvarre
"Lära känna varandra" perioden är inte ett signerat äktenskap. Antigen sa du något märkligt eller så har du gett ett dåligt helhetsintryck, han tycker antagligen inte att ni passar ihop och avslutar på ett fegt sätt.

Nej jag vet. Ja jag kanske sa saker på fel sätt. Men känner varför var han tvungen att prata med mig så länge då för. Kl 00 på natten liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Min teori är att han VAR intresserad av dig när han pratade om sådana saker, men sedan dök någon annan upp som var intressantare. Därför bröt han.

Så du tog inte fel, utan han var intresserad av dig när han skrev/pratade om detta med dig. Men sedan slutade han vara det.

Ja men det är också konstigt att killar inte kan ha flera samtidigt. 😊
Citera
2021-12-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Gissar på att han har skrivit med flera andra under tiden och sedan gör ett urval, det är förkastligt beteende men det verkar vara ett sätt att maximera sin chans och göra urval.

Jag vill inte ställa din historik emot dig men det verkar som att du ofta hamnar i denna typ av situation:
(FB) I förrgår blev jag dumpad pga min personlighet och idag pga mitt utseende. Vad fan?!
(FB) Min sambo är kass i sängen och blir inte bättre - nu fantiserar jag ständigt om andra
(FB) KK och båda närmar sig 40, är det okej utan att vara slampig?
(FB) Jag är så feg och rädd för att bli dissad.. Hjälp!!
(FB) Vart fan träffar man någon idag och hur bygger man upp en långsiktig relation?!

Varje tråd har goda råd och jag tycker du bör läsa dem igen, men ett bra tips är att se på ditt liv som om du vore din egen vän och planera där efter.

Jag är också förkastligt i så fall för jag måste ha flera krokar ute om jag blir avvisad av någon kan jag bara ta nästa annars blir jag uppslukad och ledsen när jag blivit dissad.

Tack för tips jag ska läsa svaren i trådarna igen. Jag har bara så svårt att ta in att det inte är så enkelt. Att jag bara kan hitta någon som vill höras och ses regelbundet. Behöver inte höras varje dag men du vet att han vill höra av sig för att se vart det leder men det blir aldrig så 😔
Citera
2021-12-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Problemet är inte att: killar visar sig vara intresserade när dom inte är det??
Det är ett normalt beteende som ligger djupt i mänskligheten; att vara trevlig, se om man kan bli accepterad, analysera vem personen är jag talar med, att flörta lite för att kolla upp marknadsvärdet osv. Det är helt normalt.
'Problemet är istället: Jag faller direkt i en killes klor så fort att vi börjar öppna oss och prata på telefon..
Det är du som inte kan det sociala spelet.
Du förstår det inte.
Du håller folk ifrån dig, men när du öppnar dig blir inte resultatet det du förväntar dig och som du tycker du nästan har rätt att kräva när DU öppnat upp.
Då blir du besviken.
Men så är det inte, det är du som har för stora förväntningar

Tack men hur funkar det sociala spelet då? Snälla berätta för jag tycker att det är så jäkla lätt för alla andra. De börjar höras med någon som är lite intressant och sen bara fortsätter det så enkelt även om man bor långt ifrån men jag hittar aldrig dit med någon jag är intresserad av.
Citera
2021-12-22, 01:07
Medlem
Han kanske följer några gyllene regler om att vara oberäknelig och att inte höra sig för ofta. Bygga upp en längtan. Han verkar ju lyckas väldigt bra uppenbarligen.
Citera
2021-12-22, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Det här med tjejer/kvinnor som inte kan höra av sig (först) pga stolthet. Man har blivit så trött på dem. Bara att lägga ner. Det finns alltid andra att hitta istället.

Man måste bita ihop i början och höra av sig etc tills "hjulen snurrar", då backar man sakta tills man märker att hon är helt såld och fast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in