Citat:
Ursprungligen postat av
yournotlikeme
Hur i helvete kan en "läkare" bara dra in en medicin du obviously är extremt i behov av? Utan sömn går en människa sönder och jag har haft extrem insomnia jag med i livet men jag ser numera till att lösa dem medikament jag behöver för att fungera utan att blanda in detta lotteri med läkare som ofta är lika kunniga som min kusin Wilma som precis fyllt tolv.
Varför ser du inte till att skaffa sömntabletter på egen hand? Eftersom halva Sverige nu för tiden verkar äta Z-analoger kan du ju enkelt fråga runt dem du känner, eller ta den andra betydligt enklare vägen och ladda ner en krypterad app där du kan skaffa precis vad du vill via helt normala människor med samma problem som du och många andra!
Jo jag vet. Jag använde darkweb för just detta under ett tag. Men som jag skrev bor jag för tillfället hos morsan och sen nya lagarna hos postnord kan det ju hända att beställningen hamnar hos polisen och det blir husis och morsan skäms ihjäl.
Varför läkare har olika policies angående om/hur dessa mediciner ordineras är för att dom inte har läst in sig på hur den vidriga upplevelsen det är att sluta, och heller inte det är att leva ett "icke-liv" som ett liv utan ,eller med väldigt lite sömn innebär.
Jag har kontakt med en dödsklinik i ett europeiskt land och har dialog med en sköterska där. Jag inser efter ett helt liv med insomnia att det inte kommer bli bättre.
Jag är inte deprimerad eller har ångest men jag orkar inte längre.
Jag har provat allt som finns. KBT, självhypnos, tränar och äter rätt men vad jag än gör somnar jag inte. Det är som att hjärnan och kroppen är i supermode 24/7. Min dygnsrytm för tillfället är 48 timmar vaken och 5 timmars sömn och repetera.
Jag har skrivit till affektiva mottagningen, de säger att jag är bipolär men jag är aldrig deprimerad så jag är feldiagnoserad.
Men kasta på mig alla möjliga psykmediciner går bra. Jag har tagit allt ifrån lithium till leverdopa. Jag mår bra och har inga psykiska problem jag Jan bara inte somna (onset insomnia)
Tack för ditt stöd 😊